دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



علایم هشداردهنده کمبود منیزیم و فواید منیزیم

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

بسیاری از اهمیت منیزیم آگاه نیستند، ولی برای مثال از فواید آهن و کلسیم باخبرند. در صورتی که این عنصر برای مغز، قلب و عملکرد ماهیچه‌ها حیاتی و همراه با ویتامین K و D برای افزایش و بهبود سلامت استخوان‌ها ضروری است.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 5 ) بنچاق !
نویسنده : saeid1374 شماره پست : 32281 تاریخ انتشار : 1398/08/04
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vashty , marlboro477 , ns6200 , mahvash , famzed ,
علایم کمبود منیزیم :

کمبود منیزیم، که به عنوان هیپوماژنی نیز شناخته می شود، یک مشکل بهداشتی است که اغلب نادیده گرفته می شود.دلایل کمبود منیزیم متفاوت است. از رژیم غذایی ناکافی تا از دست دادن منیزیم از بدن.مشکلات بهداشتی مرتبط با کاهش منیزیم شامل دیابت ، جذب کم ، اسهال مزمن ، بیماری سلیاک و سندرم استخوان گرسنه است. افرادی که مشروبات الکلی مصرف می کنند نیز در معرض خطر بیشتری قرار دارند.در این مقاله 7 علائم کمبود منیزیم آورده شده است.


1. پیچ خوردگی و گرفتگی عضلات

پیچ خوردگی ، لرزش و گرفتگی عضلات علائم کمبود منیزیم است. در بدترین حالت ، کمبود حتی ممکن است باعث تشنج شود.دانشمندان معتقدند که این علائم در اثر جریان بیشتر کلسیم به سلولهای عصبی ایجاد می شود که باعث کاهش فشار بیش از حد عصب ماهیچه ها می شود.در حالی که مکمل منیزیم ممکن است در افراد دارای کمبود منیزیم، گرفتگی عضلات را تسکین دهند، یک بررسی نشان داده که مکمل منیزیم درمانی مؤثر برای گرفتگی عضلات در بزرگسالان مسن نیست. مطالعات بیشتر در گروه های دیگر مورد نیاز است.

به خاطر داشته باشید که پیچش عضلانی غیر ارادی ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. برای مثال ، ممکن است در اثر استرس یا کافئین زیاد ایجاد شود.آنها همچنین ممکن است یک عارضه جانبی برخی از داروها یا علائم یک بیماری عصبی مانند نورومیوتونی یا بیماری نورون حرکتی باشد. در حالی که عارضه های گاه به گاه طبیعی است ، در صورت ادامه علائم باید به پزشک مراجعه کنید.


2. اختلالات روانی

اختلالات روانی یکی دیگر از پیامدهای احتمالی کمبود منیزیم است.این موارد شامل بی تفاوتی است که با کمبود ذهنی یا عدم احساسات مشخص می شود. کمبود بدتر حتی ممکن است به هذیان و اغما منجر شود. علاوه بر این ، مطالعات مشاهده ای سطح منیزیم کم را با افزایش خطر افسردگی همراه کرده است.كمبود منیزیم ممكن است باعث اضطراب شود ، اما شواهد مستقیم وجود ندارد.

یک بررسی نشان داد که مکمل های منیزیم ممکن است از زیر مجموعه های مبتلایان به اختلالات اضطرابی بهره مند شود ، اما کیفیت شواهد ضعیف است. قبل از رسیدن به نتیجه گیری ، مطالعات با کیفیت بالاتر مورد نیاز است.به طور خلاصه ، به نظر می رسد فقدان منیزیم ممکن است باعث اختلال در عملکرد عصبی شود و مشکلات روحی را در برخی از افراد به وجود آورد.


3. پوکی استخوان

پوکی استخوان نوعی اختلال است که با استخوان های ضعیف و افزایش خطر شکستگی استخوان ها مشخص می شود. خطر ابتلا به پوکی استخوان تحت تأثیر عوامل متعددی است. این موارد شامل پیری ، عدم ورزش و کمبود ویتامین D و K است.جالب اینجاست که کمبود منیزیم نیز عامل خطر پوکی استخوان است. کمبود ممکن است استخوانها را به طور مستقیم تضعیف کند ، اما باعث کاهش سطح کلسیم خون ، ساختمان اصلی استخوان ها می شود .مطالعات انجام شده در موش صحرایی تأیید می کند که کاهش منیزیم در رژیم غذایی باعث کاهش توده استخوانی می شود.


4- خستگی و ضعف عضلانی

خستگی، وضعیتی است که با خستگی جسمی یا روحی یا ضعف مشخص می شود ، یکی دیگر از علائم کمبود منیزیم است.به خاطر داشته باشید که همه افراد گاه به گاه دچار خستگی می شوند. به طور معمول ، این بدان معنی است که شما نیاز به استراحت دارید. با این حال ، خستگی شدید یا مداوم ممکن است نشانه مشکل سلامتی باشد.

از آنجا که خستگی یک علامت غیر خاص است ، علت آن غیرممکن است مگر اینکه با علائم دیگری همراه باشد. یکی دیگر از علائم خاص و کمبود منیزیم ضعف عضلات است که به نام میاستنی نیز شناخته می شود.دانشمندان معتقدند که این ضعف در اثر از بین رفتن پتاسیم در سلول های ماهیچه ای ایجاد می شود ، شرایطی که با کمبود منیزیم همراه است.بنابراین ، کمبود منیزیم یکی از دلایل احتمالی خستگی یا ضعف است.


5- فشار خون بالا

مطالعات نشان می دهد که کمبود منیزیم ممکن است فشار خون را افزایش داده ، که یک عامل خطرناک برای بیماری های قلبی است. در حالی که شواهد مستقیم در انسان وجود ندارد ، چندین مطالعه مشاهده نشان می دهد که سطح منیزیم پایین یا رژیم غذایی ضعیف ممکن است باعث افزایش فشار خون شود .چندین بررسی نتیجه گرفته اند که مکمل منیزیم ممکن است فشار خون را کاهش دهد ، به خصوص در بزرگسالان با فشار خون بالا .


6. آسم

کمبود منیزیم گاهی اوقات در بیماران مبتلا به آسم شدید مشاهده می شود. علاوه بر این ، سطح منیزیم در افراد مبتلا به آسم نسبت به افراد سالم کم تر است. محققان معتقدند فقدان منیزیم ممکن است باعث ایجاد کلسیم در ماهیچه هایی شود که مجاری هوایی ریه ها را می پوشاند. این باعث می شود که مجاری هوایی محدود شود و تنفس را مشکل تر کند.

جالب اینجاست که گاهی اوقات استنشاق با سولفات منیزیم به افراد مبتلا به آسم شدید داده می شود تا به آرامش و گسترش راههای هوایی کمک کند. با این حال ، شواهدی برای اثربخشی مکمل های غذایی منیزیم در افراد مبتلا به آسم متناقض است. به طور خلاصه ، دانشمندان معتقدند که آسم شدید ممکن است علامتی از کمبود منیزیم در برخی از بیماران باشد ، اما برای بررسی نقش آن مطالعات بیشتری لازم است.


7. ضربان قلب نامنظم

از مهمترین علائم کمبود منیزیم ، آریتمی قلب یا ضربان قلب نامنظم است.علائم آریتمی در بیشتر موارد خفیف است. اغلب ، به هیچ وجه علائمی ندارد. اما در برخی افراد ممکن است باعث تپش قلب شود ، که مکث بین ضربان قلب است. سایر علائم احتمالی آریتمی شامل سرگیجه ، تنگی نفس ، درد قفسه سینه یا غش می باشد. در شدیدترین موارد ممکن است آریتمی خطر سکته مغزی یا نارسایی قلبی را افزایش دهد.

دانشمندان بر این باورند که عدم تعادل سطح پتاسیم در داخل و خارج از سلول های ماهیچه ای قلب ممکن است مقصر باشد ، شرایطی که مربوط به کمبود منیزیم است. نشان داده شده است كه در برخي از بيماران مبتلا به نارسايي احتقاني قلب و ورم مفاصل ، ميزان منيزيم كمتر از افراد سالم است. درمان این بیماران با تزریق منیزیم عملکرد قلب آنها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.مکمل های منیزیم همچنین ممکن است علائم را در برخی از بیماران مبتلا به آریتمی کاهش دهد.


فواید منیزیم :

منیزیم یکی از عناصر اصلی برای سالم ماندن است که در بیش از 300 واکنش زیست‌شیمیایی بدن دخالت دارد. از جمله فواید سلامت‌بخش متعدد منیزیم می‌توان به انتقال پیام‌های عصبی، تنظیم دمای بدن، سم‌زدایی، تولید انرژی و ساخت استخوان و دندان‌های سالم اشاره کرد.

متخصصان همیشه بر لزوم اهمیت دریافت مقدار کافی از ویتامین‌ها و عناصر معدنی در رژیم روزانه غذایی تاکید می‌کنند. روی، کلسیم و منیزیم مهم‌ترین این عناصرند که برای سلامت خوب و مطلوب ضروری و حیاتی‌اند. منیزیم در جذب کلسیم بدن کمک می‌کند و روی فعالانه دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند.


پنج مزیت سلامت‌بخش منیزیم عبارت است از:

تغییر روند پوکی استخوان:

کلسیم همراه با مکمل منیزیم تراکم این عنصر را در استخوان بهبود می‌بخشد.کمبود منیزیم سوخت‌ و ساز کلسیم و هورمون‌های تنظیم‌کننده کلسیم را تغییر می‌دهد که در نهایت به پوکی استخوان منجر می‌شود. مقدار دریافت منیزیم بسیار مهم است، زیرا از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.


جلوگیری از بیماری‌های قلبی ـ عروقی

یکی از مهم‌ترین فواید منیزیم کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروق کرونری است.تحقیقات نشان داده است دریافت مقدار کافی منیزیم خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد.کمبود منیزیم خطر تپش نامنظم قلب یا آریتمی قلبی را افزایش می‌دهد؛ بنابراین مصرف مقدار کافی و توصیه‌شده مکمل‌های غذایی منیزیم ممکن است برای دستگاه قلبی ـ عروقی سودمند و مفید باشد.


درمان میگرن و بی‌خوابی و افسردگی

از دیگر فواید بی‌شمار سلامت‌بخش منیزیم می‌توان به درمان میگرن، بی‌خوابی و افسردگی اشاره کرد. همچنین ثابت شده است منیزیم اشکال شدید اختلالات روانی چون حملات پاتیک (ترس شدید و بیمارگونه)، استرس، اضطراب و آشفتگی‌های افراطی را درمان می‌کند.مکمل‌های منیزیم شدت چنین حملاتی را کاهشِ چشمگیری می‌دهند و ممکن است در میزان دفعات بازگشت این حملات موثر باشند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : علایم هشداردهنده کمبود منیزیم ، فواید منیزیم ، پوکی استخوان
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت