دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



7 ماده ضروری که در رژیم‌های گیاهی یافت نمی‌شوند

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

رژیم‌های گیاهی دارای فواید زیادی است اما در کنار این فواید، کمبودهایی نیز وجود دارد. در واقع برخی از مواد مغذی مورد نیاز بدن در رژیم‌ها و غذاهای گیاهی یافت نمی‌شوند و به همین دلیل گیاه‌خواران اغلب با کمبود این مواد در بدن خود مواجه‌اند.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 3 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 31081 تاریخ انتشار : 1398/11/16
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : akbar128 , mahvash , hoomanz ,
1- ویتامین B12:

ویتامین B12 یکی از مواد مغذی ضروری است که عملاً در غذاهای گیاهی یافت نمی‌شود. ویتامین B12 که با نام کوبالامین نیز شناخته می‌شود یک ویتامین محلول در آب است که در توسعه گلبول‌های قرمز خون، حفظ و نگهداری رشته‌های عصبی و همچنین عملکرد طبیعی مغز دخیل و لازم است.


2- کراتین:

کراتین یا کراتین فسفات، مولکولی است که در غذاهای حیوانی یافت می‌شود. بیشتر کراتین در ماهیچه‌ها و عضلات ذخیره می‌شود اما مقادیر قابل‌توجهی نیز در مغز متمرکز می‌شوند. در واقع عملکرد کراتین مثل یک منبع قابل‌ دسترس آسان انرژی برای سلول‌های عضلات است که به این عضلات استقامت و استحکام بیشتری می‌دهد و به همین دلیل است که این ماده یکی از پرطرفدارترین مکمل‌ها در بین ورزشکاران بدن‌سازی در سطح جهان است.


3- کارنوزین:

کارنوزین یک آنتی‌اکسیدان است که در عضلات و مغز متمرکز می‌شود. کارنوزین برای عملکرد عضلات بسیار مهم است و وجود مقادیر زیاد کارنوزین در عضلات، با کاهش خستگی و بی‌‎حالی عضلات مرتبط است و کارایی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.


4- کله‌کلسیفرول یا همان ویتامین D3:

ویتامین D یک ویتامین ضروری برای بدن است که عملکردهای مهمی دارد. کمبود ویتامین D با افزایش خطر بروز شرایط نامطلوب متفاوتی در بدن مرتبط است که شامل موارد زیر می‌شود:


5- دوکوزاهگزانوئیک اسید یا DHA:

دوکوزاهگزانوئیک اسید یک اسید چرب امگا 3 ضروری است. در واقع این اسید چرب برای عملکرد و توسعه طبیعی مغز بسیار اهمیت دارد. کمبود دوکوزاهگزانوئیک اسید می‌تواند آثار و تبعات منفی در سلامت ذهنی و عملکرد مغز به‌ویژه در کودکان داشته باشد.علاوه بر آن دریافت ناکافی دوکوزاهگزانوئیک اسید در خانم‌های باردار می‌تواند آثار نامطلوبی در رشد و توسعه مغز کودک (جنین) داشته باشد. اصولاً دوکوزاهگزانوئیک اسید در ماهی‌های چرب و روغن ماهی یافت می‌شود اما در برخی ریزجلبک‌ها نیز مقادیری از آن وجود دارد.


6- آهنِ هِم:

آهنِ هِم یک نوع آهن است که در گوشت و به‌ویژه گوشت قرمز یافت می‌شود. در واقع این نوع آهن از آهن‌های غیرهِم که در غذاهای گیاهی یافت می‌شود بهتر جذب بدن می‌شود.


7- تائورین:

تائورین ترکیبی است که در بافت‌های مختلف بدن از جمله مغز، قلب و کلیه‌ها یافت می‌شود. هرچند عملکرد تائورین در بدن تا کنون به‌ وضوح مشخص نشده است اما به نظر می‌آید نقش مهمی را در عملکرد عضلات، تشکیل نمک صفرا و دفاع از آنتی‌اکسیدان‌های بدن ایفا می‌کند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : کله‌کلسیفرول ، دوکوزاهگزانوئیک اسید ، کارنوزین
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت