دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



بدن در طول روز چه مقدار پروتئین نیاز دارد؟

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

بدن انسان برای انجام واکنش های ضروری بدن و بقای خود نیاز به استفاده از انواع مختلف گروههای غذایی دارد. به طور کلی یک رژیم غذایی سالم باید شامل 5 تا 55 درصد کربوهیدرات ها،20 تا 35 درصد چربی و حدود 15 درصد پروتئین باشد.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 6 ) بنچاق !
نویسنده : rasticomp شماره پست : 34264 تاریخ انتشار : 1398/12/26
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : marlboro477 , vashty , Nikan2020 , hoomanz , yones9grgni , somiya ,
مصرف بیش از اندازه کربوهیدرات ها و چربی ها منجر به افزایش کالری مصرفی و به دنبال آن اضافه وزن می شود. میزان طبیعی مصرف پروتئین ها، حدود 0/7 گرم به ازای هر یک کیلوگرم وزن بدن می باشد که البته این میزان در تمامی افراد یکسان نبوده و میتواند تحت تاثیر عوامل مختلف قرار گیرد.
 
ورزشکاران و افرادی که فعالیت های  بدنی سنگین دارند به میزان پروتئین بیشتری نیاز دارند. مردان نیز نسبت به زنان به پروتئین بیشتری نیاز دارند. به طور کلی زنان روزانه به حدود 35 گرم پروتئین نیاز دارند و این در حالی هست که این میزان در مردان به 45 گرم می رسد. .

پروتیئن ها از زیر واحد هایی تحت عنوان اسید آمینه ساخته شده است. اسیدهای آمینه در سلولها در طی فرآیند #گلوکونئوژنز به گلوکز تبدیل شده و به عنوان سوخت رایج سلولها مورد استفاده قرار می گیرند. پروتیئن ها در عضله سازی و افزایش حجم توده عضلات نقش اساسی دارند و در صورتی که رژیم غذایی از میزان کافی پروتئین برخوردار نباشد،فرد دچار آتروفی عضلانی می شود. .

اکثر هورمون ها در بدن ساختار پروتئینی دارند و از آمینو اسیدها تولید میشوند.در غیاب آمینو اسیدها بدن در تولید آنزیم ها و هورمون های پروتئینی دچار مشکل می شود. . وظیفه دیگر پروتئین ها دفاع از بدن می باشد و به عبارتی برخی پروتئین هاجزئی از سیستم ایمنی را تشکیل می دهند. . ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی سنگین دارند بیش از جمعیت عادی به وجود پروتیئن ها در رژیم غذایی خود نیاز دارند.

کودکان به ویژه در سن رشد و زنان باردار از دیگر مواردی هستند که نیاز به پروتیئن بیشتری دارند. مصرف بیش از اندازه  پروتئین ها در افرادی که دچار نارسایی کلیه هستند و کلیرانس کراتینین آنها کمتر از جمعیت عادی هست، توصیه نمی شود.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : رژیم غذایی سالم ، پروتئین مورد نیاز بدن ، عوارض مصرف بیش از اندازه پروتئین ها
 پروتئین زیادی هم برای بدن ضرر داره
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت