دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



7 نکته برای کاهش درد مفاصل در پاییز و زمستان

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

یکی از شکایت‌های شایع در فصل پاییز و زمستان که به دلیل تغییر وضعیت آب و هوا اتفاق می‌افتد، درد مفاصل است. در واقع در ماه‌های سرد سال و با کاهش دما، مبتلایان به دردهای مفاصل، دچار تشدید درد و افزایش حساسیت مفاصل می‌شوند.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 7 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 33536 تاریخ انتشار : 1398/10/23
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vashty , behzaddeh , Masoud123456789 , ns6200 , Ghasemi , Nikan2020 , yaser ,
1-بدنتان را با لباس‌ها و حرکات کششی مناسب گرم نگه دارید:

از نظر منطقی، اگر سرما باعث درد مفاصل می‌شود، ساده‌ترین کاری که می‌توان انجام داد پوشاندن آن با لایه‌های اضافی است؛ بدین منظور از لباس‌های تنگ استفاده نکنید زیرا باعث محدودتر شدن حرکات شما می‌شود. بهترین گزینه استفاده از پوشش‌های پشمی است؛ اما این هم تنها کاری نیست که می‌توانید و یا باید انجام دهید، در واقع گرم نگه داشتن همیشه به معنای پوشیدن لباس ضخیم‌تر یا روشن کردن یک وسیله‌ی گرمایشی نیست. شما می‌توانید با انجام چند حرکت ورزشی و کششی موجب افزایش جریان خون در بازوها و پاها و گرم نگه داشتن آن‌ها شوید.


2-از پمادها و کمپرس آب گرم برای گرم کردن موضعی مفاصلتان کمک بگیرید:

اگر خود را خوب پوشانده‌اید و در یک نقطه گرم و دنج خانه‌تان نشسته‌اید و باز به اندازه کافی احساس نمی‌کنید که درد مفاصلتان کم شده است، از وسایلی که به صورت موضعی موجب گرم شدن مفاصلتان می‌شود مانند کیسه آب گرم و یا پمادهای مخصوص مثل کپسایسین استفاده کنید. با این که این پمادها و کیسه آب گرم بسیار دلپذیر است؛ اما هنگام استفاده از آن‌ها مراقب باشید. ممکن است پوست نسبت به موادی مانند کپسایسین حساس باشد، بنابراین، قبل از انتخاب یک پماد گرم‌کننده یا مسکن از پزشک خود درباره آن بپرسید.


3-از یک رژیم غذایی ضدالتهاب پیروی کنید:

درد مفاصل مرتبط با آرتریت در اثر التهاب ایجاد می‌شود. ماه‌های سردتر سال می‌تواند التهاب را بدتر کند که بخشی از آن به دلیل تغییر در فشار هواست که در بالا ذکر شد. از آنجایی که شما نمی‌توانید در تغییر فصل‌ها نقشی داشته باشید، می‌توانید با التهابتان به صورت دیگری مقابله کنید تا تغییرات آب و هوا جبران شود. بدین منظور می‌توانید از رژیم غذایی ضدالتهاب استفاده کنید. با این که اثرات این رژیم از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ اما این رژیم به طور معمول با جایگزین کردن غذاهای فرآوری شده و دارای مواد نگه‌دارنده با سبزیجات، حبوبات، غلات و گوشت‌های تازه می‌تواند به کاهش درد مزمن و بهبود طول عمر کمک کند.


4-در داخل خانه ورزش کنید:

اگر از طرفداران پروپاقرص پیاده‌روی در فضای باز یا یک صبحانه‌ی عالی هستید، و از درد مفاصل هم رنج می‌برید بهتر است با شروع فصل پاییز تا آمدن بهار در یک سالن ورزشی ثبت‌نام کنید و یا در خانه تمرین کنید. تمرین کردن در محیط گرم‌تر باعث می‌شود بدنتان سریع‌تر گرم شود و درد مفاصلتان کمتر شود.


5-ویتامین D مصرف کنید:

ویتامین D با حساسیت به درد در مبتلایان به آرتروز ارتباط دارد، تا آنجا که کمبود آن می‌تواند بر درد مفاصل شما تأثیر منفی بگذارد. پاییز و زمستان معمولاً با کمبود ویتامین D همراه است، زیرا روزهای ابری، شب‌های طولانی‌تر و روزهای کوتاه‌تر باعث می‌شود کمتر در معرض تابش نور خورشید قرار بگیریم. علاوه بر این، به دلیل سرمای هوا ممکن است تمایل کمتری برای گذراندن اوقات در خارج از منزل داشته باشیم. بنابراین مکمل ویتامین D می‌تواند در این زمان کمک‌کننده باشد.


6-به طور منظم ماساژ بگیرید:

صرف‌نظر از اینکه از چه نوع ماساژی لذت می‌برید، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد یک ماساژ مناسب با نوع درد شما می‌تواند به بهبود گردش خون، کاهش درد و تنش ماهیچه‌ای و افزایش انعطاف‌پذیری کمک کند و حتی باعث آزاد شدن سروتونین در مغز شود. برای نتیجه‌گیری بهتر باید ماساژدرمانی منظم و طولانی‌ مدت باشد.


7-هیدراته بمانید:

مطالعات نشان داده‌اند که حتی کمبود خفیف آب بدن می‌تواند درد مفاصل را افزایش داده و التهاب را بدتر کند. همیشه یک بطری آب در نزدیکی خود نگه دارید و به خود یادآوری کنید که هر از گاهی یک جرعه از آن بنوشید. با این که میزان آب دریافتی توصیه شده در روز از فردی به فرد دیگر با توجه به رژیم غذایی، اندازه بدن، جنسیت و میزان فعالیت هر فرد تغییر می‌کند؛ اما یک معیار خوب این است که سعی کنید روزانه حدود 2 لیتر آب و مایعات دریافت کنید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : درد مفاصل ، کاهش درد مفصل ، ماساژ دادن مفصل


تبلیغ با میترا نت