دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

ورود به حساب
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



خواص میوه های خشک

پست های بیشتر از دسته علمی و آموزشی

یکی از میان وعده های مفید برای افراد میوه های خشک هستند. میوه خشک شده فقط میوه تازه بی آب است، درواقع اکثر مواد مغذی در میوه خشک به صورت خالص در آن پیدا می شود.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 12 ) بنچاق !
نویسنده : amiraliziaee شماره پست : 34121 تاریخ انتشار : 1398/12/07
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vashty , ns6200 , mahvash , famzed , Nikan2020 , reza2233 , ali222 ,
میوه‌ها یکی از گروه‌های مهم غذائی در تغذیه‌ هستند، میوه در هر حالتی چه تازه باشد و چه خشک شده، برای افراد خوب است و فوایدی به همراه دارد، اما اگر به دنبال یک روش خوشمزه برای بهبود سلامت عمومی‌تان هستید میوه‌های خشک دارای پروتئین، یکی از بهترین گزینه‌ها هستند.

از آنجا که نگه‌داری میوه‌ی تازه همیشه امکان پذیر نیست، از زمان های قدیم برای نگه داری میوه ها، آنها را خشک می کردند و یا به صورت مربا آنها را درست می کردند. البته برخی ازافراد میوه‌ی تازه را به میوه‌ خشک ترجیح می‌دهند، چون معتقدند در فرایند خشک کردن و جهت افزایش زمان نگهداری این محصولات، به میوه‌های خشک نمک و قند اضافه می‌شود.


 در ادامه مطلب فهرستی  از انواع میوه‌ های خشک و فوایدشان را ارائه می دهیم:

سیب خشک

یکی از میوه های خشک، که می تواند میان‌وعده‌ای کم کالری باشد، سیب خشک است. برخی از افراد عاشق سیب هستند، چون خوردن این میوه در صبح برای سلامتی بسیار مفید می باشد. اما در کنار سیب تازه، سیب خشک هم به دلیل کم کالری بودن، می تواند یک میان وعده سالم برای افراد باشد.


برگه هلو

برگه هلو هم می تواند به عنوان یکی از میوه های خشک مفید که منبعی عالی برای فیبر هستند، مورد استفاده قرار بگیرد. فیبر از آن دست ترکیباتی است که به آسانی در هر کدام از میوه‌‌های خشک، از جمله هلو خشک یافت می‌شود. اگر هلوی خشک را مرتب مصرف کنید شانس ابتلای خود را به بیماری‌های قلبی، دیابت و کلسترول پایین می‌آورید، چون هلو مقادیر زیادی ویتامین (آ) و آنتی‌اکسیدان دارد و موجب بهینه‌سازی گوارش می‌شود.


گلابی خشک

یکی دیگر از میوه های خشک مفید برای سلامت بدن انسان، گلابی خشک شده است. این میوه به مقدار قابل توجهی، مس، آهن، ویتامین (کا،ث) دارد و مقادیر فراوانی از پتاسیم و مقدار کمی هم سدیم در آن یافت می‌شود. این میوه‌ی خشک به‌خصوص به خاطر خاصیت پایین آورندگی فشارخونش معروف است، چون مقادیر زیادی پتاسیم دارد و پتاسیم باعث گشادشدن عروق می‌شود.


کشمش

کشمش هم می تواند به عنوان یکی از میوه های خشک مغذی و مفید برای انسان باشد. کشمش که از خشک شدن دانه‌های انگور به دست می‌آید دارای مواد مغذی و فیبر و پتاسیم است که خوردن آن برای افرادی که دچار دیابت و مرض قند و بیماری‌های قلبی هستند پیشنهاد می‌شود.


برگه‌ زردآلو

برگه زرد آلو هم از دیگر میوه های خشک مفیدی است که منبعی عالی برای پتاسیم می باشد. برگه زردآلو یکی از محبوب‌ترین میوه‌های خشک می باشد.چون علاوه برا طبع خوش آن ، فواید زیادی هم برای سلامتی دارد. زردآلوی خشک به خاطر مقادیر فراوان فیبر خوراکی که دارد برای رشد و بهبود گوارش عالی است. چون نسبتاً کم‌کالری است برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مناسب است و به دلیل داشتن پتاسیم برای فشارخون بالا هم مفید است. ویتامین (آ) موجود درآن بینایی را بهبود می‌دهد.


انجیر خشک

این میوه خشک محبوب پتاسیم، ویتامین (کا) ، آهن، منیزیم و کلسیم بدن را تأمین می‌کند. همچنین کلسترول را کاهش می‌دهد، سطح قند خون را تنظیم می‌کند و جهاز هاضمه را پاک‌سازی می‌کند. از انجیر خشک معمولاً برای ملین استفاده می‌شود، اما علاوه بر آن فشارخون بالا را پایین می‌آورد، به خواب بهتر کمک می‌کند، استخوان‌ها را تقویت می‌کند و در افرادی که اختلالات خونریزی دارند به انعقاد خونشان کمک می‌کند.


خرما خشک

از دیگر میوه های خشک مفید و مغذی برای انسان ، خرمای خشک می باشد. یکی از مهم‌ترین فواید خرما برای سلامتی،‌ محافظت از سلامت قلب است. شیرینی خرما زیاد است. خرما منبع عالی فیبر، پتاسیم، آهن و چند ترکیب گیاهی است. در بین تمامی میوه های خشک، خرما یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان ها است که باعث کاهش آسیب رادیکالهای آزاد در بدن می شود.


انبه خشک

یکی دیگر از میوه های خشک که مفید برای سلامت و زیبایی پوست می باشد، انبه خشک است. انبه‌ی خشک یکی از بهترین و سالم‌ترین میان‌وعده‌ها به شمار می‌رود. یکی از فواید انبه برای سلامتی این است که این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین (ث) می باشد. این ویتامین جزء ویتامین‌های ضروری جهت تولید کلاژن است؛ کلاژن نیز مسئول زیبایی و سفتی پوست است.


گیلاس خشک

گیلاس خشک، یکی دیگر از میوه های خشک است که به خاطر رنگ متمایز و پرخاصیت‌اش منبع طبیعی برای بتا کاروتن می باشد. این ترکیب برای سلامت بینایی بسیار مهم است، زیرا در واقع، یکی از اشکال ویتامین (آ) است که می‌تواند از بروز تباهی سلول‌ها (دژنراسیون) و متعاقبا، بروز نابینایی در سنین بالا پیشگیری کند.


آلو خشک

 این میوه ، سرشار از ویتامین (ث،کا)، پتاسیم و مس می باشد. آلو خشک بااینکه فیبر غیر محلول ندارد، اما در عوض 12 گرم فیبر محلول دارد. همچنین یکی دیگر از فواید شناخته شده‌ی میوه‌ی آلو برای سلامتی، غنی بودن آن از آهن است. آهن یکی از مواد معدنی ضروری است که بدن جهت کمک به بهبود فرایند متابولیسم (سوخت و ساز) به شدت به آن نیاز دارد، زیرا فایده‌ی اصلی و کلیدی آهن در بدن افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون است.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : میوه های خشک ، ویتامین میوه خشک ، فواید میوه های خشک
 هم خیلی مفیدن هم خیلی خوشمزه.
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید