دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



در هر فاز از چرخه‌ی قاعدگی چه باید خورد ؟

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

هورمون‌های شما بر احساس، تفکر و ظاهر شما تأثیرگذار هستند. پس تنظیم آن‌ها برای سلامت جسم و روحتان بسیار ضروری است.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 1 ) بنچاق !
نویسنده : tiiiim شماره پست : 29738 تاریخ انتشار : 1398/04/23
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : ahmadreza6101 ,
یک زن با هورمون‌های متوازن و متعادل احساس خوشحالی و انگیزه می‌کند. او بدون مصرف کافئین هم در طول روز احساس پرانرژی بودن می‌کند و به‌راحتی در شب به خواب می‌رود. دوست دارد که فعال باشد و فعالیتش به او کمک می‌کند تا احساس خوبی داشته باشد.

او متابولیسم سالمی دارد و وزن مطلوب خود را با رژیم غذایی خوب و بدون محدودیت یا محرومیت حفظ می‌کند. موهایش ضخیم و براق است و پوستش روشن و درخشان. او دارای میل جنسی سالمی است و زندگی جنسی فعالی دارد.

دوره‌ها‌ی قاعدگی‌اش به‌طور مرتب و بدون نشانه‌های ناراحت‌کننده از راه می‌رسد و اغلب احساس می‌کند که اطمینان کافی و توانایی لازم در باروری و نگه داشتن جنین در یک دوره‌ی بارداری کامل را دارد.

اگر توضیحات فوق حالات شما را توصیف می‌کند که فوق‌العاده است، همان کارهایی که تا الآن انجام می‌دادید را ادامه دهید. اگر نه، هورمون‌های نامتعادل می‌تواند شما را از زندگی کردن در بهترین شرایطی که می‌توانید داشته باشید عقب نگه دارد.

از آنجا که میزان متابولیسم بدنتان در نیمه دوم چرخه‌ی قاعدگی افزایش یافته است، طبیعی است که احساس گرسنگی کنید. به‌جای خوردن دسرهای چرب و شیرین ناسالم بعد از هر وعده غذایی، بشقاب خود را با چربی‌های سالم مانند زیتون، آووکادو، آجیل، دانه‌های روغنی و نارگیل پر کنید


متناسب با چرخه‌ی قاعدگی‌تان غذا بخورید

شناخت نوسانات طبیعی هورمونی که در طول ماه اتفاق می‌افتد به شما کمک می‌کند تا این واقعیت را بپذیرید که انرژی، خلق‌وخوی، افکار، احساسات، حس‌های جسمانی و تمایلات و اشتهایتان در هر روز مانند هم نخواهد بود.

به‌جای مبارزه با این تغییرات، یاد بگیرید که چگونه به این الگو که شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد احترام بگذارید و با تغییرات کوچکی در شیوه زندگی و تغذیه‌تان به تعادل سیستم هورمونی‌تان کمک کنید تا سلامت و آرامش بیشتری را تجربه کنید.

بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه در طول هر یک از چهار مرحله چرخه قاعدگی شما اتفاق می‌افتد، همراه با پیشنهادهای غذایی در هر یک از آن‌ها تا هورمون‌هایتان را متعادل کنید، سلامتتان را بهبود ببخشید و کیفیت زندگی‌تان را بالا ببرید.


فاز خونریزی (روزهای 1 تا 5)

روز اول پریود روز اول چرخه قاعدگی‌تان در نظر گرفته می‌شود. از نظر فیزیولوژیکی، میزان استروژن و پروژسترون دچار کاهش ناگهانی می‌شود که موجب تحریک رحم و خونریزی و از بین رفتن دیواره‌ی داخلی آن می‌شود.

اگر هورمون‌هایتان در طی چند هفته قبل از شروع پریودتان نامتعادل باشند (به‌عنوان‌مثال پروژسترون پایین و استروژن بالا) به احتمال بیشتری در معرض عوارض مخرب آن با شروع قاعدگی‌تان قرار می‌گیرید؛ مواردی چون لکه بینی قبل از قاعدگی، گرفتگی‌ها و غیره.

اما با مراقبت از سلامت هورمون‌هایتان در طول چرخه‌ی قاعدگی با رژیم غذایی و سبک زندگی درست، 100٪ امکان دارد که یک دوره‌ی خونریزی بدون هیچ‌کدام از این نشانه‌های ناجور را تجربه کنید.

از آنجایی که در هنگام قاعدگی خون از دست می‌دهید، ممکن است در معرض خطر از دست دادن بیش از حد آهن باشید. توصیه می‌کنیم در این دوره از مواد غذایی غنی از مواد معدنی استفاده کنید.

به‌خصوص اگر می‌دانید که سطح آهنتان پایین است شروع کنید به مصرف بیشتر سبزیجات برگ سبز تیره، چغندر، سبزیجات دریایی، حبوبات، گوشت قرمز و غذاهای دریایی.

حواستان به ویتامین ب 12 هم باشد. این ویتامین برای ساخت گلبول‌های قرمز خون لازم است و به افزایش انرژی فرد کمک می‌کند.
از آنجا که ریزش دیواره‌ی رحم یک فرایند انرژی‌بَر است، با خوردن غذاهای گرم، پخته شده و راحت الهضم، مانند فرنی، سوپ، خورش‌ها و غیره به سیستم گوارشتان استراحت دهید.


فاز فولیکولار (روزهای 6 تا 12)

این مرحله درست پس از مرحله‌ی قاعدگی می‌آید و فاز فولیکولی نامیده می‌شود؛ چرا که غده هیپوفیز شما هورمونی به نام هورمون تحریک‌کننده فولیکول (FSH) را آزاد می‌کند که فولیکول‌های تخمدان را تحریک می‌کند تا بالغ شوند.

این فولیکول‌ها موجب ترشح استرادیول می‌شوند که فرم خاصی از استروژن است و هدف اصلی آن تحریک دیواره رحم برای رشد و ضخیم شدن است. فاز فولیکولی زمانی است که زنان به‌طور معمول بهترین احساس را از نظر انرژی، اعتمادبه‌نفس و قدرت جنسی و جسمی تجربه می‌کنند.

از آنجایی که شما در این هفته احساس فوق‌العاده‌ای دارید، احتمالاً از نظر فیزیکی فعالیت بیشتری خواهید داشت و اشتهایتان بیشتر خواهد شد. توصیه می‌کنیم مواد غذایی غنی از پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای که سبک و تازه هستند را انتخاب کنید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : هورمون‌ زنانه ، چرخه‌ی قاعدگی ، پریود ماهانه
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت