دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



خوراکی که هورمون بانوان را تنظیم می‌کند!

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

یائسگی بانوان را در معرض ابتلا به برخی بیماری‌ها قرار می‌دهد و مصرف برخی مواد غذایی می‌تواند به تنظیم هورمون دربدن آن‌ها کمک کند.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 2 ) بنچاق !
نویسنده : Faren شماره پست : 30795 تاریخ انتشار : 1398/05/24
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : ns6200 , samane7 ,
اختلاف نظر فراوانی بین کارشناسان در خصوص خواص دانه سویا وجود دارد زیرا بخش گسترده‌ای از این دانه به صورت تراریخته درجهان کشت و اصلاح ژنتیکی شده است.

دانه سویا حاوی 40 درصد پروتئین و 20 درصد روغن است و از آن در تولید خوراک، مکمل‌های ویتامینی و نیز برخی کاربرد‌های صنعتی استفاده می‌کنند. دانه سویا را می‌توانید به صورت خام، بوداده، شیر سویا، درخوراک‌هایی، چون سوپ، سالاد و یا به شکل غذاهایی، چون توفو و تِمپه مورد استفاده قرار داد.

از روغن سویا نیز برای پخت و پز و طعم بخشیدن به سالاد می‌توان استفاده کرد. سویا دارای پروتئین بالا، ویتامین C، فولات، فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و تیامین است. از جمله خاصیت‌های دانه سویا می‌توان موارد زیر را نام برد:


سلامت قلب و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی

پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف سویا می‌تواند سبب کاهش کلسترول بد خون (LDL) و تری گلیسیرید خون شود، زیرا از تجمع چربی در شریان‌های خونی جلوگیری می‌کند. مصرف سویا همچنین سبب افزایش کلسترول خوب خون (HDL) می‌شود، این کلسترول به از بین بردن چربی درشریان‌های خونی کمک می‌کند.


برطرف کردن چاقی و اضافه وزن در بانوان

کارشناسان در پژوهش‌های خود روی بانوان میانسال یائسه دریافتند، آن دسته از بانوان که سویا مصرف کرده‌اند کمتر دچار چاقی و اضافه وزن شده‌اند. پس از یائسگی، به دلیل کاهش سطح استروژن خون، بانوان در معرض ابتلا به برخی بیماری‌ها ازجمله سرطان سینه و چاقی قرار می‌گیرند و مصرف سویا می‌تواند به تنظیم هورمون دربدن آن‌ها کمک کند.


جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه

در گذشته برخی از کارشناسان اعتقاد داشتند مصرف سویا به وسیله بانوان می‌تواند سبب ابتلای آن‌ها به سرطان سینه شود، اما بررسی‌های جدید نشان می‌دهند سویا سبب ابتلا به این بیماری نمی‌شود هرچند که نیاز به پژوهش‌های بیشتری دراین باره است. کارشناسان در تحقیق‌های خود دریافتند مصرف روزانه 10 الی 20 میلی گرم سویا می‌تواند سبب جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه شود.

یکی از دلایل کاهش ابتلا به سرطان سینه در کشور‌های شرق آسیا مصرف بالای سویا در رژیم غذایی اهالی آن منطقه است. همچنین بانوان مبتلا به سرطان سینه نیز با مصرف سویا طول عمر بیشتری پیدا می‌کنند و امید به زندگی آن‌ها افزایش می‌یابد.


نیمه تاریک مصرف سویا

با وجود مزایای سلامتی بالای سویا، مصرف بیش از حد آن می‌تواند برروی عملکردغده تیروئید بانوان اثر بگذارد و سبب افزایش سطح هورمون تستوسترون (TSH) دربدن آن‌ها شود. سطح بالای هورمون تستوسترون می‌تواند سبب کم کاری غده تیروئید و مشکلات ناشی از آن شود.

کارشناسان به بانوان توصیه می کنند برای مصرف سویا ابتدا با پزشک متخصص مشاوره انجام دهند به ویژه اگر داروی خاصی مصرف می کنند یا سابقه ابتلا به آلرژی غذایی دارند زیرا دربرخی افراد مصرف سویا سبب آلرژی می شود.

منبع: جام جم

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : تنظیم هورمون در زنان ، دانه سویا ، کاهش کلسترول خون
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت