دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



خواص ویتامین ب12 و عوارض ناشی از کمبود آن

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

ویتامین ب12 ضد کم خونی و مقوی قلب است. تولید گلبول‌های قرمز، کمک به رشد کودکان، تقویت حافظه، تعادل و تمرکز از خواص ویتامین ب12 است. کمبود این ویتامین موجب کم خونی، بی اشتهایی و کاهش سرعت رشد کودکان می‌شود.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 2 ) بنچاق !
نویسنده : yaser شماره پست : 31073 تاریخ انتشار : 1398/06/02
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vashty , hoomanz ,
ویتامین ب12 در آب حل شدنی است و در مقادیر بسیار کم برای بدن انسان لازم و ضروری است. رنگ این ویتامین قرمز است و در منابع به آن ویتامین قرمز یا سیانوکوبالامین گفته می‌شود؛ هرچه رنگ آن سرخ تر باشد، اثرش بیشتر است. این ویتامین تنها ویتامین از گروه ویتامین‌های ب است که دارای مواد معدنی می‌باشد و به تنهایی در معده جذب نشده، برای جذب لازم است همراه با مواد دارای کلسیم مصرف شود. با خواص ویتامین ب12، نقش آن در سلامت و عوارض ناشی از کمبود آن آشنا شوید.

ویتامین ب12 فقط از منابع حیوانی تهیه و تامین می‌گردد. جگر، گوشت گاو، سیرابی، تخم مرغ، شیر، پنیر و قلوه از بهترین منابع تامین کننده ویتامین ب12 هستند. همچنین مقادیر جزئی از این ویتامین در کندر، قارچ و بعضی صمغ‌های گیاهی یافت شده است. کمبود ویتامین ب12 در افرادی که رژیم‌های سخت غذایی گرفته‌اند، زنان باردار، شیرده و افرادی که مشکل غده تیروئید دارند بیشتر مشاهده می‌شود. علائم کمبود ویتامین ب12، پنج تا ده سال طول می‌کشد تا ظاهر شود و علت آن هم استفاده از ذخائر این ویتامین در بدن انسان است.

مهمترین عوارض کمبود ویتامین ب12 فلج، ورم اعصاب متعدد، بی اشتهایی، کم خونی و کاهش رشد و نمو در کودکان است. همچنین کمبود این ویتامین را می‌توان به راحتی با علائمی مثل خستگی، کند شدن واکنش‌های بدن، مشکلات حافظه، خشک شدن اندام‌های بدن و احساس ضعف تشخیص داد. کمبود ویتامین ب12 بیماری‌هایی مانند الزایمر ، سکته قلبی و کم خونی داسی شکل را تشدید می‌کند.

تاکنون گزارشی مبنی بر مسمومیت این ویتامین، حتی در مقدار مصرف بالا دیده نشده است. تنها مشاهده است که در برخی افراد، مصرف مقادیر بالای این ویتامین می‌تواند باعث جوش صورت شود. در پایان لازم به ذکر است، مصرف مشروبات الکلی، بعضی از هورمون‌ها و قرص‌های خواب آور اثرات مفید این ویتامین را از بین می‌برد. همچنین داشتن رژیم‌های سخت و طولانی غذایی باعث کمبود این ویتامین می‌شود. متخصصصان تغذیه به این افراد، کودکان، زنان باردار، شیرده و افراد مسن، مصرف مکمل‌های ویتامین ب12 را توصیه می‌کنند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : ویتامین ب12 ، تقویت حافظه ، تعادل و تمرکز
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت