دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



مواد غذایی برای پیشگیری از کرونا

پست های بیشتر از دسته تغذیه و آشپزی

برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، مصرف این مواد غذایی را جدی بگیرید.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 9 ) بنچاق !
نویسنده : Faren شماره پست : 34208 تاریخ انتشار : 1398/12/15
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : fatemeh , ns6200 , marlboro477 , vashty , behnam71 , hoomanz , Ashkani , poormaj123 , fzqueen ,
مصرف روزانه سبزیجات

3  واحد سبزیجات (به جز سبزی‌های نشاسته ایی که ریشه آن‌ها خوراکی است) و حداقل 2 واحد میوه در روز بخورید. از میوه‌ها و سبزیجات تازه مخصوص همان فصل که ویتامین ث بیشتری دارند از قبیل پرتقال، لیمو شیرین، نارنگی، کرفس، گوجه فرنگی و ... استفاده کنید.

سبزی یا سالاد همراه با آبمیوه ترش یا آب نارنج تازه مصرف کنید.مصرف هویج و کدو حلوایی در غذا‌های روزانه و پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین c توصیه می شود.


مصرف منابع پروتئینی

 استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مانند حبوبات یا تخم مرغ و مواد غذایی پروتئین دار مثل ماهی، مرغ، گوشت، تخم مرغ و حبوبات و ... توصیه می شود.


از انجام این کارها خودداری کنید

از مصرف غذا و مایعات در مکان‌های نامطمئن، مصرف سوسیس، کالباس و سایر فست فود‌ها و غذا‌های چرب، مصرف غذا‌هایی که کامل پخته نشده اند مانند تخم مرغ عسلی خودداری کنید. با شناخت و مصرف منابع غذایی سرشار از ویتامین‌های مختلف، می‌توانید از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کنید.


منابع غذایی ویتامین k

جعفری، گیاه خردل، پیاز، کلم فندقی، شلغم، اسفناج، مارچوبه، بروکلی، خیار، کلم، توت فرنگی، جگر مرغ و گل کلم از منابع سرشار ویتامین k هستند.


منابع غذایی ویتامین c

فلفل قرمز، فلفل سبز، کشمش سیاه، کیوی، پرتقال، توت فرنگی، پاپایا، بروکلی، جعفری، آناناس، گریپ فروت، گل کلم، انبه و کلم بروکلی از منابع دارای ویتامین c هستند.


منابع غذایی ویتامین b6

سینه بوقلمون، گوشت گوساله، ماهی تن، سینه مرغ، دانه‌های آفتابگردان، کنجد، نخود سبز و لوبیا چیتی مواد غذایی سرشار از ویتامین b6 هستند.


منابع غذایی ویتامین d3

انواع ماهی‌ها از جمله هالیبوت، کپور، سالمون وانواع قزل آلاها، ساردین، روغن کبد ماهی تن، تخم مرغ و شیر از منابع ویتامین d3 هستند.


منابع غذایی ویتامین a

سیب زمینی شیرین، کلم برگ، هویج، اسفنجاج، جگر گاو، کاهو، کره، تخم مرغ، کدو حلوایی، بروکلی، زردآلو، طالبی، انبه، فلفل قرمز شیرین و ماهی تن از منابع حاوی ویتامین a هستند.


منابع غذایی ویتامین b9

اسفناج، بروکلی، مارچوبه، لوبیا چشم بلبلی، جگر گاو، کلم، لوبیا قرمز، آوکادو، کاهو و پرتقال منابع سرشار از ویتامین b9 هستند.


منابع غذایی ویتامین e

فندق، بادام، دانه‌های آفتابگردان، انبه، آوکادو، بروکلی، اسفناج، کدو گردویی، فلفل دلمه ایی، زیتون، کلم برگ، چغندر برگ، گوجه فرنگی و کیوی از منابع ویتامین e هستند.

به جای مکمل‌های ویتامینی از مواد غذایی طبیعی استفاده کنید. مثلا مصرف یک عدد پرتقال موثرتر از قرص ویتامین ث است، چون پرتقال علاوه بر ویتامین ث مجموعه‌ای از ریز مغذی‌ها و ویتامین‌های دیگر مثل منیزیم، پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین 6B را دارد.
دارچین، سیر، زنجبیل، فلفل کائن، زردچوبه، فلفل سیاه، ادویه کاری، پونه کوهی، نعنا فلفلی و آویشن نیز از ادویه‌های موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن هستند. اگر با وجود رعایت همه مسائل بهداشتی و تغذیه‌ای به بیماری شبه آنفلوانزا مبتلا شدید:

• مایعات گرم مانند چای، سوپ رقیق، دم کرده‌های گیاهی بیشتر مصرف کنید.
• بهتر است در تهیه سوپ از جوجه و ماهی و انواع سبزیجات خرد شده مثل هویج، کرفس، پیاز، قارچ، لیموترش استفاده کنید.
• در صورت بی اشتهایی، بهتر است مواد غذایی را در 5 یا 6 وعده مصرف کنید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : اثر سبزیجات بر تقویت سیستم دفاعی بدن ، اثر مصرف سیب زمینی بر تقویت سیستم دفاعی بدن ، اهمیت مصرف میوه
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت