دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



تعذیه در غواصی

پست های بیشتر از دسته تغذیه و آشپزی

بدن انسان نیاز به آنتی اکسیدان دارد و در شرایط عادی آنتی اکسیدانها به مقدار کافی در بدن وجود دارند اما در برخی شرایط مقدار آنتی اکسیدان کافی نیست و باید به میزان بیشتری از طریق غذا یا مکملهای غذایی وارد بدن شود.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 5 ) بنچاق !
نویسنده : fzqueen شماره پست : 31911 تاریخ انتشار : 1398/07/11
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vashty , famzed , hoomanz , Ntmi123 , ns6200 ,
بدن انسان نیاز به آنتی اکسیدان دارد و در شرایط عادی آنتی اکسیدانها به مقدار کافی در بدن وجود دارند اما در برخی شرایط مقدار آنتی اکسیدان کافی نیست و باید به میزان بیشتری از طریق غذا یا مکملهای غذایی وارد بدن شود. ویتامینهای C  و E از قویترین آنتی اکسیدانهای شناخته شده هستند و مرکبات و سبزیجات تازه بهترین منبع ویتامین   C وبرخی روغنها و دانه های روغنی منبع ویتامین E می باشند. غواصان باید از منابع ویتامین ‌های C و E بیشتر مصرف نمایند. غواصان حرفه‌ ای و یا کسانی که به طور مداوم غواصی می ‌کنند بهتر است روزانه از مکمل ‌های ویتامین C و E  استفاده کنند.

میزان مصرف انرژی در آب (به دلیل مقاومت آب) بیش از خشکی است. همچنین استفاده از وسایل غواصی مصرف انرژی را 10 تا 30 درصد افزایش می ‌دهد. علاوه بر آن، غواصی در آب‌ های سرد نیاز به انرژی را از این مقدار نیز بیشتر می ‌کند.

سوخت اصلی بدن از کربوهیدرات‌ ها تامین می ‌گردد. نیاز ورزشکاران به کربوهیدرات بیشتر از افراد عادی است و غواصان نیز مانند دیگر ورزشکاران نیاز به دریافت کربوهیدرات بالا دارند. بررسی‌ ها نشان داده‌ اند که رژیم‌ های غذایی پُرکربوهیدرات در قیاس با رژیم‌ های غذایی معمولی کارایی غواصان را در آب با دمای 25 درجه به طور قابل ‌توجهی افزایش می ‌دهند. حداقل 50 درصد انرژی دریافتی باید از منبع کربوهیدرات باشد.

همچنین، چربی نباید بیشتر از 30 درصد انرژی دریافتی را به خود اختصاص دهد، زیرا دریافت بالای چربی علاوه بر اثرات منفی بر سلامتی، هضم و جذب غذا را به تاخیر می اندازد. بهتر است رژیم غذایی در 3 تا 5 وعده ی غذایی تنظیم گردد. این امر موجب جذب بیشتر ریز‌مغذی ‌ها شده و احتمال بروز مشکلات گوارشی را نیز کمتر می‌‌ کند.

مصرف وعده ی غذایی حجیم کمتر از چهار ساعت قبل از غواصی سبب سوء‌هاضمه و اختلالات گوارشی می‌ شود. وعده غذایی قبل از غواصی باید مختصر بوده و حاوی حداقل چربی و حداکثر کربوهیدرات باشد.

رژیم غذایی پس از غواصی نیز مانند قبل از غواصی است و چنان چه غواصی در چند روز پیاپی انجام می ‌گیرد، باید از دریافت کافی کربوهیدرات اطمینان حاصل شود و بهتر است مقداری از آن از طریق نوشیدنی ‌های استاندارد که حاوی 7 درصد کربوهیدرات است، تامین گردد.

در هنگام غواصی میزان دفع آب بدن افزایش می ‌یابد، به طوری که اگر غواصی 3 تا 6 ساعت به طول انجامد، 1 تا 4 لیتر از آب بدن از طریق ادرار دفع می ‌شود که در نتیجه 1 تا 4 کیلو از وزن بدن نیز کاهش می ‌یابد. دریافت آب از 24 ساعت قبل از غواصی باید به میزان کافی باشد تا حتی‌الامکان از دهیدراتاسیون جلوگیری شود. میزان آب مورد نیاز بر حسب شرایط آب و هوایی متفاوت است. در هوای گرم کاهش آب بدن از طریق عرق می‌ تواند 8 تا 12 لیتر در روز باشد و در هوای سرد نیز مقدار زیادی از آب بدن از طریق ادرار دفع می ‌گردد.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : تعذیه در غواصی ، بهداشت در غواصی ، انرژی غذایی غواص
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت