دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



اعتمادبه‌نفسمان را در قرارهایمان بالا ببریم

پست های بیشتر از دسته روزانه و اجتماعی

اگر از هر کسی بپرسید چه ویژگی و رفتاری در یک قرار ملاقات، خوب و خواستنی است به شما خواهد گفت «اعتماد‌به‌نفس».
گزارش تخلف دوست داشتم ( 5 ) بنچاق !
نویسنده : hoomanz شماره پست : 32550 تاریخ انتشار : 1398/08/14
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vashty , famzed , Htm , smhosseini , mahvash ,
اعتماد‌به‌نفس غوغا می‌کند، چون می‌دانید چه می‌خواهید و از رسیدن به آن هراسی ندارید. همه دوست دارند با آدم‌های متکی به نفس برخورد داشته باشند. کسی که اعتماد‌به‌نفس دارد با اراده راه می‌رود، خوش برخورد و مهربان است و شادی را انتقال می‌دهد. کسی که اعتماد‌به‌نفس دارد در مورد احساساتش و چیزی که می‌خواهد با شما روراست‌تر است. یک فرد متکی به نفس به جای اینکه فقط حرف بزند، دست به عمل می‌زند و اتفاقات را شدنی می‌کند.

اما اگر به طور طبیعی اعتماد‌به‌نفس نداشته باشید آیا می‌توانید آن را به دست بیاورید؟ کسی که اعتماد‌به‌نفس ضعیفی دارد، ضعفش را به گردن بد شانسی‌هایش می‌اندازد. اما واقعیت این است که اعتماد‌به‌نفس ارتباط بسیار کمی به شانس دارد و بیشتر مهارتی است که می‌توانید آن را کسب کنید. افرادی که اعتماد‌به‌نفس خوبی دارند، متفاوت نیستند بلکه همان ویژگی‌ها و رفتار‌هایی را دارند که بقیه نیز دارند، اما شما این رفتار‌های را جور متفاوتی دریافت می‌کنید.

شاید هنوز نمی‌دانید افرادی که اعتماد‌به‌نفس خوبی دارند چگونه عمل می‌کنند، پس با ما همراه باشید تا نکاتی را به شما بگوییم که بتوانید در دیدارهای‌تان با اعتماد‌به‌نفس بیشتری ظاهر شوید و رفتار کنید. کسی که متکی به نفس است، احساسش با کسی که اعتماد‌به‌نفس ضعیفی دارد متفاوت است و این تفاوت همان تهدید و اضطراب است. فرد متکی به نفس، دیدار با دیگران را موقعیتی خطرناک و تهدید کننده نمی‌بیند و نگران این نیست که مبادا مورد قبول نباشد یا رد شود.

بلکه بیشتر روی جنبه‌های خوب ارتباط تمرکز دارد و احتمال زیادی می‌دهد که همه چیز خوب پیش می‌رود. زیرا چنین فردی به سادگی نمی‌ترسد و سیستم عصبی او آرام است و کمتر دچار اضطراب می‌شود، حتی در موقعیت‌های جدید و تجربه نشده. اما کسی که اعتماد‌به‌نفس ندارد مدام احساس اضطراب و بیقراری می‌کند. سیستم عصبی چنین فردی پیوسته به دنبال علائمی از خوب پیش نرفتن اوضاع است و به محض اینکه چیزی پیش بیاید که دور از انتظار اوست، احساس طرد شدن و رنجش می‌کند.

در نتیجه به بدنش گوش می‌دهد و بسیار محتاطانه پیش می‌رود. بدن و ذهن ما با هم مرتبط اند. علائم فیزیولوژیکی اضطراب شامل افزایش ضربان قلب و تغییر در الگوی تنفس می‌شود. کسی که متکی به نفس است منطقی‌تر هم فکر می‌کند. او مانند یک فرد خوشبین به موفقیت‌ها و خوبی‌ها فکر می‌کند نه به شکست‌ها و بدی‌ها. فردی که از اعتماد‌به‌نفس خوبی برخوردار است به نتایج و احتمال پیروزی‌ها نگاه می‌کند.

مثلا فکر می‌کند: «اگر از دختری که از او خوشم آمده درخواست قرار ملاقات نکنم، دیداری وجود نخواهد داشت. اما اگر درخواست ملاقات را مطرح کنم، دست کم یک بار می‌توانم شانسم را امتحان کنم!». اما فردی که مضطرب است و اعتماد‌به‌نفس ندارد همه چیز را به خودش می‌گیرد و اگر اوضاع خوب پیش نرود، فکر می‌کند حتما خودش مشکلی دارد. معمولا چنین کسی ترجیح می‌دهد اصلا قدمی برندارد مبادا ناامید شود. یاد بگیرید چگونه از دیافراگم‌تان نفس بکشید، نه از سینه‌تان تا بتوانید خودتان را آرام کنید.

با بینی‌تان به آرامی نفس بگیرید، تا سه شماره آن را نگه دارید و به آرامی و به طور کامل نفس را بیرون بدهید. این کار را سه بار تکرار کنید. شکم‌تان باید حین تنفس بالا و پایین برود و بعد از سه تنفس عمیق خواهید دید که چقدر آرام‌ترید. ده دقیقه تنفس عمیق و دیافراگمی، ضربان قلب‌تان را پایین می‌آورد. مدیتیشن یک راه بسیار عالی برای تنفس عمیق و آرام کردن ذهن و بدن مضطرب است. اگر خودتان به تنهایی نمی‌توانید مدیتیشن انجام دهید، می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که برای همین منظور طراحی شده‌اند استفاده کنید.

ورزش کردن نیز بینهایت مفید است. ورزش‌های هوازی مانند شنا و دوچرخه سواری به کاهش اضطراب کمک می‌کنند. اگر بتوانید یک فرد با اعتماد‌به‌نفس قوی را الگوی خود کرده و رفتار‌ها و ویژگی‌های او را تقلید کنید، خیلی بهتر می‌توانید یاد بگیرید چگونه اعتماد‌به‌نفس خوبی داشته باشید. به افرادی فکر کنید که آن‌ها را می‌شناسید و می‌دانید اعتماد‌به‌نفس قابل قبولی دارند و سعی کنید از آن‌ها تقلید کنید. اگر الگوی خوبی نمی‌شناسید می‌توانید یک شخصیت مطلوب برای خودتان خلق کنید. سپس در مورد او از خودتان سوال کنید.

مثلا سوفیا در این شرایط چه کار می‌کند؟ سوفیا چه جوابی می‌دهد؟ با نشستن و منتظر ماندن، اعتماد‌به‌نفس‌تان تقویت نمی‌شود. اعتماد‌به‌نفس مانند یک عضله است که هر چه بیشتر آن را تمرین بدهید، قوی‌تر خواهد شد. برای خودتان هدف در نظر بگیرید. هدف‌های‌تان باید قابل اندازه گیری و دست یافتنی باشند. چند نمونه از تمرین‌هایی که می‌توانید انجام دهید: به دختربچه‌ی زیبایی که در اتوبوس دیدید، لبخند بزنید و سلام کنید. وقتی برای دویدن به پارک می‌روید، به چند نفری که در پارک می‌بینید سلام کنید و از آن‌ها بخواهید اگر دوست دارند با شما بدوند.

روی تلاش‌تان تمرکز کنید، نه روی نتیجه. هدف‌های‌تان را مشخص کرده و در دفترچه یا تقویم‌تان بنویسید. فقط شما می‌دانید چه چیز‌هایی مضطرب‌تان می‌کند و چه رفتار‌هایی را باید تمرین کنید. در محل کار، در کنار دوستان و در مهمانی‌ها، این رفتار‌ها را تمرین کنید و به خودتان فرصت‌های بیشتری برای دیدار با افراد گوناگون بدهید. شما باید باور کنید که اعتماد‌به‌نفس چیزی نیست که با آن متولد شوید، بلکه مهارتی است که باید آن را فرا بگیرید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : اعتماد به نفس ، خونسرد بودن ، قرار ملاقات خوب
 اعتماد به نفس در هر تصمیم گیری باید باشد
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت