منو کاربری و دسترسی ها
پشتیبانی، مشاوره و ارتباط با ما
دسته بندی موضوعی پست ها

نکاتی برای کاهش وزن به کمک پیاده‌روی-قسمت اول

  • صرف اینکه راه رفتن یک کار راحت و طبیعی است، به این معنا نیست که نمی‌توانیم آن را به شیوه‌های بهتری انجام دهیم.
    • این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :
    • این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و درآمد کسب کنید. برای شروع کسب درآمد، لطفا وارد حساب کاربری تان شوید [اطلاعات بیشتر]
    راه رفتن بر روی دو پا. ما انسان‌‌ها از میلیون‌ها سال قبل بر روی دو پا راه می‌رویم. این امر یکی از چیزهایی است که نوع بشر با آن شناخته می‌شود. راه رفتن و دویدن در گذشته تنها راه رسیدن از نقطه A به B بود. اما این مسئله در حال حاضر تغییرات زیادی پیدا کرده که چندان هم خوب نیستند. چون راه رفتن یکی از کارهایی است که به سوزاندن کالری و چربی کمک می‌کند. اما صرف اینکه راه رفتن یک کار راحت و طبیعی است، به این معنا نیست که نمی‌توانیم آن را به شیوه‌های بهتری انجام دهیم.



    با در نظر گرفتن نکات زیر می‌توانید از مزایای پیاده‌روی به نحو احسن استفاده کنید.


    ۱.انتخاب کفش مناسب

    تنها تجهیزات لازم برای راه رفتن (مگر آنکه قصد پیاده‌روی در ساحل را داشته باشید) یک کتانی مناسب است؛ احتمالا یک جفت کفش مناسب برای این کار دارید. کفش پیاده‌روی باید انعطاف‌پذیر باشد و پاشنه پا را نزند. برای راه رفتن در سطوح صاف باید کفشی با پاشنه کوتاه بپوشید تا در آن راحت باشید.


    ۲.نوشیدن چای سبز بعد از پیاده‌روی



    دانشمندان برزیلی دریافتند کسانی که هر روز ۳ فنجان از این نوشیدنی مصرف می‌کند، کمتر دچار آسیب‌های سلولی ناشی از مقاومت در برابر ورزش می‌شوند. نوشیدن چای سبز به ریکاوری سریع‌تر پس از پیاده‌روی کمک می‌کند.


    ۳.یک پلی‌لیست اختصاصی برای پیاده‌روی تهیه کنید

    قبل از اینکه کفش‌های ورزشی‌تان را بپوشید، بهتر است فهرستی از آهنگ‌های مور علاقه‌تان را تهیه کنید تا حین پیاده‌روی به آنها گوش دهید. داشتن یک پلی‌لیست اختصاصی به شما انگیزه می‌دهد که با فشار بیشتری کار کرده و مسافت بیشتری را پیاده‌روی کنید، بدون آنکه متوجه فشار مضاعفی شوید.


    ۴.مسیر پیاده‌روی‌تان را بشناسید

    آشنایی با مسیری که می‌خواهید در آن پیاده‌روی کنید، از اهمیت زیادی برخوردار است. با این کار احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و وقت خود را برای انتخاب یک مسیر مناسب تلف نخواهید کرد. چند مسیر مناسب را از پیش تعیین کنید که به لحاظ مسافت، شیب و سختی راه متفاوت باشند.


    ۵.یک رفیق همراه و پایه پیدا کنید

    مطالعات متعدد نشان می‌دهند که داشتن یک گروه پشتیبانی قوی شما را به اهداف کاهش وزن نزدیک‌تر می‌کند. به گفته محققان، کسانی که به صورت گروهی یا زوج پیاده‌روی می‌کنند، بیشتر از کسانی که تنها به پیاده‌روی می‌پردازند، وزن کم می‌کنند.



    ادامه دارد...
  • گزارش تخلف این پست نویسنده : msmn1372 دسته بندی : ورزشی و تندرستی ارزش پست : 30 ریال عایدی شما : ویژه کاربران

بیشتر بخوانید...

نظرات کاربران

  • از همه بهتر گزینه آخرشه که میگه با یه دوست پیاده روی کنید. اینطوری خیلی بهتره.



برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


چگونه از خدمات مجموعه وب سایت های میترا برای موفقیت وب سایت خود استفاده نماییم ؟