دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



غذاهای مفید برای تقویت مغز و هوش کودک

پست های بیشتر از دسته تغذیه و آشپزی

مغز کودک به سرعت در حال رشد است و برای حفظ این روند به انرژی نیاز دارد. در ادامه مطلب غذاهای مفید برای تقویت مغز وهوش کودک را بیان می کنیم.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 6 ) بنچاق !
نویسنده : amiraliziaee شماره پست : 34106 تاریخ انتشار : 1398/12/06
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : Nikan2020 , ns6200 , Faren , vashty , yaser , Ashkani ,
رشد ذهنی کودک از دوران جنینی او آغاز می‌شود و بستگی به این دارد که مادر در دوران بارداری چه نوع تغذیه‌ای داشته است. وراثت هم در رشد ذهنی کودک موثر می باشد. همچنین تغذیه کودک بعد از به دنیا آمدن هم نقش زیادی در رشد ذهنی و باهوش شدن او دارد.

کسانی که می خواهند کودک باهوشی داشته باشند باید به تغذیه او توجه کنند. بعضی از مواد غذایی در هوش کودک تاثیر زیادی خواهد گذاشت و لازم است این مواد غذایی به آنها داده شود که در ادامه برخی از این مواد غذایی بیان می شود.


سبزیجات

یکی از مواد غذایی مفید برای تقویت مغز و هوش کودک ، سبزیجات می باشد. سبزیجات دارای برگ سبز ،مانند اسفناج و کلم پیچ سرشار از آهن و ویتامین ها هستند، که به رشد مغز در کودکان کمک فراوانی می کنند. احتمال دارد کودک از خوردن همه ی سبزیجات متنفر باشد، اما می توانید با استفاده از ترفندهای مختلف، سبزیجات را به غذای کودک اضافه کنید و کودک را به خوردن سبزیجات علاقمند کنید.

 همچنین می توانید سبزیجات را به املت کودک اضافه کنید و یا با کاهو و گوجه فرنگی در ساندویچ او قرار دهید، به طوری که بچه متوجه آن ها نشود.


سیب زمینی

سیب زمینی هم یکی دیگر از غذاهای مفید برای تقویت مغز وهوش کودک می باشد. سیب زمینی شیرین از جمله غذاهایی است که باعث افزایش فعالیت های مغزی می شود. سیب زمینی آنتی اکسیدان بالایی دارد و بدن را در مقابل بیماری ها محافظت می کند و باعث زیاد شدن فعالیت های مغزی نیز می شود.


حبوبات

از دیگر مواد مغذی مفید برای تقویت مغز و هوش کودک، حبوبات می باشد.در واقع حبوبات اسیدهای چرب مفیدی دارد که نیروی جسمی را افزایش می دهد و می تواند باعث باهوش شدن کودکان شود.


ماهی

ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، ماهی تن شامل اسید‌های چرب امگا 3 و ویتامین (دی)هستند که ساختار سطح مغز را به وجود می‌آورند و باعث تقویت مغز و هوش کودک می شود. اسید‌های چرب امگا 3 به رشد و تقویت مغز کودک کمک می‌کنند و عملکرد مغز آن‌ها را بالا می‌برند، مصرف منظم ماهی می‌تواند به مهارت‌های ذهنی کودک شما را بهبود ببخشد.


تخم مرغ

پروتئین و مواد مغذیی که در تخم مرغ وجود دارند، قدرت تمرکز کردن کودکان را افزایش می دهند.در واقع کربوهیدرات و پروتئینی که در این ماده غذایی وجود دارد انرژی مورد نیاز بدن کودکان را تا وعده غذایی بعدی تامین می کند. بهتر است تخم مرغ آب پز یا نیمرو همراه با نان ذرت در وعده های صبحانه یا عصرانه به کودک داده شود.


آجیل و دانه‌های روغنی

یکی دیگر از غذاهای مفید برای تقویت مغز و هوش کودک ، آجیل و دانه‌های روغنی مثل مغز تخمه آفتابگردان و کدو منبع غنی پروتئین، اسیدهای چرب مورد نیاز بدن، انواع ویتامین و مواد معدنی ضروری می باشد. آجیل و دانه‌های روغنی و انواع مغزیجات هم استرس را کاهش می‌دهند و هم سیستم عصبی کودک را سالم نگه می‌دارند. در واقع اگر بخواهیم از بهترین غذاها برای افزایش هوش و تقویت حافظه کودک صحبت کنیم آجیل و مغزها در رده 5 ماده خوراکی ابتدای لیست هستند.


بلغور جو دوسر

از دیگر مواد مغذی و مفید برای تقویت مغز و هوش کودک ، بلغور جو دوسر می باشد. بلغور جو دو‌سر سرشار از فیبر و پروتئین است و به سلامت رگ‌های مغز و قلب کمک می‌کند. طبق نتایج تحقیقی که در این زمینه صورت گرفته بچه‌هایی که بلغور جو دو‌سر در برنامه غذایی آن‌هایی گنجانده شده بود عملکرد ذهنی و حافظه بهتری نسبت به کودکانی داشتند که جو‌دوسر نمی‌خوردند.


ماست یونانی

چربی یکی از مواد ضروری و مورد نیاز برای رشد و تقویت مغز کودک و از جمله بهترین غذاها برای باهوش شدن کودک است. ماست یونانی پرچرب که بیشتر از سایر انواع ماست پروتئین دارد یکی از بهترین غذاها برای مغز کودک است چون به سلول‌های مغز کودک کمک می‌کند تا در یک شکل مناسب و سالم برای دریافت و فرستادن اطلاعات قرار بگیرند. برای این‌که ماست یونانی به بهترین شکل ممکن مصرف شود، بهتر است در وعده ناهار ماست یونانی را با موادی مثل حداقل سه گرم فیبر و میوه‌هایی مثل بلوبری یا انواع توت ترکیب کنید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : غذا برای تقویت مغز ، غذا برای تقویت هوش ، غذای کودکان
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت