دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



6 فعالیت ورزشی که سلامت‌روانی شما را تضمین می‌کن

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

همانطور که همه ما می‌دانیم ورزش فعالیت هدفمندی است برای حفظ سلامتی و یا تناسب اندام، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود ما ورزش کنیم از سلامت قلب و ریه گرفته تا بهبود مفاصل و استخوان‌ها
گزارش تخلف دوست داشتم ( 9 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 34073 تاریخ انتشار : 1398/12/03
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : azadbakhtoksi , parvin , amiraliziaee , ns6200 , vashty , hoomanz , Nikan2020 , famzed , Bostodl ,
1. پیلاتس:

در سراسر جهان از پیلاتس برای افزایش قدرت ماهیچه‌ها، بهبود انعطاف‌پذیری بدن و کاهش وزن استفاده می‌کنند ولی تحقیقات بیشتر روی ورزش پیلاتس نشان داده است که این ورزش علاوه بر مزایای ذکرشده تأثیر بسیاری در سلامت روانی افراد داشته و به بهبود سلامت روانی کمک می‌کند. همچنین ورزش پیلاتس یکی از بهترین تمرین‌ها برای مقابله با استرس و انعطاف‌پذیری بیشتر با شرایط استرس‌زا است. 


2. یوگا:

یوگا یک تمرین منحصربه‌فرد ذهنی و جسمی است که ارتباط عمیقی بین جسم و روح برقرار می‌کند. از مزایای این ورزش برای سلامت روح می‌توان به این موارد اشاره کرد: افزایش اعتمادبه‌نفس، مثبت اندیشی و امید به زندگی، افزایش قدرت تمرکز و یادگیری، افزایش خودشناسی، کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود کیفیت زندگی، افزایش آرامش، بهبود بسیاری از اختلالات روانی مانند اضطراب، ترس، وسواس و... همچنین یوگا می‌تواند برای افرادی که از استرس پس از سانحه رنج می‌برند نیز مفید باشد.


3-فعالیت بدنی:

این ورزش یک فعالیت بدنی شناخته‌شده برای تسکین و رهایی از فشارهای عصبی است. بوکس به دلیل ماهیت خشنی که دارد به فرد اجازه می‌دهد با مشت زدن به کیسه‌بوکس احساسات منفی را دور ریخته و به احساسات مثبت تبدیل نماید. هنگام مشت زدن مغز شما اندورفین بیشتری ترشح می‌کند. تا زمانی که مشغول مشت زدن هستید متوجه خواهید شد که تمرکز و توجهتان بیشتر و استرس و اضطرابتان کاهش پیدا می‌کند. بوکس همچنین کمک می‌کند تا جزئیات اینکه چرا دچار تنش شده‌اید را نیز به یاد بیاورید.


4. پیاده‌روی:

هراندازه که پیاده‌روی باعث بهبود سلامت جسمی می‌شود همان‌قدر هم در بهبود سلامت روانی مؤثر است. این ورزش برای سلامتی روان بسیار مناسب است و مطالعات تأیید می‌کنند که مقادیر اندکی فعالیت بدنی منجر به بهبود سلامت روانی می‌شوند. مطالعه‌ای که روی بیش از یک‌میلیون نفر در طی چهار سال انجام شد نشان داد افرادی که هر روز پیاده‌روی می‌کردند 10% کمتر از کسانی که هرگز پیاده‌روی نمی‌کردند به بیماری‌های روانی مبتلا شده بودند، این گزارش نشان می‌دهد حتی افرادی که قادر نیستند در روز ساعت‌ها وقت خود را صرف ورزش کنند با اختصاص تنها 30 دقیقه از وقت روزانه خود می‌توانند سلامت روانشان را تضمین کنند. 


5. شنا:

به یاد دارید وقتی کودکی کم سن و سال بودید چقدر بی‌قراری می‌کردید تا به استخر بروید و شنا کنید؟ شاید الآن هم که بزرگ‌شده‌اید یکی از بهترین تفریحاتتان رفتن به استخر و شنا کردن باشد! بله شنا یک تمرین عالی برای پرورش جسم و روح است. همه از بودن در آب لذت می‌بریم و بیشترین آرامش را زمانی تجربه می‌کنیم که در آب و مشغول شنا هستیم، چون در زمان شنا کردن بیشترین تمرکز روی انجام صحیح فعالیت شنا کردن است بنابراین برای مدتی افکار منفی را کنار گذاشته و به آن‌ها فکر نمی‌کنیم و احساس آرامش بیشتری داریم.


6. دوچرخه‌سواری:

یکی از جالب‌ترین فعالیت‌های بدنی که منجر به بهبود سلامت روان می‌شود دوچرخه‌سواری است. دوچرخه‌سواری باعث تحریک و آزاد شدن هورمون‌های شادی‌بخش در سطح مغز شده و به شما این امکان را می‌دهد تا استرس و افکار منفی را به روشی کارآمد از خود دور کنید. ثابت‌شده که دوچرخه‌سواری باعث بالا رفتن اعتمادبه‌نفس و کاهش اضطراب و استرس می‌شود و افرادی که ورزش دوچرخه‌سواری را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند کمتر دچار اضطراب اجتماعی شده و اضطراب و استرس کمتری دارند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : فعالیت بدنی ، پیاده روی ، دوچرخه سواری
 همه ورزش ها روی روان آدم اثر مثبت دارند
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت