دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



10 راهکار برای مقابله با پرفشاری خون

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

از آنجایی که فشار خون بالا تا حد زیادی بدون علامت است، با عنوان ″قاتل خاموش″ شناخته می‌شود. به همین دلیل مهم است که فشار خونتان را به طور مرتب بررسی کنید چرا که فشار خون بالا خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت، نارسایی قلبی، بیماری کلیوی است.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 11 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 33592 تاریخ انتشار : 1398/10/28
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : Myangel , fatemeh , jaber0098 , Nikan2020 , akbar128 , ns6200 , hoomanz , Masoud123456789 , mahvash , Mahiman , Minah3 ,
1-مقداری وزن کم کنید:

 اگر اضافه وزن دارید، کم کردن حتی چهار و نیم کیلوگرم از وزنتان می‌تواند فشارخونتان را پایین بیاورد. کاهش وزن به کاهش علائم آپنه خواب نیز کمک می‌کند. در آپنه خواب، وقتی تنفس‌تان بارها موقع خواب قطع می‌شود، می‌تواند فشار خونتان را بالا برده و سبب بی‌نظمی ضربان قلبتان شود. کم کردن چند کیلوگرم از وزنتان به طور تدریجی و در عرض چند ماه مستمر همراه با تغذیه سالم و ورزش، یک نسخه‌ی عالی برای کاهش فشار خون است. 


2-تغذیه‌تان را کنترل کنید:

در روز چند وعده میوه و سبزی بخورید، خصوصاً از هر رنگ و نوعی. یک مطالعه نشان داد که مصرف توت در سالمندان به مدت 8 هفته باعث کاهش فشار خون بالا شد. توت‌ها به دلیل داشتن پلی فنول‌ها به کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند.
غلات کامل مصرف کنید و از غذاهای فرآوری شده، خصوصاً آن‌هایی که کربوهیدرات، قند، چربی و نمک زیادی دارند پرهیز کنید.


3- از مصرف الکل اجتناب کنید:

شکلات سیاه یا پودر کاکائو به دلیل داشتن فلاوونوئیدها به کنترل فشار خون کمک می‌کنند. فلاوونوئیدها باعث رقیق شدن خون در رگ‌ها می‌شوند. البته نباید در مصرف این ماده‌ی غذایی افراط کرد. برای دستیابی به بهترین نتیجه باید از شکلات تلخ و پودر کاکائوی بدون قند استفاده کرد.


4-تحرک بدنی داشته باشید:

ورزش، تکمیل کننده‌ی تغذیه‌ی مناسب است. اگر ورزش کنید و تحرک بدنی داشته باشید، رژیم کاهش وزنتان بهتر جواب می‌دهد و راحت‌تر وزن کم می‌کنید. پزشکان توصیه می‌کنند بیشتر روزهای هفته دست‌کم نیم ساعت ورزش کنید. تأثیر این میزان تحرک بدنی شگفت‌انگیز است: فشار خونتان 4 تا 9 واحد کمتر می‌شود. یادتان باشد ورزش فقط تمرین در باشگاه نیست. تحرک بدنی شامل باغبانی، شستن اتومبیل یا انجام کارهای خانه نیز می‌شود. 


5-میزان سدیم دریافتی‌تان را کم کنید:

مصرف نمک در سراسر جهان زیاد است و بیشترین عامل آن مصرف غذاهای آماده است. رابطه‌ی بین فشارخون و نمک در مطالعات مختلف کمی متفاوت است و این می‌تواند به دلیل تفاوت‌های ژنتیکی افراد در نحوه‌ی پردازش سدیم باشد. به نظر می‌رسد حدود نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا و یک‌چهارم از افراد با سطح طبیعی به نمک حساسیت دارند. بدین ترتیب انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند افرادی که فشار خون بالا دارند نباید بیشتر از 1500 میلی‌گرم در روز نمک مصرف کنند..


6-ذهن و بدنتان را آرام کنید:

وقتی دچار استرس می‌شوید بدنتان در حالت آماده باش قرار می‌گیرد و این یعنی انقباض عروق و افزایش ضربان قلب که افزایش فشار خون را به دنبال خواهد داشت. کاهش استرس می‌تواند فشار خونتان را در طیف نرمال نگه دارد. تمرینات ذهنی بدنی مانند یوگا و تای چی انجام دهید، به موسیقی آرامش‌بخش گوش دهید، نقاشی بکشید و یا هر فعالیت دیگری که آرامتان می‌کند انجام دهید. پایین آوردن سطح استرس به شما کمک می‌کند فشار خونتان را پایین بیاورید.


7-سیگار نکشید:

ترک سیگار مطمئناً یکی از بهترین کارهایی است که برای حفظ سلامتی‌تان از جمله کاهش فشار خونتان انجام دهید. سیگار کشیدن نه تنها در بلندمدت به اندام‌هایتان آسیب می‌زند بلکه هر بار که سیگار می‌کشید فشار خونتان نیز بالا می‌رود. پس با ترک سیگار به طول عمرتان اضافه کنید.


8-غذاهای کلسیم‌دار بیشتر بخورید:

افرادی که کمتر کلسیم مصرف می‌کنند معمولاً فشار خونشان بالاست. هرچند هنوز ثابت نشده که مکمل‌های کلسیم می‌توانند فشارخون بالا را پایین بیاورند، اما مصرف غذاهای کلسیم‌دار با کاهش فشار خون مرتبط است. سبزیجات برگ تیره، توفو و لبنیات انتخاب‌های خوبی هستند.


9-غذاهای منیزیم دار بیشتر بخورید:

منیزیم نیز یک ماده‌ی معدنی مهم است که می‌تواند رگ‌های خونی را شُل کند. هرچند کمبود منیزیم بسیار نادر است؛ اما خیلی از افراد به اندازه کافی منیزیم مصرف نمی‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد مصرف ناکافی منیزیم سبب فشار خون بالا می‌شود. داشتن رژیم غذایی سرشار از منیزیم می‌تواند فشار خون را کنترل کند. سبزیجات، لبنیات، حبوبات، مرغ، گوشت قرمز و غلات سبوس‌دار منابع خوبی از منیزیم هستند.


10-شکر و کربوهیدرات تصفیه شده را محدود کنید:

کربوهیدرات‌های تصفیه شده، به ویژه قند و شکر، می‌توانند فشار خون را افزایش دهند. در مطالعه‌ای نشان داده شد که فشار خون زنانی که یک نوشابه در روز مصرف می‌کردند در مقایسه با زنانی که به مقدار کمتر مصرف می‌کردند فشار خونشان بالاتر بود.


11-ریحان:

ریحان یک گیاه خوش عطر و پُرطرفدار است که در انواع غذاها می‌توانید از آن استفاده کنید. ریحانه به دلیل داشتن اوژنول می‌تواند به پیشگیری از تنگ شدن رگ‌ها و کاهش فشار خون بالا کمک کند.


12-دارچین:

دارچین نیز یک ادویه‌ی خوش عطر است که به راحتی در رژیم غذایی‌تان جا می‌گیرد. دارچین نیز می‌تواند فشار خونتان را پایین بیاورید.


13-بذر کتان:

بذر کتان سرشار از امگا 3 است که مطالعات نشان می‌دهد می‌تواند فشار خون را پایین بیاورد. در سوپ‌ها، اسموتی‌ها و غذاهای پختنی‌تان می‌توانید از بذر کتان آسیاب شده استفاده کنید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : فشار خون ، وزن کم کردن ، فواید بذر کتان
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت