دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



کمبود کدام ویتامین و املاح موجب بی‌خوابی می‌شود؟

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

متأسفانه، کمبود خواب با افزایش خطر چاقی، دیابت، فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و افسردگی مرتبط است؛ بنابراین کاملاً ضروری است که شما سعی کنید علت آن را پیدا کرده و به فکر درمانش باشید.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 7 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 31080 تاریخ انتشار : 1398/11/16
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vashty , akbar128 , yaser , mahvash , fatemeh , parvin , relation ,
1-ویتامین D:

بسیاری از ما ویتامین D را برای نقش موثر آن در سلامت استخوان‌ها، تنظیم خلق و خوی، حمایت از عملکرد سیستم ایمنی، کمک به کنترل التهاب و غیره می‌شناسیم؛ اما جالب است بدانید که نقش آن در خواب و اختلالات آن نیز بسیار مهم است. بیشتر کارشناسان موافق‌اند که ویتامین D در واقع یک هورمون است که بدن آن را با کمک نور خورشید می‌سازد. مطالعات نشان داده‌اند که کمبود ویتامین D با افزایش ریسک اختلالات خواب مرتبط است.


2-ویتامین E:

مطالعه‌ای در سال 2012 نشان داد که ویتامین E باعث کاهش از دست دادن حافظه در موش‌های مبتلا به بی‌خوابی شد. به نظر می‌رسد ویتامین E با محافظت از عملکرد هیپوکامپ، ناحیه‌ای از مغز که برای تقویت حافظه بسیار مهم است، کار می‌کند. تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب فعالیت هیپوکامپ را مختل می‌کند.


3-ویتامین‌های گروه B:

ویتامین‌های گروه B برای سلامت ضروری‌اند و در مجموع ویتامین B کمپلکس نامیده می‌شوند. برخی از پژوهش‌ها نشان داده‌اند ویتامین‌های گروه B می‌توانند به تنظیم تریپتوفان در بدن کمک کرده و در نتیجه بدن، ملاتونین بیشتری ترشح خواهد کرد. ملاتونین هورمونی است که برای خواب‌آلود کردن شما در بدنتان ترشح می‌شود.


4-کلسیم و منیزیم:

این دو ماده‌ی معدنی اغلب همراه با هم دقیقاً قبل از خواب توصیه می‌شوند؛ زیرا هر دو در انقباض و انبساط عضلات نقش دارند. گفته می‌شود که کمبود کلسیم و منیزیم می‌توانند سبب اختلالات خواب شوند و کلسیم با کمک تریپتوفان می‌تواند ملاتونین تولید کند. بی‌خوابی مزمن نیز یکی از علائم اولیه‌ی کمبود منیزیم است.


5-آهن:

اولین علامت کمبود آهن، خستگی و اختلال در خواب است. کمبود آهن از ریسک فاکتورهای اصلی سندرم پای بی‌قرار است که سبب خواب‌آلودگی یا بی‌خوابی می‌شود. علاوه بر این پایین بودن سطح آهن می‌تواند منجر به احساس اضطراب شده و به خواب رفتن را دشوار کند. پزشک شما سطح آهن خونتان را چک می‌کند و اگر لازم بود مکمل تجویز می‌کند.


6-تیانین:

تیانین یک آمینواسید بسیار مفید است که در برگ چای، مخصوصاً چای سبز و برخی از انواع قارچ‌ها موجود است.تیانین، برخی از هورمون‌های مغز را افزایش می‌دهد، مثلاً دوپامین و سروتونین، در نتیجه به تنظیم خوابتان کمک می‌کند. ضمناً تیانین، میزان هورمون‌هایی را که خاصیت هیجان‌انگیزی دارند در مغز کاهش می‌دهد. 


7-ملاتونین:

ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود و به شما احساس خواب‌آلودگی می‌دهد. اگر برای به خواب رفتن مشکل دارید می‌توانید مکمل ملاتونین مصرف کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند دوره‌ی کوتاهی مکمل ملاتونین مصرف کنید و سپس مصرف آن را متوقف نمایید و ببینید بدنتان چگونه واکنش نشان می‌دهد.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : ویتامین‌های گروه B ، کلسیم و منیزیم ، درمان بی خوابی
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت