دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

ورود به حساب
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



7 پیشنهاد برای غلبه بر ترس از بیماری

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

این روزها با شیوع ویروس کرونا و درگیر شدن تعداد زیادی از مرم جهان با این ویروس تقریباً افراد به دو دسته تقسیم شده‌اند، عده‌ای که مبتلا به ویروس هستند و عده‌ای که به شدت از ابتلا به آن می‌ترسند.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 10 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 34313 تاریخ انتشار : 1398/12/27
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : ns6200 , marlboro477 , vashty , hoomanz , Nikan2020 , famzed , somiya , misskara , yones9grgni , yaser ,
1. اعتراف کنید که می ترسید:

ترس به شکل‌های مختلفی بروز پیدا می‌کند، مثلاً زمانی که عصبانی هستیم و اذیت می‌شویم در واقع از چیزی می‌ترسیم. شناسایی منبع ترس کار آسانی نیست اما اگر کمی زمان گذاشته و فکر کنیم علت آن برایمان مشخص می‌شود. معمولاً وقتی از چیزی می‌ترسیم از آن دور شده و سعی می‌کنیم آن را نادیده بگیریم تا خودمان را متقاعد کنیم که شجاع هستیم. لازم است به خودمان یادآوری کنیم که ترسیدن یک ضعف نیست و هرچه سریع‌تر آن را تشخیص دهیم تا روش‌های مقابله با آن را بیاموزیم.


2. تغییر سبک زندگی:

با ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی می‌توان از میزان ترس و اضطراب کاهش داد. این تغییرات عبارتند از ورزش منظم روزانه، محدود کردن مصرف کافئین و پیروی از یک رژیم غذایی سالم و خواب شبانه با کیفیت. به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید همه چیز را تحت کنترل خود دربیاورید؛ اما نحوه نگرش و پاسخگویی به عوامل استرس‌زا را می‌توانید کنترل کنید. بنابراین سعی کنید نگرش‌تان به همه چیز مثبت باشد، خوب غذا بخورید، خوب بخوابید و فعال باشید تا سیستم ایمنی بدنتان تقویت شود.


3. یادآوری کنید که سالم هستید:

با استفاده از اسناد و مدارک پزشکی از قبیل نتایج آزمایش و بازخورد پزشک، تأیید خانواده، دوستان و همکاران به خودتان یادآوری کنید که آنها نمی‌توانند اشتباه کنند. در طول روز 20 بار به خودتان بگویید که من سالم هستم و اشتباه فکر می‌کنم که بیمارم! بر سلامتی خود تمرکز کنید، اعتمادبه نفس خود را بالا برده و خدا را شکر کنید که حالتان خوب است.


4. لیستی از تفریحات سالم:

یک لیست از فعالیت‌ها و کارهای لذت بخش برای خود تهیه کنید تا اوقات فراغتتان را به آنها اختصاص دهید و از تمرکز بر بدن و سلامتی خود دست بردارید. خواندن، نوشتن، تماشای فیلم، رنگ آمیزی، پازل، منبت کاری، حل جدول‌های سودوکو و بودن در کنار عزیزان 


5. بی‌اعتنایی به افکار تحریک‌کننده:

افکار تحریک‌کننده را شناسایی کنید و به آن‌ها بی‌اعتنایی کرده و در خلاف آن قدم بردارید و اجازه ندهید به مغزتان خطور کنند. باور کنید که فکر کردن به بیماری به معنای بیمار بودن شما نیست، پس به سلامتی خود ایمان داشته باشید.


6. تمرین مراقبه:

ترس و اضطراب از بیماری با تحریک سیستم عصبی، بدن را در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار می‌دهد. مراقبه باعث ایجاد آرامش و به بدن اجازه می هد که نه تنها ترس و اضطراب را به خود راه ندهد بلکه به ترمیم خود نیز بپردازد.


7. تحت بازی رسانه‌ها قرار نگیرید:

ضمن رعایت اقدامات پیشگیرانه باور کنید که اغلب رسانه‌ها با ترساندن، مشتریان بیشتری به خود جلب می‌کنند پس جای تعجب نیست که با هر تیتری که می توانند به شما هشدار دهند که خطری تهدیدتان می کند. خواندن و دسترسی به اخبار به عنوان سرگرمی، جامعه را وحشت زده می کند پس به خود اجازه ندهید که بخشی از بازی آنها باشید. گاهی لازم است دسترسی به اخبار را متوقف کنید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : تغییر سبک زندگی ، تفریحات سالم ، افکار تحریک‌کننده
 دسته‌ی سوم هم آدم‌های بی‌توجه که جون بقیه رو به خطر میندازن :(
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید