دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



کدام پایتخت‌ها کمترین خودروی شخصی را دارند؟

پست های بیشتر از دسته روزانه و اجتماعی

کشورهای اروپایی همیشه در تلاش بوده‌اند تا تردد خودروها را کمتر کنند و این کاهش وابستگی به‌خودروهای شخصی در همه‌جای دنیا در حال رخ دادن بوده اما برخی کشورها بسیار جدی‌تر آن را دنبال می‌کنند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می کنیم.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 11 ) بنچاق !
نویسنده : Loveislife شماره پست : 30470 تاریخ انتشار : 1398/05/20
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : famzed , unlimitelove , Mylovelyangel , iamlove , lovely , yaser , Myangel , fzqueen , vashty , shakiba21 , mz71 ,
در آغاز ماه نوامبر، شرایط خاص بر مادرید اعمال می‌شود. وسایل نقلیه غیرمجاز و آلوده کننده دیگر حق تردد در مرکز شهر را ندارند و فقط خودروهای حمل و نقل عمومی، تاکسی‌ها و افراد محلی می‌توانند به مرکز شهر وارد شوند.

کشورهای اروپایی همیشه در تلاش بوده‌اند تا تردد خودرو را کمتر کنند و مادرید نیز از سال‌ها پیش چنین هدفی داشته است و بخش‌های ویژه پیاده روی عابران را نیز مدتهاست پایه‌گذاری کرده است. این کاهش وابستگی به‌خودروهای شخصی در همه‌جای دنیا در حال رخ دادن بوده اما برخی کشورها بسیار جدی‌تر آن را دنبال می‌کنند و ما در اینجا لیستی از کشورهایی که کمترین مالکیت خودرو را ثبت کرده‌اند برای شما آماده کرده‌ایم. با ما همراه باشید…


اسلو، نروژ

اسلو قصد دارد تا پایان سال 2019 تردد تمام اتومبیل‌ها را در مرکز شهر ممنوع کند. شش سال قبل نروژ این ممنوعیت را در سراسر کشور اجرانموده بود. نروژ به شدت برای سیستم حمل و نقل عمومی در پایتخت سرمایه‌گذاری می‌کند و 35 مایل جاده را از کاربری خودرو به دوچرخه‌سواری تغییر داده است.

مدیر شرکت پشتیبانی دوچرخه در ارتباط با این شهر گفت: واقعیت این است که اسلو در حال حرکت به جلو بوده و همه را به شهر بدون خودرو تشویق می‌کند.


مادرید، اسپانیا

مادرید قصد دارد تا سال 2020 تردد خودرو در مرکز شهر را ممنوع کند و برنامه ریزان شهری برای 24 خیابان شلوغ، برنامه جدیدی را در نظر دارند تا آنها برای پیاده‌روی مناسب شوند. ابتکار عمل بخشی از «برنامه تحرک پایدار» در پایتخت اسپانیا است که هدف آن کاهش استفاده روزانه خودرو از 29٪ تا 23٪ است. رانندگان که قوانین جدید را نادیده می گیرند، حداقل 100 دلار جریمه خواهند شد و این رقم برای خودروهای آلوده بیشتر خواهد بود.


چنگدو، چین

معماران یک منطقه مسکونی جدید برای شهر چینی را طراحی کردند. طرح این منطقه به‌صورتی است که مردم با 15 دقیقه پیاده‌روی به هر نقطه می‌توانند دسترسی داشته باشند. تنها نیمی از جاده‌های شهر 80،000 نفری اجازه تردد خودرو را دارند.


هامبورگ، آلمان

این شهر آلمان سعی دارد پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را بسیار باب کند و در طول دو دهه آینده، راه‌های مخصوص دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را افزایش خواهد داد. این پروژه با نام «شبکه سبز» از فضاهای متصل استفاده می‌کند تا مردم بدون ماشین بتوانند به تمام نقاط دسترسی داشته باشند. تا سال 2035، این شبکه 40 درصد از هامبورگ را پوشش خواهد داد و شامل پارک‌ها، زمین‌های بازی، زمین‌های ورزشی و گورستان‌ها خواهد شد.


کپنهاگ، دانمارک

امروزه بیش از پنجاه درصد ساکنان این شهر با دوچرخه جابه‌جا می‌شوند و مناطق ویژه عابران پیاده از دهه 1960شکل گرفتند. در حال حاضر در پایتخت دانمارک بیش از 200 مایل مسیر دوچرخه سواری وجود دارد و یکی از شهرهایی با کمترین مالکیت خودرو در اروپا محسوب می‌شود.


پاریس، فرانسه

هنگامی که پاریس برای یک روز در سال 2014 تردد اتومبیل‌ها را بر اساس پلاک ممنوع کرد، آلودگی به میزان 30 درصد کاهش یافت. در حال حاضر نیز آن‌ها می‌خواهند خودروها را از مرکز شهر دور کنند. در ژوئیه 2016، تمام رانندگان با اتومبیل‌هایی که قبل از سال 1997 ساخته شده‌اند، دیگر مجاز به رانندگی در مرکز شهر نیستند و جریمه انتظار آنها را خواهد کشید. شهردار پاریس می‌گوید قصد دارد مسیر دوچرخه‌سواران را دوبرابر کند.


لندن، انگلیس

شهردار لندن درست مانند پاریس می‌گوید که شهر تا سال 2020 بدون خودروی دیزلی خواهد شد. در حال حاضر تردد در برخی از مناطق شهر برای خودروها با پرداخت هزینه 12.50 دلار میسر خواهد بود و هزینه بار اضافی نیز از آنها گرفته می‌شود. براساس گزارش The Guardian، در ژوئیه 2017، بریتانیا فروش خودروهای دیزلی را تا سال 2040 بطور کامل ممنوع خواهد کرد.


بروکسل، بلژیک

اکثر خیابان‌های مهم این شهر که ساختمان‌های اداری در آن قرار دارند، اجازه تردد عابر پیاده را تنها می‌دهند. در سال 2002، بروکسل نخستین «هفته تحرک» را راه اندازی کرد که هدف آن تشویق حمل و نقل عمومی بوده است.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : کاهش وابستگی به‌خودرو شخصی ، دوچرخه‌سواری ، مردم اسلو نروژ
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت