دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



باورهای اشتباه در مورد خواب که باید کنار بگذارید

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

درست همان‌طور که خیلی دیر به خواب رفتن بد است، اگر سرتان به بالش نرسیده خوابتان ببرد هم مطلوب نیست، زیرا نشان می‌دهد به اندازه کافی نمی‌خوابید. برای یک فرد معمولی باید تقریباً 15 تا 20 دقیقه بعد از دراز کشیدن خوابش ببرد.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 7 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 30839 تاریخ انتشار : 1398/05/24
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : yaser , vashty , hoomanz , mz71 , Alaleh , alexander , Bostodl ,
1-با پنج ساعت خواب هم می‌توانید عملکرد خوبی داشته باشید:

خیلی از افراد تصور می‌کنند با پنج ساعت خواب یا کمتر راحت‌اند و دچار مشکلی نمی‌شوند اما این‌طور نیست. درست است که نیاز افراد به خواب با هم متفاوت است اما بیشتر بزرگسالان به طور متوسط به هفت تا نه ساعت خواب نیاز دارند تا سالم باشند و عملکرد خوبی داشته باشند. کم‌خوابی موجب مه مغزی و نوسانات خلقی می‌شود و مشکلات بلندمدتی چون فشارخون بالا و افزایش ریسک مرگ زودرس ایجاد می‌کند.


2-چُرت زدن می‌تواند کمبود خواب را جبران کند:

این گفته صحت ندارد. چرت زدن شاید تا حدودی کسر خوابتان را جبران کند؛ اما فقط زمانی باید چرت بزنید که واقعاً به آن نیاز دارید. یک تا دو ساعت خواب در اوج خواب آلودگی بعدازظهر می‌تواند کسر خواب شب را جبران کند؛ اما می‌تواند خواب شبانه‌ و برنامه‌ی منظم خوابتان را به هم بزند. بهتر است شب به اندازه کافی بخوابید.


3-آخر هفته‌ها بیشتر خوابیدن به نفع بدن است:

شاید فکر کنید چیز بدی نیست که آخر هفته‌ها بیشتر بخوابید، حالا چه به خاطر جبران کسر خواب طول هفته و چه به این علت که وقت دارید و می‌توانید. این کار هم مانند چرت زدن می‌تواند برنامه‌ی منظم خواب شبانه‌تان را به هم بریزد. شاید یک شب بیشتر خوابیدن کمکتان کند احساس نشاط کنید؛ اما این احساس موقتی است و فقط 6 ساعت یا حتی کمتر دوام خواهد داشت.


4-خروپف کردن علامت بدی نیست:

تقریباً نیمی از افراد بزرگسال خروپف می‌کنند و علت آن طیف گسترده‌ای دارد، از بی‌خطر و موقتی گرفته تا خطرناک و حتی کُشنده! خروپف کردن ممکن است ناشی از وضعیت خوابتان باشد، گرفتگی بینی و یا داشتن اضافه وزن؛ اما ممکن است نشان‌دهنده‌ی آپنه خواب و فشارخون بالا هم باشد. پس مهم است که این مسئله را با پزشکتان در میان بگذارید.


5-اگر نیمه شب از خواب بیدار شدید همچنان در رختخواب بمانید:

اگر نیمه شب از خواب بیدار می‌شوید احتمالاً دچار بی‌خوابی یا اینسومنیا هستید و شاید فکر کنید بهتر است آن‌قدر این پهلو آن پهلو کنید تا خوابتان ببرد. گاهی افکار آرامش‌بخش می‌توانند شما را دوباره به خواب ببرند؛ اما معمولاً کار سختی است. بیشتر کارشناسان عقیده دارند اگر در عرض 15 تا 20 دقیقه به خواب نرفتید باید از جایتان بلند شوید و به اتاق دیگری بروید و به یک فعالیت آرامش‌بخش بپردازید مثلاً موسیقی گوش دهید یا مطالعه کنید. هر وقت احساس خستگی کردید به رختخواب برگردید و سعی کنید اصلاً به ساعت نگاه نکنید.


6-طبیعی است که طول بکشد تا بخوابید:

اگر اغلب مدت‌ها طول می‌کشد تا خواب به چشمانتان بیاید نباید این امر را طبیعی بدانید. این حالت شما ممکن است علامت بی‌خوابی باشد. سخت به خواب رفتن یکی از چهار علامت مرتبط با بی‌خوابی یا اینسومنیاست. سایر علائم شامل خیلی زود بیدار شدن و عدم توانایی در دوباره به خواب رفتن، مکرراً در طول شب از خواب بیدار شدن و احساس خستگی بعد از بیدار شدن از خواب می‌شود.

کافئین هم می‌تواند باعث شود به سختی به خواب بروید. ورزش کردن یا خوردن غذای سنگین نزدیک به زمان خواب، استرس و یا حتی خواب زیاد هم می‌تواند از دلایل بی‌خوابی باشد. بیهوده برای به خواب رفتن نجنگید، علت را پیدا و رفع کنید.


7-خیلی زود به خواب رفتن خوب است:

درست همان‌طور که خیلی دیر به خواب رفتن بد است، اگر سرتان به بالش نرسیده خوابتان ببرد هم مطلوب نیست، زیرا نشان می‌دهد به اندازه کافی نمی‌خوابید. برای یک فرد معمولی باید تقریباً 15 تا 20 دقیقه بعد از دراز کشیدن خوابش ببرد.


8-تلویزیون تماشا کنید تا خوابتان ببرد:

تلویزیون تماشا کردن یا با موبایل کتاب خواندن در زمان خواب شاید آرامش‌بخش به نظر برسد؛ اما این اسکرین‌ها در واقع بدنتان را بیشتر هوشیار نگه می‌دارند. نور آبی تلویزیون و موبایل و ... در واقع حواس مغز را از آرام شدن قبل از خواب پرت می‌کنند. نور آبی، تولید هورمون خواب را سرکوب می‌کند و متعاقباً نمی‌توانید خوب و راحت به خواب بروید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : باور اشتباه خواب ، چرت زدن ، تماشای تلویزیون
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت