دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



مواد غذایی مضر برای افراد مبتلا به فشار خون بالا

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

فشار خون بالا یا همان پرفشاری خون باعث می‌شود قلب برای پمپاژ خون به سراسر بدن سخت‌تر کار کند پس برای حفظ سلامت قلب باید مراقب باشیم تا فشار خونمان همیشه در محدوده‌ی سلامتی قرار داشته باشد.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 4 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 31236 تاریخ انتشار : 1398/06/09
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : mnmnmn , vashty , alifigo , saleh ,
1- نخود لوبیاهای کنسرو شده:

لوبیاهای کنسرو شده سرشار از سدیم و مواد نگهدارنده هستند که موجب افزایش فشار خون می‌شوند؛ اما اگر چاره‌ای نداشتید و خواستید از آن‌ها استفاده کنید، ابتدا لوبیاها را با کمی آب بشویید تا حداقل نمکی که روی آن چسبیده جدا شود. ولی بهترین کار این است که نخود لوبیای معمولی بخرید و خودتان در منزل آن‌ها را بپزید و از مصرف این مواد غذایی کنسرو شده اجتناب کنید.


2- پنیرها:

پنیر بسیار خوشمزه است، همه این را می‌دانند؛ اما باید مقدار نمک موجود در انواع مختلف آن را در نظر داشته باشید: پنیر چدار حاوی 621 میلی‌گرم سدیم در گرم است، پنیر گودا 819 میلی‌گرم سدیم در هر گرم، و پنیر آمریکایی 1671 میلی‌گرم سدیم در هر گرم دارد و این اعداد نشان می‌دهد که نمک زیادی در پنیرها وجود دارد.


3- آب‌نبات‌ها:

آب‌نبات‌ها شیرین هستند؛ آن‌قدر شیرین که دلیل اصلی فشار خون بالا می‌باشند. آب‌نبات‌هایی که سرشار از "شربت ذرت با فروکتوز بالا" هستند موجب افزایش وزن، بیماری‌های کلیوی و افزایش احتمال ابتلا به دیابت می‌شوند که در نهایت منجر به افزایش فشار خون می‌شوند. بدین ترتیب به هر قیمتی از آب‌نبات‌ها پرهیز کنید.


4- نوشابه‌های گازدار:

درست مانند آب‌نبات، نوشیدن نوشابه نیز از ممنوعه‌های فشار خون است. این نوشیدنی‌ها بسیار اعتیادآورند و باعث می‌شوند هر روز میل و ولعتان به نوشیدنشان بیشتر شود. نوشابه‌ها سرشار از قند هستند و می‌توانند باعث افزایش فشار خون شوند. طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، این نوشیدنی‌ها باید در طول یک هفته 355 میلی‌لیتر یا کمتر مصرف شوند.


5- نوشیدنی‌های انرژی‌زا:

تفاوت نوشیدنی‌های انرژی‌زا و نوشابه‌های گازدار در این است که این نوشیدنی‌ها حاوی کافئین هستند و مشخص شده که کافئین باعث افزایش کوتاه‌مدت اما شدید فشار خون می‌شود. حالا خودتان به این موضوع فکر کنید که این نوشیدنی‌ها که هم قند دارند و هم کافئین چه بلایی بر سر فشارخونتان می‌آورند؟


6- سس‌ها:

از مصرف سس پنیر، سس‌های سالاد، سس مایونز و انواع دیگر سس‌ها خودداری کنید تا خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهید. بیشتر سس‌ها پر از سدیم هستند، مانند سس تند که 2643 میلی‌گرم سدیم در هر گرم و سس خردل که 1100 میلی‌گرم سدیم در هر گرم دارد.


7- پیتزا:

پیتزا از آن غذاهایی است که مقاومت کردن در برابر آن سخت است؛ اما این را بدانید که یک پیتزای پنیر معمولی سرشار از سدیم است. پنیر نمک دارد، سس گوجه فرنگی نمک دارد، خمیرش هم نمک دارد. در واقع هرچیزی که در پیتزا وجود دارد برای خوشمزه شدن و خوش‌طعم شدن به نمک نیاز دارد. نه تنها به دلیل مقادیر بالای سدیم موجود در پیتزا بلکه به خاطر میزان کربوهیدرات‌های موجود در خمیر آن باید با تمام نیروی اراده‌ی خود برای اجتناب از مصرف این غذای اعتیادآور استفاده کنید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : بیماری دیابت ، قند خون ، آب زیاد نوشیدن
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت