دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



نکات ورزشی برای مبتلایان به دیابت

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

مشکلات قلبی و عروقی در افراد دچار دیابت بسیار شایع‌اند و ورزش منظم، بهترین راه برای کنترل عوارض ناشی از دیابت است؛ اما بدون تردید لازم است پزشک، بعد از بررسی وضعیت بیمار، ورزش‌های مناسب را برای او تجویز نماید.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 2 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 31235 تاریخ انتشار : 1398/06/09
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : marlboro477 , alifigo ,
1-مراقب پاهایتان باشید:

همیشه جوراب‌های تمیز و کفش‌های مناسب بپوشید. اگر هرگونه زخم، قرمزی و یا حساسیتی روی پاهایتان دیدید، زودتر به پزشک مراجعه کنید.


2-آب زیاد بنوشید:

به طور مرتب آب بنوشید و اجازه ندهید تحت هیچ شرایطی بدنتان دهیدراته شود. ضمناً قبل، حین و بعد از ورزش در معرض هوای بسیار گرم قرار نگیرید.


3-کم‌کم شروع کنید:

کم‌کم ورزش کردن را شروع کنید و تدریجاً سرعتتان را بالا ببرید. دیابت خود را با ورزش‌های متوسطی مانند پیاده روی و دوچرخه‌سواری کنترل کنید. هر روز ده دقیقه ورزش کنید و کم کم آن را به 30 دقیقه در روز برسانید. با این روش خواهید دید که ورزش کردن برایتان ساده‌تر شده و ضمناً فشار زیادی به بدنتان وارد نمی‌کنید. هر هفته 10 دقیقه به فعالیت‌های شدید ورزشی بپردازید. این فعالیت‌های شدید می‌تواند شامل پیاده روی تند، دوچرخه‌سواری با سرعت و یا یک دور شنا در استخر باشد.


4-سطح قند خونتان را چک کنید:

همیشه قبل و بعد از تمرین قند خونتان را چک کنید. گاهی حین تمرین ممکن است دچار افت قند خون شوید. بنابراین همیشه قرص‌های گلوکز، نوشیدنی شیرین و یا هر کربوهیدرات سریع العمل دیگری که می‌دانید برایتان مناسب است همراه داشته باشید. وقتی قند خونتان افت کرد ورزش را متوقف کرده و صبر کنید تا سطح آن تثبیت شود. اگر انسولین یا هر داروی دیگری مصرف می‌کنید که می‌تواند سبب افت قند خون شود، نیم ساعت قبل از ورزش، قند خونتان را چک کنید.


5-تمرینات قدرتی انجام دهید:

دست‌کم دو بار در هفته تمرین قدرتی انجام دهید؛ زیرا کمکتان می‌کند قند خونتان کنترل شود. می‌توانید با وزنه تمرین کنید یا از باندهای کشی مقاومتی استفاده کنید. بارفیکس، لانگز و اسکوات برایتان بسیار مفیدند.


6-طی روز فعال باشید:

اگر ورزش نمی‌کنید حداقل یک جا ننشینید. به هر بهانه‌ای از جایتان بلند شوید و به کارهای خرد و ریز خانه بپردازید. شنا هم فعالیت بسیار خوبی است که فیتنس بدنی‌تان را بالا می‌برد.


7-تنها ورزش نکنید:

با کسی ورزش کنید که می‌داند شما دیابت دارید و بلد باشد اگر قند خونتان خیلی افت کرد چگونه به شما کمک کند. ضمناً ورزش کردن با یک نفر دیگر یا به صورت گروهی مفرح‌تر نیز هست. فراموش نکنید که کارت شناسایی‌تان که نشان می‌دهد دچار دیابت هستید همیشه همراهتان باشد.


8-رتینوپاتی دیابتی تکثیری:

این یک مرحله پیشرفته از بیماری چشمی در دیابت است. رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو هنگامی اتفاق می‌افتد که شبکیه رشد عروق خونی جدید و غیرطبیعی را آغاز می‌کند. این پدیده نئوواسکولاریزاسیون نامیده می‌شود. این عروق جدید دیواره‌ی ضعیف‌تری داشته و اغلب موجب خونریزی به درون زجاجیه می‌شود.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : بیماری دیابت ، افزایش قند خون ، آب زیاد نوشیدن
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت