دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



7 غذای خوب برای تقویت گوارش

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

دستگاه گوارش نقشی حیاتی در بدن و سلامت انسان دارد. این دستگاه مسئول جذب مواد مغذی و انهدام مواد زائد است. در ادمه به معرفی چند ماده غذایی مفید برای گوارش می‌پردازیم
گزارش تخلف دوست داشتم ( 5 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 31046 تاریخ انتشار : 1398/11/18
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : marlboro477 , ghasem1345 , ali222 , hoomanz , behrouz520 ,
1-ماست:

ماست از شیر تخمیر شده (معمولاً توسط باکتری‌های اسیدلاکتیک) تهیه می‌شود. ماست دارای باکتری‌های مفیدی به نام پروبیوتیک است. این باکتری‌های خوب که در دستگاه گوارش انسان زندگی و به تقویت و بهبود گوارش کمک می‌کنند موجب سلامتی روده می‌شوند بنابراین با مصرف ماست می‌توان میزان این باکتری‌های مفید را افزایش داد و به کمک دستگاه گوارش فرستاد.


2-سیب:

سیب منبعی غنی از پکتین، نوعی فیبر محلول است. پکتین به حجیم شدن مدفوع کمک می‌کند و از همین رو معمولاً برای درمان اسهال و یبوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر آثار پکتین می‌توان به کمک به کاهش عفونت‌های روده و التهاب روده بزرگ اشاره کرد.


3-رازیانه:

رازیانه معمولاً برای افزودن عطروطعم به غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیبر داخل رازیانه به جلوگیری از یبوست و تنظیم دستگاه گوارش انسان کمک می‌کند. این گیاه همچنین حاوی یک عامل ضداسپاسمی است که به‌ راحتیِ عضلات موجود در دستگاه گوارش کمک می‌کند. این اتفاق می‌تواند به کاهش علائم منفی گوارش از قبیل نفخ نیز کمک کند.


4-زنجبیل:

زنجبیل یک ماده سنتی است که دارای فوایدی در تقویت و بهبود سیستم گوارش و جلوگیری از حالت تهوع است. بسیاری از زنان باردار از زنجبیل برای درمان حالت تهوع صبحگاهی خود استفاده می‌کنند. این ریشه زردرنگ نشان داده در تسریع تخلیه معده مؤثر است.


5-سبزی‌های تیره برگ:

سبزی‌های سبزرنگ تیره منابع فوق‌العاده‌ای از فیبر نامحلول هستند. این نوع فیبر باعث حجیم شدن مدفوع انسان گردیده که در نهایت موجب افزایش سرعت عبور آن از دستگاه گوارش می‌شود. این سبزی‌ها علاوه بر فیبر، منبع خوبی از منیزیم هستند. منیزیم با تقویت و بهبود قابلیت انقباض عضله داخل معده باعث تسکین و بهبود یبوست می‌شود. برخی از تیره برگ‌هایی که دارای این خواص هستند عبارت‌اند از: اسفناج، بروکلی و کلم بروکسل و سایر سبزی‌های تیره برگ.


6-دانه چیا:

دانه چیا هم یکی از منابع بسیار خوب فیبر محلول است. این فیبرها موجب تشکیل یک ماده شبیه به ژلاتین در معده می‌شوند. ماده ژل‌مانند تشکیل‌ شده از فیبرها عملکردی شبیه به پریبیوتیک‌ها دارند و برای رشد باکتری‌های مفید در روده مفید هستند و از این طریق در داشتن سیستم گوارشی بهتر و سالم‌تر کمک می‌کنند.


7-چغندر:

اگر بخواهیم منبع فیبر خوب دیگری نام ببریم باید به چغندر اشاره کنیم. 136 گرم چغندر حاوی 3.4 گرم فیبر است. فیبر سیستم هاضمه را دور می‌زند و خود را به کولون (روده بزرگ) می‌رساند و موجب تغذیه‌ی باکتری‌های خوب روده و همچنین حجیم کردن مدفوع انسان می‌گردد. هر دو عمل باعث بهبود و تقویت گوارش در انسان می‌شود. چغندر را می‌توان به طرق مختلفی مثل ترکیب کردن در سالاد، استفاده در ترشی، آب‌میوه‌های ترکیبی و سایر روش‌ها مصرف کرد.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : تقویت گوارش ، سبزی‌های تیره برگ ، دانه چیا


تبلیغ با میترا نت