ماریا میچل (نخستین ستاره‌شناس آمریکایی)

ماریا در سال 1818 در جزیره زیبای نان تاکت در س یمایلی دماغه کاد ماساچوست به دنیا آمد. ماریا سومین فرزند از 10 فرزند خانواه میچل بود. اگرچه ماریا بعدها یکی از بزرگترین دانشمندان آمریکایی شد ولی در شروع تحصیل، دانش آموز خوبی نبود.
نویسنده : yaser شماره پست : 30291 تاریخ انتشار : 1398/05/07
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : ns6200 , vashty , mahvash , bahara ,
او در 9 سالگی وارد اولین مدرسه دولتی نان تاکت شد. در آن زمان دانش آموزان می‌بایست فهرست طولانی کلمات را به حافظه بسپارند که این کار برای ماریا دشوار بود. به زودی آقای میچل مدرسه شخصی خود را که مطابق میل ماریا برنامه ریزی شده بود، راه/ اندازی کرد. ماریا در 16 سالگی، آموزش رسمی را به پایان رساند و مدرسه خصوصی خود را تاسیس کرد. در 17 سالگی شغل کتابداری فرهنگستان نان تاکت به ماریا پیشنهاد شد. ماریا در 28 سالگی ستاره دنباله دار میچل را کشف کرد.

در آن زمان فردریک (پادشاه دانمارک) نشان طلایی را برای اولین کاشف ستاره‌ها یدنباله دار «دوربینی» در نظر گرفته بود و ماریا یک سال بعد از کشف ستاره دنباله‌دار خود نشان را به دست آورد. ماریا به سرعت به شهرت رسید. او در واقع اولین ستاره شناس آمریکایی بود. در سال 1848 به عضویت آکادمی هنر و علوم آمریکا پذیرفته شد. در بحبوحه درگیریهای اجتماعی، او نماد اولین زن در علوم و ریاضیات شناخته شد و تا 95 سال بعد از آن هیچ زن دیگری نتوانست به آکادمی راه یابد.

در سال 1850 به اتفاق آرا به عنوان اولین عضو زن انجمن توسعه علوم آمریکا انتخاب شد و بی‌درنگ به جنبش حقوق زنان در تحصیلات آموزش عالی پیوست. او علاوه بر نشان طلایی دانمارک، دو نشان افتخار از کالج هانوور و از دانشگاه کلمبیا دریافت کرد و کالج زنان «رانجرز» دکترای افتخاری به ماریا اهدا کرد.

کلمات کلیدی : ماریا میچل ، نان تاکت ، کالج هانوور