دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



چه کنیم تا سکته نکنیم؟

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

به راستی چگونه می‌توانید طول عمرتان را افزایش دهید و زندگی سالم‌تری داشته باشید؟ در این مطلب می‌خواهیم نکاتی را به شما یادآوری کنیم که اصلی‌ترین توصیه‌ها برای کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی‌اند.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 11 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 33815 تاریخ انتشار : 1398/11/12
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : fatemeh , hoomanz , aliseparo , user1 , vashty , rahelekh , mohammadrezasharahi , Nikan2020 , reza1225 , Ntmi123 , vahid62 ,
1-ریسک فاکتورهایتان را بشناسید:

اگر بین 40 تا 75 سال سن دارید و هرگز دچار حمله قلبی یا سکته مغزی نشده‌اید، بهتر است با کمک پزشکتان مشخص کنید تا چه اندازه در معرض این هستید که طی ده سال آینده دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شوید.برخی از فاکتورها می‌توانند خطر این عوارض را افزایش دهند؛ مانند سیگار کشیدن، بیماری‌های کلیوی یا سابقه‌ی خانوادگی بیماری قلبی در سنین پایین.


2-رژیم غذایی سالمی داشته باشید:

انتخاب‌های غذایی‌تان باید هوشمندانه باشند؛ مثلاً مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده را محدود کنید، گوشت فرآوری شده و نوشیدنی‌های قندی کمتر مصرف کنید. برچسب‌های غذایی روی بسته‌بندی‌ها را بخوانید تا سدیم و قند افزوده و چربی‌های اشباع و چربی‌های ترانس کمتری مصرف کنید.


3-از نظر فیزیکی فعال باشید:

بیشتر تحرک داشته باشید. تحرک داشتن و فعالیت بدنی یکی از بهترین راه‌ها برای سالم ماندن، پیشگیری از بیماری‌ها و خوب پیر شدن است. افراد بزرگسال باید دست‌کم 150 دقیقه در هفته، ورزش هوازی با شدت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت شدید بدنی داشته باشند. اگر در حال حاضر فعال هستید، می‌توانید شدت تحرکتان را بیشتر کنید تا فواید بیشتری هم نصیبتان شود؛ اما اگر فعالیتی ندارید، با کمتر نشستن و بیشتر راه رفتن و حرکت کردن شروع کنید و کم‌کم میزان فعالیت خود را افزایش دهید.


4-مراقب وزنتان باشید:

حفظ وزن سالم بسیار اهمیت دارد. اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید وزن کم کنید. با خوردن کالری‌های کمتر و تحرک بیشتر شروع کنید. می‌توانید شاخص توده بدنی‌تان را محاسبه کرده و اگر نیاز داشتید با مراقب بهداشت مشورت کنید و برنامه‌ای برای کاهش وزن خود تعیین نمایید.


5-سیگار و قلیان ممنوع:

اگر سیگار نمی‌کشید و اهل قلیان هم نیستید پس خیلی جلو هستید! اما اگر اهل سیگار و قلیان و به طور کل تنباکو هستید پس هر چه زودتر چالش ترک تنباکو را شروع کنید. می‌توانید در تیم‌های ترک اعتیاد ثبت نام کنید تا یک شروع خوب داشته باشید و با روش‌های درست و تحت حمایت کسانی که کمکتان می‌کنند، این عادت مضر را ترک کنید. تصور نکنید اگر سیگاری هستید، حالا با جایگزین کردن سیگار با قلیان می‌توانید راحت‌تر ترک کنید، این تصور کاملاً اشتباه و مضر است. فراموش نکنید که قرار گرفتن در معرض دود دست‌دوم سیگار و قلیان هم مضر است.


6-اگر فشارخون یا کلسترولتان بالاست درمان کنید:

اگر فشارخون بالایی دارید، کلسترول یا تری‌گلیسیریدتان بالاست، دیابت دارید و یا دچار عوارض دیگری هستید که شما را در معرض بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌دهند، خیلی مهم است که تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کرده و بیماری‌تان را درمان کنید. خیلی از بیماری‌ها با اصلاح سبک زندگی، تحرک بیشتر، کاهش وزن و ترک تنباکو قابل پیشگیری‌اند.


7-داروهای تجویزی‌تان را مصرف کنید:

اگر دچار بیماری یا عارضه‌ای هستید و پزشک برایتان استاتین یا داروی دیگری تجویز کرده تا کلسترول، قند خون و فشارخونتان را کنترل کند، حتماً طبق دستور داروها را مصرف کنید؛ اما آسپرین را تا زمانی که پزشکتان دستور نداده، به عنوان یک راه پیشگیری در نظر نگیرید. اگر تاکنون دچار حمله قلبی یا سکته مغزی نشده‌اید، یک آسپرین در روز ممکن است اصلاً کمکی به شما نکند و حتی سبب مشکلاتی از جمله خطر خونریزی شود. 


8-استرستان را کاهش دهید:

استرس از راه‌های زیادی با بیماری‌های قلبی مرتبط است. استرس می‌تواند فشارخونتان را بالا ببرد. استرس زیاد می‌تواند عاملی برای یک حمله قلبی باشد. همچنین برخی از راه‌های معمول غلبه بر استرس مانند پُرخوری، مصرف الکل و سیگار، برای قلب مضرند. شیوه‌های سالم کنترل استرس مانند ورزش کردن، گوش دادن به موسیقی، تمرکز بر چیزی آرامش‌بخش و خوشایند و مدیتیشن همگی برای کنترل استرس مفید هستند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : رژیم غذایی مناسب ، وزن مناسب ، کاهش استرس
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت