دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

ورود به حساب
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



6 فعالیت ورزشی برای سلامت روان

پست های بیشتر از دسته ورزشی و تندرستی

همانطور که همه ما می‌دانیم ورزش فعالیت هدفمندی است برای حفظ سلامتی و یا تناسب اندام، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود ما ورزش کنیم برای سلامت قلب و ریه همچنین مفاصل و استخوان‌ها و برای سالم ماندن باید ورزش روزانه داشت.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 7 ) بنچاق !
نویسنده : amiraliziaee شماره پست : 34141 تاریخ انتشار : 1398/12/15
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : fatemeh , marlboro477 , vashty , hoomanz , poormaj123 ,
ارتباط پیچیده‌ای بین ورزش و سلامت روان وجود دارد. ورزش با تقویت روحیه، کاهش اضطراب و استرس، بهبود خلق و خو، افزایش اعتمادبه‌نفس و نگرش مثبت به زندگی همراه است. بنا به گفته ورزشکاران بیشتر افرادی که ورزش می‌کنند صرفاً به این دلیل به ورزش ادامه می‌دهند که باعث ایجاد حس بهتری در آن‌ها می‌شود، سلامت روان از مزایای ورزش منظم است که باید توسط متخصصان بهداشت روان به بیماران تأکید شود.

در ادمه 6 فعالیت ورزشی که به سلامت روان کمک میکند معرفی میکنیم


1. پیلاتس

در سراسر جهان از پیلاتس برای افزایش قدرت ماهیچه‌ها، بهبود انعطاف‌پذیری بدن و کاهش وزن استفاده می‌کنند ولی تحقیقات بیشتر روی ورزش پیلاتس نشان داده است که این ورزش علاوه بر مزایای ذکرشده تأثیر بسیاری در سلامت روانی افراد داشته و به بهبود سلامت روانی کمک می‌کند.

همچنین ورزش پیلاتس یکی از بهترین تمرین‌ها برای مقابله با استرس و انعطاف‌پذیری بیشتر با شرایط استرس‌زا است. بنا به گفته یکی از مربیان ورزشی "ورزش می‌تواند باعث کاهش هورمون استرس و افزایش اندورفین در بدن شود که این خود باعث تقویت روحیه در فرد می‌شود.

پلاتس با فرصتی که برای معاشرت با دیگران فراهم می‌کند به درمان اضطراب و افسردگی در افراد کمک کرده و باعث دوری از افکار منفی، رهایی از استرس، تقویت حافظه و مراقبت بیشتر از خود می‌شود.


2. یوگا

یوگا یک تمرین منحصربه‌فرد ذهنی و جسمی است که ارتباط عمیقی بین جسم و روح برقرار می‌کند.

از مزایای این ورزش برای سلامت روح می‌توان به این موارد اشاره کرد: افزایش اعتمادبه‌نفس، مثبت اندیشی و امید به زندگی، افزایش قدرت تمرکز و یادگیری، افزایش خودشناسی، کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود کیفیت زندگی، افزایش آرامش، بهبود بسیاری از اختلالات روانی مانند اضطراب، ترس، وسواس و... میباشد


3. بوکس

این ورزش یک فعالیت بدنی شناخته‌شده برای تسکین و رهایی از فشارهای عصبی است. بوکس به دلیل ماهیت خشنی که دارد به فرد اجازه می‌دهد با مشت زدن به کیسه‌بوکس احساسات منفی را دور ریخته و به احساسات مثبت تبدیل نماید.


هنگام مشت زدن مغز شما اندورفین بیشتری ترشح می‌کند. تا زمانی که مشغول مشت زدن هستید متوجه خواهید شد که تمرکز و توجهتان بیشتر و استرس و اضطرابتان کاهش پیدا می‌کند.


4. شنا

شنا یک تمرین عالی برای پرورش جسم و روح است. همه از بودن در آب لذت می‌بریم و بیشترین آرامش را زمانی تجربه می‌کنیم که در آب و مشغول شنا هستیم

در زمان شنا کردن بیشترین تمرکز روی انجام صحیح فعالیت شنا کردن است بنابراین برای مدتی افکار منفی را کنار گذاشته و به آن‌ها فکر نمی‌کنیم و احساس آرامش بیشتری داریم.


5. دوچرخه‌سواری

یکی از جالب‌ترین فعالیت‌های بدنی که منجر به بهبود سلامت روان می‌شود دوچرخه‌سواری است. دوچرخه‌سواری باعث تحریک و آزاد شدن هورمون‌های شادی‌بخش در سطح مغز شده و به شما این امکان را می‌دهد تا استرس و افکار منفی را به روشی کارآمد از خود دور کنید.

ثابت‌شده که دوچرخه‌سواری باعث بالا رفتن اعتمادبه‌نفس و کاهش اضطراب و استرس می‌شود و افرادی که ورزش دوچرخه‌سواری را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند کمتر دچار اضطراب اجتماعی شده و اضطراب و استرس کمتری دارند.



6. پیاده‌روی

هراندازه که پیاده‌روی باعث بهبود سلامت جسمی می‌شود همان‌قدر هم در بهبود سلامت روانی مؤثر است. این ورزش برای سلامتی روان بسیار مناسب است و مطالعات تأیید می‌کنند که مقادیر اندکی فعالیت بدنی منجر به بهبود سلامت روانی می‌شوند.

مطالعه‌ای که روی بیش از یک‌میلیون نفر در طی چهار سال انجام شد نشان داد افرادی که هر روز پیاده‌روی می‌کردند 10% کمتر از کسانی که هرگز پیاده‌روی نمی‌کردند به بیماری‌های روانی مبتلا شده بودند، این گزارش نشان می‌دهد حتی افرادی که قادر نیستند در روز ساعت‌ها وقت خود را صرف ورزش کنند با اختصاص تنها 30 دقیقه از وقت روزانه خود می‌توانند سلامت روانشان را تضمین کنند.

ورزش‌های هوازی ازجمله پیاده‌روی می‌توانند باعث افزایش استقامت بدنی شوند و این بدان معناست که زمانی که پیاده‌روی می‌کنید انرژی بیشتری دارید. محققان دریافته‌اند که افزایش آمادگی جسمانی نیز می‌تواند عزت‌نفس را بهبود ببخشد. بنابراین پیاده‌روی باعث افزایش اندورفین و بهبود روحیه شما می‌شود.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : فعالیت های ورزشی برای سلامت روان ، ورزش های هوازی ، فعالیت های بدنی ، سلامت روح و روان
 یوگا واقعا خیلی خوبه ضداسترس واقعا
 روان انسان بسیار ارامش میابد .
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید