دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



بهترین غذا برای جوش خوردن استخوان کدام است؟

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

استخوان آسیب دیده به کلسیم و ویتامین D برای بازسازی خود نیاز دارد. از جمله بهترین غذاها برای جوش خوردن استخوان می‌توان به ماهی‌های چرب و تخم مرغ اشاره کرد. بهترین میوه‌ها برای ترمیم استخوان آسیب دیده شامل آناناس، زردآلود، توت و ... می‌شود.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 20 ) بنچاق !
نویسنده : unlimitelove شماره پست : 31194 تاریخ انتشار : 1398/06/12
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : Faren , alifigo , vashty , maryam37 , Loveislife , hoomanz , ns6200 , Ntmi123 , ramezan , yaser , iamlove , lovely , Myangel , Mylovelyangel , shakiba21 , mz71 , parzijoon , Koroshi , khodaismylove , Bostodl ,
استخوان بعد از شکستگی نیاز به بازسازی دارد. یک رژیم غذایی سالم و متعادل که حاوی مواد مغذی کلیدی باشد می‌تواند سرعت جوش خوردن استخوان را بیشتر کند. برای این منظور بهتر است به جای مصرف مکمل از خوراکی‌های حاوی کلسیم و ویتامین D استفاده کنید. در این مطلب به معرفی بهترین غذا‌ برای جوش خوردن استخوان می‌پردازیم،  بنابراین اگر اخیرا دچار حادثه شده‌اید این مطلب به شما کمک بسیاری خواهد کرد.


بهترین غذا‌ برای جوش خوردن استخوان

رژیم غذایی مناسب می‌تواند مواد مورد نیاز بدن برای بازسازی استخوان را تامین کند. از این‌رو پس از آسیب دیدگی استخوان بهتر است از غذاهای مقوی استفاده شود تا بدن بتواند سریع‌تر ناحیه آسیب دیده را ترمیم کند.


1. ماهی تن

کلسیم تنها در صورتی اثر مثبت بر بدن دارد که آن را همراه با ویتامین D مصرف کنید و ماهی‌های چرب مانند ماهی تن یک منبع خوب از آن است. نیاز بدن به کلسیم برای جوش خوردن استخوان امری بدیهی است، اما بدون ویتامین D بهبود سلامت استخوان به یک چالش تبدیل می‌شود. ویتامین دی کمک می‌کند سطوح کلسیم در خون کنترل شود، بنابراین نقش کلیدی در رشد و ساختار استخوان دارد.
 

2. ساردین

ساردین‌ها یک منبع غنی از کلسیم است. نوجوانان به 1300 میلی‌گرم، زنان بالغ به 1200 میلی‌گرم و مردان بزرگسال به 1000 میلی‌گرم کلسیم در روز نیاز دارند. ساردین را می‌توانید به صورت ساندویچ، سرخ شده یا پخته در سس گوجه فرنگی سرو کنید.
 

3. تخم مرغ

تخم مرغ را می‌توان بهترین غذا‌ها برای جوش خوردن استخوان دانست که دسترسی به آن نیز بسیار آسان است. در صورتی که نمی‌توانید شیر یا لبنیات مصرف کنید، تامین ویتامین دی برای بدنتان کمی دشوار خواهد شد. تخم مرغ مقدار کمی ویتامین D دارد و علاوه بر آن حاوی مقادیری پروتئین، آهن، ویتامین B، کلسیم و منیزیم نیز است.


4. لوبیا سیاه

اگر می‌خواهید شکستگی استخوان سریعتر بهبود یابد، لوبیا سیاه یک گزینه خوب برای شماست. این لوبیا‌ها همچنین یک منبع خوب دیگر از منیزیم هستند، ماده‌ای معدنی که برای جوش خوردن و تقویت استخوان بسیار مفید است. شما می‌توانید از لوبیا سیاه در سالاد تاکو یا سوپ لوبیا استفاده کنید.
 

5. سالمون

ماهی سالمون نیز مانند ماهی تن، حاوی مقادیر زیادی ویتامین دی و اسید‌های چرب امگا 3 است. امگا 3 نیز در تشکیل کلاژن نقش دارد. شما می‌توانید همراه با ماهی سالمون، از سبزیجات سبز برگ مانند بروکلی، گل کلم و کاهو نیز برای تقویت و بازسازی استخوانهای‌تان بهره‌مند شوید.
 
علاوه بر غذا، میوه‌های بسیاری نیز هستند که می‌توانند برای بازسازی استخوان‌ها به بدن کمک کنند. این میوه‌ها با تامین مواد مورد نیاز بدن، فرآیند جوش خوردن استخوان را تسریع خواهند کرد.


1. انجیر

انجیر خشک غنی از آنتی اکسیدان‌ها و فیبر است. همچنین کلسیم بیشتری نسبت به سایر میوه‌های خشک دارد. هر 28 گرم انجیر خشک در واقع 5 درصد میزان کلسیم مورد نیاز روزانه را فراهم می‌کند. به علاوه، این میوه مقدار قابل توجهی پتاسیم و ویتامین K به بدن می‌رساند.
 

2. زردآلو

در میان بهترین میوه‌ها برای جوش خوردن استخوان ، زردآلو به علت کلسیم بالایی که دارد، در اولویت قرار می‌گیرد. می‌توانید این میوه‌ خوشمزه را به صبحانه خود اضافه کنید تا استخوان‌های سالم‌تری داشته باشید.


3. کیوی

کیوی نه تنها غنی از ویتامین C است، بلکه کلسیم فراوانی نیز دارد. گفته می‌شود این میوه گرمسیری حدود 60 میلی‌گرم کلسیم در خود دارد. اگر دچار شکستگی استخوان یا حتی پوکی استخوان هستید، حتما این میوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا اب این میوه را بنوشید.
 

4. پرتقال

پرتقال یک میوه دوست داشتنی است که اغلب بدون آگاهی از خواصی که دارد، آن را مصرف می‌کنیم. پرتقال یک منبع عالی از ویتامین C و کلسیم به شمار می‌رود.


5. توت‌ها

بلک‌بری، توت‌فرنگی و رزبری نیز از جمله میوه‌های مفید برای جوش خوردن استخوان هستند. این میوه‌ها حاوی مقدار زیادی کلسیم هستند، برای بهره‌مندی از این میزان کلسیم باید آنها را به صورت تازه مصرف کنید. هر توت حاوی حدود 20 میلی‌گرم کلسیم است.
 

6. آناناس

آناناس یک میوه‌ بسیار غنی از کلسیم است که به ترمیم استخوان‌های شکسته شما کمک می‌کند. اگرچه باید توجه کنید که آناناس حاوی قند بسیار است و به افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی‌شود.
 

سایر مواد غذایی برای جوش خوردن استخوان

1. دانه‌ها

دانه‌هایی مثل کنجد، تخم شربتی، تخم چیا و... غنی از کلسیم هستند. به عنوان مثال یک قاشق غذاخوری دانه خشخاش حدود 126 ملی‌گرم کلسیم دارد و 13 درصد از کلسیم روزانه هر فرد را تامین می‌کند. همچنین یک قاشق غذاخوری دانه کنجد حدود 9 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند، به علاوه مقدار زیادی مس، آهن و منگنز برای بدن فراهم می‌کند.


2. بادام

در میان تمام آجیل‌ها، بادام درختی یکی از بهترین منابع کلسیم است. 28 گرم بادام حدود 8 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند و حاوی 3 گرم فیبر نیز است. به علاوه مصرف آجیل به کاهش فشار خون، چربی بدن و سایر عوامل خطر برای بیماری‌های متابولیکی نیز کمک می‌کند.


3. سبزیجات سبز برگ

سبزیجات سبز برگ و تیره حاوی مقدار بسیار زیادی کلسیم هستند. به علاوه سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم و بروکلی علاوه بر کلسیم حاوی مواد معدنی زیادی نیز هستند، به عنوان مثال یک فنجان کلم سبز پخته حاوی 266 میلی‌گرم کلسیم است و این یعنی یک چهارم نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می‌کند.
اما توجه کنید که برخی از این سبزیجات سبز برگ ماننداسفناج حاوی اگزالات زیادی نیز هستند، ترکیباتی که به کلسیم متصل می‌شوند و اجازه نمی‌دهند جذب بدن شوند. بنابراین اگرچه حاوی مقادیر بسیار زیادی کلسیم است، اما کمتر از کلم جذب بدن می‌شود.
 

سخن پایانی

کلسیم یک ماده معدنی حیاتی برای سلامت استخوان و دندان است و کمبود آن در بدن عوارض بسیاری را به دنبال خواهد شد. بنابراین اگر دچار شکستگی استخوان هستید، با تامین کلسیم و البته ویتامین D می‌توانید سرعت بهبود استخوان و جوش‌خوردن آن را بسیار بالا ببرید. به علاوه در صورت صلاح‌دید پزشک معالج خود می‌توانید از مکمل‌های خوراکی کلسیم نیز استفاده کنید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : لوبیا سیاه ، بهترین غذا برای جوش خوردن استخوان ، بهترین میوه‌ برای جوش خوردن استخوان
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت