دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

ورود به حساب
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



9 نکته برای بهبود مهارت های ارتباطی شما

پست های بیشتر از دسته روزانه و اجتماعی

آیا شما در محافل اجتماعی یا حرفه ای خود با خجالتی و کم رویی روبه رو شده اید؟ آیا اغلب از تعامل با افراد جدید و یا شروع گفتگوها می ترسید؟
گزارش تخلف دوست داشتم ( 9 ) بنچاق !
نویسنده : moosa70 شماره پست : 34584 تاریخ انتشار : 1399/01/30
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : hoomanz , yaser , ns6200 , Faren , roz1367 , saeed1991 , mahvash , mohammadirndst ,
آیا شما در محافل اجتماعی یا حرفه ای خود با خجالتی و کم رویی روبه رو شده اید؟ آیا اغلب از تعامل با افراد جدید و یا شروع گفتگوها می ترسید؟ خوب، نگران نباشید زیرا این امکان وجود دارد که مشکلات گفتاری خود را برطرف کنید و به یک ارتباط بهتر تبدیل کنید. لازم نیست شما یک ارتباط طبیعی با استعداد باشید. مهارت های ارتباطی برای یادگیری و توسعه آسان است. در این پست 9 نکته برای بهبود مهارت های ارتباطی شما، از طریق گوش دادن و صحبت کردن بررسی شده است.  


1- برای بازخورد، رو باز باشید.

برای اینکه در هر دنیایی عالی باشید، باید در قبال بازخورد همسالان، سالمندان و منتقدین خود رو باز باشید. تبدیل شدن به یک ارتباط بزرگ، از این واقعیت مستثنی نیست. هر وقت سخنرانی کردید یا ایده های خود را با افراد دیگر به اشتراک گذاشتید، حتما درب را برای هر کسی که می تواند نظر خود را در مورد سخنان شما داشته باشد باز کنید. از اینکه چگونه انتقاد می تواند به شما در کشف زمینه هایی برای پیشرفت کمک کند، تعجب خواهید کرد.  


2- تلاش برای درک

هدف این است که درک شود، نه اینکه پیچیده به نظر برسد. اطمینان حاصل کنید که وقت خود را برای گوش دادن به افراد دیگر و درک دیدگاه آنها قبل از پاسخ دادن به آنها مطمئن شوید. اگر به اندازه کافی صبور باشید که به استدلال ها گوش دهید، همیشه می توانید پاسخ کاملی را در ذهن خود تنظیم کنید. و در صورت عدم درک پاسخ شما، آن را بر عهده خودتان بگذارید تا مجدداً آشکار شود.


3- نکته ای را برای شناختن افرادی که با آنها صحبت می کنید بیان کنید.

انتخاب کلمات مناسب برای مخاطبان مناسب، کلید اصلی ارتباط موثر است. به همین دلیل است که باید قبل از بیان هر کلمه، وضعیت و جایگاه اجتماعی شخص مورد نظر را رمزگشایی کنید. بدانید شنونده شما از کجاست، دیدگاه سیاسی آنها، شخصیت آنها و تا حد امکان سطح خلق و خوی عاطفی آنها را درک کنید. نکته مهم این است که قبل و در حین مکالمه، اطلاعات هرچه بیشتر درباره شنوندگان کسب کنید.  


4- اگر نمی فهمید سؤال کنید.

فرض نکنید که می دانید چه کسی سعی دارد بگوید حتی وقتی عبارات نامفهوم را بیان می کند. بهتر است توضیحات بخواهید تا پیامی را که شخصی در تلاش برای انتقال آن است حدس بزنید. و از آنجا که مردم موجودات اجتماعی هستند، هر کس با شما صحبت می کند، وقتی از مکالمات سؤال می کنید، احساس قدردانی می کنید. سؤال کردن مطمئن ترین روش برای نشان دادن کسی است که به هر آنچه می گوید علاقه مند هستید.


5- ذهن خود را بر تعامل منفی گذشته ثابت نکنید.

هر بار که با مخاطبان مخالف روبرو می شوید، اجازه ندهید که شما را کنار بگذارند. اگر می خواهید بعد از آن تجربه ارتباطی بهتری داشته باشید، و اگر بتوانید فعل و انفعالات منفی گذشته را فراموش کنید، برای شما سودمند خواهد بود.


6- روی زبان بدن خود کار کنید.

مردم احساسات شما را از زبان بدن شما می خوانند. بدن شما حتی به آنچه گفتار شما تمایلی به انتقال ندارد، ارتباط برقرار می کند. به عنوان مثال، اگر مطمئن نیستید، مردم در مورد آن از تغییرات تن صدای شما یا نحوه حرکت در سکو مطلع خواهند شد. اگر بتوانید روی زبان بدن خود تأثیر بگذارید، به شما کمک می کند. مراقب باشید و نسبت به همه اتفاقات اطراف خود آگاه باشید. به نحوه نشستن، نحوه صحبت کردن و نحوه تلفظ کلمات توجه کنید. قبل از یک جلسه مهم، یاد بگیرید که چگونه با اطمینان بنشینید و لباس مناسب بپوشید.


7- راهنما پیدا کنید.

سخنرانان عمومی بزرگی که شما آنها را تحسین می کنید در مراحل اولیه مشاغل خود نیز کامل نبودند. برخی از آنها در مورد نحوه نوشتن پیام های واضح و مرتبط برای مخاطبان مناسب درس های بی شماری گرفته اند. مانند آنها باشید و از شرکتهایی که به افرادی که با مشکلات گفتار کمک می کنند کمک بگیرید. این شرکت ها برنامه های منحصر به فردی را متناسب با هر مشتری ارائه می دهند. شما تا زمانی که با آموزش آنها تلاش می کنید یک سخنران خبره خواهید بود.  


8- آرام باشید، مردم شما را قضاوت نمی کنند.

شاید شما برای برقراری ارتباط با افراد جدید تلاش می کنید زیرا احساس می کنید آنها در مورد همه گفته های شما داوری می کنند. اگر این مشکل را دارید، هنگامی که یک نکته اصلی را بیان می کنید، احساس ناراحتی می کنید. آنچه ممکن است شما نمی دانید این است که افراد زیادی به نحوه صحبت کردن اهمیت نمی دهند. آنها حتی به جزئیات جزئی که بیش از حد نگران آن هستید، توجه نمی کنند  


9- مخاطبان خود را درگیر کنید.

مخاطبان شما محدودیت توجه دارند. حتی باتجربه ترین سخنرانان عمومی می دانند که بدون بحث های تعاملی و فصول طوفان مغزی، ارتباط مؤثر نمی تواند برقرار شود. همیشه مخاطبان خود را درگیر خود کنید.   نتیجه: ارتباطات مؤثر در بین مهمترین مهارتهایی است که هر کسی می تواند آن را فرا بگیرد. امید ما این است که 9 نکته فوق به شما کمک کند تا با استفاده از هر دو نشانه غیر کلامی به خوبی ارتباط برقرار کنید. همچنین به یاد داشته باشید که برای پرورش مهارت های ارتباطی خود، مهم است که با دقت به افراد دیگر گوش فرا دهید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : بهبود مهارتهای ارتباطی ، زبان بدن ، یادگیری فنون سخنرانی
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید