دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

ورود به حساب
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



چگونه با انتقاد کنار بیایید و از آن سود ببرید.

پست های بیشتر از دسته روزانه و اجتماعی

دریافت انتقادات ناخوشایند است. برخی از ما عصبانی و دفاعی می شویم در حالی که برخی دیگر سکوت می کنند و شروع به سرزنش خود می کنند. تعداد بسیار کمی از افراد وجود دارد که انتقاد را می پذیرند از آنچه که هست و این افراد واقعاً امن هستند.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 16 ) بنچاق !
نویسنده : moosa70 شماره پست : 34573 تاریخ انتشار : 1399/01/25
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : relation , ns6200 , vahid62 , vashty , yaser , mahvash , hoomanz , seegrams , Faren , roz1367 , saeed1991 ,
دریافت انتقادات ناخوشایند است. برخی از ما عصبانی و دفاعی می شویم در حالی که برخی دیگر سکوت می کنند و شروع به سرزنش خود می کنند. تعداد بسیار کمی از افراد وجود دارد که انتقاد را می پذیرند از آنچه که هست و این افراد واقعاً امن هستند.

بنابراین، چرا قبول کردن انتقاد آنقدر سخت است؟ انتقاد باعث احساس شرم می شود. و ما را ناراحت می کند و ما را مجبور می کند تا از راه های ناعادلانه واکنش نشان دهیم تا شرم خود را پنهان کنیم.

دفعه دیگر که مورد انتقاد قرار گرفته اید، اجازه ندهید که شما را به هم بزند و روحیه شما را خراب کند. در اینجا پنج راه هوشمندانه برای مقابله با انتقادات وجود دارد ، آن را در پیش بگیرید و از آن استفاده کنید تا فردی بهتر باشید.


1- خود را جدا کنید.

"شخصاً انتقاد نکنید" - این حرف را چندین بار شنیده اید، اما ما موافق هستیم که ناراحت نمی شود. تنها راه برای نادیده گرفتن انتقادات شخصاً جدا کردن عواطف از خود است. بدانید که "انتقادی" که دریافت می کنید، شما را تعریف نمی کند. به عنوان نظر شخص دیگری که ممکن است انتخاب کنید یا فکر نمی کنید، به آن نگاه کنید.

شما همچنین باید این واقعیت را درک کنید و بپذیرید که نمی توانید همه را خوشحال کنید. افرادی خواهند بود که نظر متفاوتی خواهند داشت و این درست است. به جای درک اظهارات مهم به عنوان "حمله"، اختلاف نظر را در آغوش بگیرید.  


2- انتقاد در مقابل نفرت

صحبت از حملات، انتقاد همیشه سازنده نیست. افرادی هستند که از نفرت گزافه لذت می برند و از این انرژی زندگی می کنند. اختلافها را چگونه میگویید؟ منتقدان خاص هستند و همچنین پیشنهادهایی را برای بهبود ارائه می دهند. آنها برای بحث باز هستند زیرا دستور کار اصلی آنها کمک به شما برای بهتر شدن است.

از طرف دیگر، متنفران از شما انتقاد می کنند زیرا آنها می توانند. "انتقاد" آنها هیچ ارتباطی با شما یا کار شما ندارد. این معمولاً یک نتیجه جانبی از مسائل مربوط به خودشان است. بنابراین، دیدن این انتقاد از کجا سرچشمه می گیرد بسیار حائز اهمیت است.  


3- پاسخ دهید، واکنش نشان ندهید.

شما فقط روی یک پروژه بسیار سخت کار کرده اید تا به شما گفته شود که به کار بیشتری نیاز دارد. راحت است که حال خود را از دست بدهید، متناسب باشید و کار سختی را که انجام دادید توجیه کنید، اما این چگونه کمک می کند تا اوضاع را بهتر کنید؟ با عصبانی شدن،  اینطور تنها کسی که صدمه می بیند، خودتان هستید.

دفعه بعد که با انتقاد روبرو شدید، از اوضاع عقب بروید و مدتی را برای پردازش آن اختصاص دهید. سؤال بپرسید و کاملاً درک کنید آنچه که مورد انتقاد شماست. اگر با آن موافقید، بازخورد ها را پیاده سازی کنید و از آن یاد بگیرید. اگر با آن موافق نیستید، با مهربانی پاسخ دهید. به آنها بگویید که چرا احساس متفاوتی می کنید و بدون اینکه دفاعی به وجود بیاورید، در مقابل خود ایستاده اید. نکته اصلی این است که به گفتگوی عینی نزدیک شوید و آرام باشید.  


4- از عزت نفس خود محافطت کنید.

اگر شما فردی هستید که با عزت نفس پایین دست و پنجه نرم می کنید، احتمالاً هر نقدی می تواند اعتماد به نفس شما را بشکند و خودتان را زیر سوال برده باشید. برای محافظت از عزت نفس و ایجاد اعتماد به نفس تلاش های آگاهانه خود را انجام دهید. شما باید یک حس قوی از خود ایجاد کنید که هر بار که مورد انتقاد قرار بگیرید متزلزل نمی شود.

به عنوان مثال، اگر به دلیل مهارت نوشتن خود مورد انتقاد قرار گرفتید، این بدان معنی نیست که انگیزه نوشتن را از دست می دهید زیرا احساس می کنید به اندازه کافی خوب نیستید. این به معنای مثبت گرفتن و تلاش برای نوشتن بهتر دفعه بعد است. بنابراین، دفعه بعد که به شما بازخورد داده می شو ، آن را عقلانی ارزیابی کنید و از گفتگوی منفی خودداری کنید. به خود بگویید این فقط بازخورد است و نمی تواند خودپنداره شما را شکل دهد.  


5- یک ذهنیت رشد را اتخاذ کنید.

طرز فکر رشد روشی است که برای رشد و پیشرفت است. با تمرکز بر یادگیری، چنین طرز فکر باعث می شود افراد از دریافت بازخورد روباز باشند. آنها رشد خود را ارزیابی می کنند و از همه انتقاد می کنند، زیرا آنها به طور جدی برای تبدیل شدن به نسخه های بهتر از خود تلاش می کنند.

وقتی به رشد تمرکز می کنید، دیدگاه شما در مورد انتقاد تغییر می کند که به شما امکان می دهد به طور عینی به آن نگاه کنید و از آن به نفع خود استفاده کنید. یادگیری مقابله با انتقاد بسیار ضروری است زیرا در هر مرحله از زندگی با آن روبرو خواهید شد. بنابراین، این پنج مرحله را دنبال کنید و مجبور هستید با حساسیت بیشتری با انتقادات برخورد کنید به گونه ای که به نفع شما عمل کند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : مقابله با انتقادات ، چگونه با انتقادات کنار بیاییم ، یادگیری از انتقادات
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید