دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



6 راهکار برای بهبود و حفظ سلامت روان

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

همانطور که به محض احساس بیماری و وجود یک مشکل جسمی در خود و یا عزیزانمان سریع به پزشک مراجعه کرده و برای رسیدن به سلامتی تلاش می‌کنیم به همان میزان هم باید نسبت به سلامت روان خود و اطرافیانمان حساس باشیم.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 10 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 33992 تاریخ انتشار : 1398/11/26
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : fatemeh , vashty , hoomanz , Bostodl , mahvash , unlimitelove , famzed , yazdan , Faren , Benipika ,
1. در اولویت قراردادن ارتباط اجتماعی چهره به چهره:

انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند با نیازهای عاطفی و نیازمند برقراری ارتباط با یکدیگر، ذهن اجتماعی انسان تشنه همراهی هست حتی زمانی که نسبت به دیگران بی‌اعتماد شده‌ایم. تماس‌های تلفنی و شبکه‌های اجتماعی جای خود را دارند ولی هیچ‌چیز به‌اندازه برقراری ارتباط چهره به چهره باعث تقویت روحیه و کاهش فشارهای عصبی نمی‌شود.


2. ورزش کنید و فعال بمانید:

فعال ماندن به همان اندازه که برای بدن مفید است بر سلامت روانی شما هم تأثیر مثبت می‌گذارد. ذهن و بدن به‌طور ذاتی باهم در ارتباط‌اند و زمانی که سلامت جسمی خود را بهبود می‌بخشید به‌صورت خودکار سلامت روحی و روانی بیشتری را تجربه خواهید کرد. ورزش و فعالیت بدنی اندورفین‌ها، موادشیمیایی قدرتمندی را آزاد می‌کنند که باعث تقویت روحیه و انرژی اضافه در فرد می‌شود. 


3. یاد بگیرید که چگونه استرس خود را کنترل کنید:

استرس عواقب زیادی بر سلامت روحی و روانی دارد بنابراین کنترل آن بسیار مهم است. درحالی‌که نمی‌توان از عوامل استرس‌زا اجتناب کرد شیوه‌های مدیریت استرس می‌تواند به شما کمک کند.برای تفریح خود وقت بگذارید. فقط به این دلیل که به شما حس خوبی می‌دهد، در فعالیت‌های مورد علاقه خود شرکت کنید، یک فیلم خنده‌دار ببینید، به ساحل دریا رفته و قدم بزنید، موسیقی گوش دهید، یک کتاب خوب بخوانید و یا با یک دوست صحبت کنید.


4. رعایت رژیم غذایی سالم:

ممکن است مطلع نباشید که چه مقدار رژیم غذایی سالم می‌تواند بر سلامت روانی شما تأثیرگذار باشد. یک رژیم غذایی ناسالم می‌تواند بر سلامت ذهن و جسم تأثیر منفی گذاشته، خوابتان را مختل کند، انرژیتان را بگیرد و سیستم ایمنی بدنتان را تضعیف کند، برعکس رعایت یک رژیم غذایی سالم، کم قند و سرشار از چربی‌های سالم می‌تواند انرژی بیشتری به شما داده و خواب و خلق‌وخوی شما را بهبود بخشد. اولین تغییر را باهدف سلامت مغز با حذف چربی‌های بد و جایگزین کردن آن با چربی‌های خوب شروع کنید.


5. کم نکردن زمان خواب:

اگر زندگی شلوغی دارید کم کردن خواب ممکن است یک حرکت هوشمندانه برای شما باشد اما وقتی صحبت از سلامت روان می‌شود خواب کافی یک ضرورت است. کم کردن زمان خواب در طولانی‌مدت بر کیفیت حافظه، توانایی مقابله با استرس، از بین رفتن خواب باکیفیت و سلامت شما تأثیر منفی می‌گذارد. در پایان روز مغز نیاز به استراحت دارد بزرگ‌سالان باید هفت تا هشت ساعت خواب شبانه باکیفیت داشته باشند برای این منظور دو ساعت قبل از خواب از تلویزیون، تلفن و رایانه استفاده نکنید و استدلال، نگرانی و طوفان مغزی را به بعد از خواب موکول کنید.


6. هدف و معنی را در زندگی پیدا کنید:

تعریف هرکس از معنا و هدف از زندگی متفاوت است و بیشتر شامل منافع خود و دیگران می‌شود. پیدا کردن معنا و هدف برای سلامت مغز ضروری است زیرا منجر به تولید سلول‌های جدید و ایجاد مسیرهای عصبی جدید در مغز می‌شود. همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و استرستان را کاهش دهد.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : ارتباط اجتماعی چهره به چهره ، رعایت رژیم غذایی سالم ، کم نکردن زمان خواب
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت