دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



خواص لوبیا سبز و نقش آن در بدن

پست های بیشتر از دسته تغذیه و آشپزی

لوبیا سبز یکی از حبوبات از خانواده باقلا است، این گیاه بسیار کم کالری بوده و برای کاهش وزن گزینه بسیار مناسبی است و فواید بسیار زیادی نیز برای سلامتی دارد.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 2 ) بنچاق !
نویسنده : amiraliziaee شماره پست : 34169 تاریخ انتشار : 1398/12/20
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : hoomanz , misskara ,
مصارف لوبیا سبز در پخت و پز بسیار متنوع استلوبیا سبز حاوی پروتئین، کلسیم، فیبر خوراکی، آهن و چند ماده‌ی مغذی ضروری دیگر است. لوبیا سبز هم‌چنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبر خوراکی، آهن و چند ماده‌ی مغذی ضروری دیگر است. میزان آنتی‌اکسیدان لوبیا سبز شگفت‌آور است. در ادامه از فواید لوبیا سبز برای شما خواهیم گفت.


جوان سازی پوست صورت و درمان موهای خشک و شکننده:

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالایی ویتامین A و آنتی اکسیدان های لووتیان، نئوکسانتین، بتا کاروتن و ویولاکسانتین است که چین و چروک پوست را کاهش داده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند. لوبیا سبز یک نیروگاه تغذیه است که می تواند شگفتی هایی برای پوست، مو و ناخن شما ایجاد کند.لوبیا سبز با یک نوع از سیلیکون که به راحتی جذب می شود برای تشکیل بافت های همبند سالم و تقویت ناخن و افزایش سلامت پوست مهم است.


تقویت بینایی

از خواص لوبیا سبز غنی بودن از کاروتنوئید ها است که می تواند نقش مهمی در پیشگیری از دژنراسیون ماکولا ایفا کند (یک بیماری که موجب کاهش دید و ضعف عملکرد چشم می شود. آنها همچنین غنی از لوتئین و زاکسانتین هستند که به حفظ بینایی خوب و دید در شب کمک می کنند.


کاهش کلسترول بد 

کاهش کلسترول برای کاهش وزن و ریسک ابتلا به دیابت مفید است. لوبیا از طریق مدیریت سندرم متابولیک، به حفظ سلامت قلب کمک می کند. سندرم متابولیک خوشه ای از شرایط مرتبط با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت است. این ویژگی را  نیز می توان به نشاسته مقاوم و فیبر موجود در لوبیا مرتبط دانست.


کنترل دیابت

نتایج یک مطالعه در مورد غذا‌های گیاهی در پژوهشکده مرکزی تحقیقات فناوری مواد غذایی هند، ادعا می‌کند که لوبیای سبز یکی از سبزیجاتی است که به نظر می‌رسد تأثیر قطعی بر قند خون در بیماران مبتلا به دیابت دارد. دیابت شرایطی است که نیاز به کنترل مداوم قند خون در سطح عادی دارد تا بدن بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.


خواص لوبیا سبز برای باروری و بارداری

در یکی از مقالات دانشکده پزشکی هاروارد با عنوان "رژیم غذایی در دوران باروری" تأکید بر مصرف غذا‌های سالم مانند لوبیا سبز و کدو تنبل برای افزایش باروری بسیار دیده می‌شد، با توجه به اینکه این مواد غذایی منبع تغذیه‌ای از مواد مغذی مختلف هستند. لوبیای سبز منبع بسیار خوبی از اسید فولیک است که در تعدادی از فرآیند‌های داخلی نقش اساسی دارد.


حفظ کننده‌ ی  مفاصل

افزایش یک فنجان لوبیا سبز به سالادهای مورد علاقه‌تان باعث می‌شود که میزان پتاسیم دریافتی‌تان به میزان 19 درصد افزایش پیدا کند. واقعیت این است که بین آرتروز دست‌ها و زانوها و میزان کم پتاسیم خون ارتباط زیادی وجود دارد.


لوبیا سبز برای جذب آهن

ویتامین C آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به جذب آهن کمک می‌کند و در ساخت کلاژن تأثیر می‌گذارد. یک فنجان لوبیا سبزی که به غذاهایتان اضافه می‌کنید باعث می‌شود 19 درصد از نیاز روزانه‌تان به ویتامین C تأمین شود اگر بدنتان با کمبود پتاسیم مواجه باشد بیشتر در معرض درد مفاصل قرار می‌گیرید.


ویتامین K و C

ویتامین K نقش برجسته‌ای در لخته شدن خون و ترمیم جراحت دارد. هم‌چنین در سنین پیری استحکام استخوان‌ها را حفظ می‌کند. ویتامین C منبعی فوق‌العاده برای آنتی‌اکسیدان است، که در از بین بردن رادیکال‌های آزاد خیلی خوب عمل می‌کند. واکنش‌های این رادیکال‌های آزاد منجر به محصولات جانبی و فرآیندهایی می‌شود که ممکن است سرطان‌زا باشد.


کم کالری و دارای فیبر و فولات

لوبیاسبز تازه کالری خیلی کمی دارد. برای همین آدم‌هایی که مراقب کالری مصرفی‌شان هستند نباید نگران باشند و می‌توانند مقدار زیادی از آن را بخورند. هم چنین لوبیاسبز حاوی مقدار کمی سدیم، چربی اشباع، و کلسترول است. لوبیاسبز منبعی غنی برای فیبر خوراکی است. فیبر خوراکی فواید زیادی برای سلامتی دارد. فیبر برای کسانی تجویز می‌شود که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند. لوبیا سبز منبعی غنی برای فولات نیز هست که برای تقسیم سلولی و سنتز DNA مفید است. خوراکی‌های سرشار از فولات برای زنان در طول دوره‌ی قبل از بارداری و بارداری مفید است.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : لوبیا سبز ، خواص لوبیا سبز ، لوبیا سبز برای مو ، لوبیا سبز برای سلامتی ، ویتامین های لوبیا سبز
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت