دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



با کودکان «بیش فعال» در مدرسه چگونه رفتار کنیم؟

پست های بیشتر از دسته خانه و خانواده

روانپزشک کودکان گفت:‌ بهتر است کودکان بیش‌فعال در ردیف اول کلاس بنشینند و از نشاندن این کودکان در مکان‌هایی که ممکن است حواس آنها را پرت کند خودداری شود.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 8 ) بنچاق !
نویسنده : Faren شماره پست : 32775 تاریخ انتشار : 1398/09/05
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : marlboro477 , vashty , aghighim66 , Farshad813 , ns6200 , hoomanz , mahvash , fzqueen ,
مهشید رابطیان فوق تخصص روانپزشکی کودک در گفت‌‌وگو با فارس درباره روش‌های کنترل کودکان دارای نقص توجه یا بیش‌فعال در مدرسه توضیح داد: عموم کودکان در چند هفته نخستین آغاز مدارس از هیجان یا اضطراب برخوردارند و ممکن است قوانین و چارچوب‌های مدرسه را رعایت نکنند.

وی افزود: والدین باید قبل از شروع مدرسه آموزش‌های لازم را برای کودک توضیح دهند و همچنین مربیان و معلمان با صبر و حوصله با این کودکان برخورد کنند. این روانپزشک ادامه داد: برخورد نامناسب، تند یا منفی و دادن تذکرهای شدید به کودک منجر به افزایش استرس کودکان می‌شود و ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه از کودک سر بزند.

رابطیان با بیان اینکه 10 درصد کودکان سنین ابتدایی به اختلال بیش‌فعالی مبتلا هستند، اظهار داشت: اعلائم این مشکل با ورود کودک به مدرسه بیشتر نمایان می‌شود به طوری که ممکن است کودک قوانین مدرسه را رعایت نکند که در این شرایط باید مربی رفتار کودک را تحت نظر قرار دهد و اگر علائم بیش‌فعالی را مشاهده کرد کودک را به مراکز مشاوره ارجاع دهد.

وی تصریح کرد:‌اختلالات بیش‌فعالی اکثراً زمینه ژنتیکی دارند اما یکسری عوامل عمومی مانند دیابت، وزن کم جنین و عوارض بارداری ممکن است در بروز این اختلال تأثیرگذار باشد.

این روانپزشک کودکان با بیان اینکه علائم بیش‌فعالی معمولاً از سنین کمتر از 12 سال خود را نشان می‌دهد، گفت: عموم این علائم از دو سالگی نمایان می‌شود و والدین می‌توانند درمان را از همان دوران آغاز کنند.

رابطیان افزود: باید توجه داشته باشید که اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی با یکدیگر تفاوت دارد به طوری که کودکی که شیطنت بسیار زیادی دارد به اختلال بیش‌فعالی مبتلا بوده و کودکی که در زمان انجام تکالیف خود دقت و توجه کافی را از خود نشان نمی‌دهد دارای اختلال نقص توجه است.

وی ادامه داد:‌ والدین باید آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند، همچنین مراکز ما معمولاً برای مربیان چندین جلسه آموزشی برگزار می‌کند. این روانپزشک کودکان گفت: بهتر است کودکان بیش‌فعال در ردیف اول کلاس بنشینند و از نشستن در مکان‌هایی که ممکن است حواس آنها را پرت کرده خودداری کنند. همچنین تکالیف این دانش‌آموزان باید بسیار آهسته به آنها ارائه شود.

رابطیان ادامه داد: میزان تکالیف باید در حد توانایی آنها باشد و والدین در منزل لوازم مورد نیاز برای انجام تکلیف را در اختیار کودک قرار دهند تا از بهانه‌گیری کودک برای انجام ندادن تکالیف جلوگیری شود. وی در پایان گفت: درمان این کودکان باید از سن قبل از 12 سالگی آغاز شود و اصل و پایه این درمان مصرف داروهای مورد نیاز است.

منبع: جام جم

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : روش رفتار با کودکان بیش فعال ، روش برخورد با کودکان بیش فعال در مدرسه ، روانشناسی کودکان بیش فعال
 سلام کودکی رو که اصلا نمیشه جلوشو گرفت و کلا سرش توی گوشی هست رو چطور کنترل کنیم و کاری کنیم کمتر از گوشی استفاده کنه؟
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت