دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



8 راهکار برای تسکین سریع تورم پاها!

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

وجود تورم در پای شما می‌تواند به علت مشکلات گردش خون یا احتباس مایعات باشد. این وضعیت معمولاً زنان را گرفتار خود می‌کند و حرکت را در اغلب موارد دشوار می‌سازد.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 4 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 30511 تاریخ انتشار : 1398/05/15
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vashty , yaser , bahara , mahvash ,
1-پاهای خود را بلند کنید:

زمانی که در رختخواب هستید پاهای خود را به دیوار تکیه دهید. این کار باعث بهبود گردش خون می‌شود و خون به آسانی به سمت قلب بازمی‌گردد. علاوه بر این، این کار ساده عضلات را شل کرده و تنش در پاها را کاهش می‌دهد.


2-کفش راحت بپوشید: 

استفاده از کفش راحت و حاوی تهویه می‌تواند عود تورم را کاهش دهد. به جای پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار و تنگ، کفش‌های راحت را برای استفاده روزانه انتخاب کنید.


3-مصرف آب را افزایش دهید:

نوشیدن بین 6 تا 8 لیوان آب در روز خطر التهاب در اندام‌های تحتانی را کاهش می‌دهد. آب باعث کاهش احتباس مایعات در بافت این اندام‌ها می‌شود.


4-دوش سرد بگیرید:

یکی از بهترین گام‌ها برای از بین بردن تورم پاها، دوش آب سرد است. دمای پایین آب، جریان خون را تحریک کرده و از شرایطی مانند رگ‌های واریسی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، دوش آب سرد عضلات را نیز شل کرده و درد را کاهش می‌دهد.


5-دیورتیک های طبیعی مصرف کنید:

خوراکی‌هایی مانند آناناس، کنگر فرنگی و کرفس برای مبارزه با احتباس مایعات در پاها مفید هستند. این غذاها به بهبود عملکرد کلیه‌ها کمک کرده و تولید ادرار را افزایش می‌دهند.


6-ورزش کنید:

انجام یک سری حرکات ورزشی از التهاب غیر قابل کنترل در پاها جلوگیری می‌کند. ورزش همچنین به شما کمک می‌کند وزن خود را کنترل نمایید. چون افزایش وزن عامل مهمی در بروز التهاب در پاها است. ورزش همچنین به بهبود گردش خون کمک می‌کند.


7-از نمک حمام استفاده کنید:

این نمک‌ها که به نمک‌های اپسوم نیز شهره هستند، یک درمان کلاسیک برای کاهش تورم پاها محسوب می‌شوند. علاوه بر این، استفاده از نمک‌های حمام باعث آرامش عضلات و شل شدن آن‌ها می‌شود. نمک حمام خاصیت ضد درد دارد.


8-ماساژ بگیرید:

ماساژ با روغن‌های ضروری، باعث تحریک عملکرد لنفاوی و بهبود گردش خون می‌شود و به کاهش التهاب پاها کمک می‌کند. ماساژ باعث حذف سموم می‌شود. سموم، خود عامل ایجاد تورم در بدن هستند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : تورم پا ، ورزش کردن ، فواید مصرف آب
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت