دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



آیا افزایش گیاهخواری در کودکان نگران‌کننده است ؟

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

اگر تا به حال اثرات مفید کاهش یا حذف گوشت بر روی بدن خود را مشاهده کرده‌اید، احتمالاً درباره اثر گیاهخواری بر سلامت کودکان نیز کنجکاو شده‌اید. خب، این مسئله‌ای است که باید برایتان روشن شود.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 2 ) بنچاق !
نویسنده : tiiiim شماره پست : 29714 تاریخ انتشار : 1398/04/23
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : ahmadreza6101 , Faren ,
جای هیچ‌گونه ترسی نیست. کارشناسان می‌گویند افزایش گیاهخواری در کودکان هیچ اشکالی ندارد. در حقیقت شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان می‌تواند به همان اندازه رژیم غذایی حاوی گوشت، سالم باشد.

در گفت‌وگوی یک متخصص اطفال با یک متخصص تغذیه گیاهخواری در مورد این که آیا افزایش گیاهخواری در کودکان روش سالمی است در حالی که از دریافت کافی پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری در آن‌ها مطمئن هستید، و ایده‌های ساده برای تغییر رژیم غذایی آنان، سؤالاتی مطرح شد. در ادامه پرسش و پاسخ‌ها را می‌بینیم.


آیا افزایش مصرف سبزیجات در کودکان، روش سالمی است؟

به گفته این متخصص اطفال، کودکان می‌توانند با دنبال کردن یک رژیم غذایی گیاهخواری مناسب و برنامه‌ریزی شده، تمام مواد مغذی مورد نیازشان را کسب نمایند. او می‌گوید: کودکان گیاهخوار دارای نرخ مشابه رشد نسبت به کودکان غیرگیاهخوار هستند.

همچنین احتمال مصرف چربی‌های کامل و چربی‌های اشباع شده و نیز میوه، سبزیجات و فیبر توصیه شده جهت دریافت روزانه، در گروه گیاهخوار بیشتر است.

یک رژیم غذایی که کالری و تنوع کافی دارد، می‌تواند به راحتی نیازهای پروتئینی کودکان در حال رشد را تأمین کند. لوبیا، عدس، دانه‌ها، آجیل و همه غلات منبع غنی و بسیار عالی پروتئین هستند و دارای مزیت بیشتر یعنی داشتن فیبر نیز می‌باشند.

در مقاله‌ای که در سال 2016 در مورد گیاهخواری منتشر شد، نشان داده شد که رژیم غذایی گیاهخواری(وگان و وجترین)، سالم، دارای مواد مغذی کافی و همراه با مزایایی برای سلامت فرد در جلوگیری و درمان برخی بیماری‌های مشخص، می‌باشد.

همچنین این مقاله یادآور شد که هر دو رژیم غذایی وگان(گیاهخواری همراه با محدود کردن هرگونه محصولات حیوانی) و (گیاهخواری بدون گوشت)، مناسب تمامی مراحل زندگی از جمله خردسالی، کودکی و دوران بلوغ است.


چگونه بفهمم که کودک من پروتئین کافی را از یک رژیم گیاه‌خواری دریافت می‌کند؟

یک رژیم غذایی که کالری و تنوع کافی دارد، می‌تواند به راحتی نیازهای پروتئینی کودکان در حال رشد را تأمین کند. لوبیا، عدس، دانه‌ها، آجیل و همه غلات منبع غنی و بسیار عالی پروتئین هستند و دارای مزیت بیشتر یعنی داشتن فیبر نیز می‌باشند.

بنابراین چه مقدار پروتئین کافی است؟ طبق دستورالعمل‌های رژیم غذایی یک کودک 1 تا 3 ساله باید 13 گرم پروتئین در روز دریافت کند؛ 4 تا 8 ساله، 19 گرم؛ 9 تا 13 ساله، 34 گرم؛ و یک نوجوان بین 46 تا 52 گرم.

به منظور ارائه چند ایده می‌توان گفت: یک فنجان لوبیا سیاه حدود 14 گرم پروتئین، یک بسته جو دو سر پخته‌شده حدود 6 گرم و یک وعده کره بادام زمینی حدود 7 گرم پروتئین دارد.

 
چگونه بفهمم که فرزندم به اندازه کافی ویتامین‌ها و مواد مغذی را از رژیم غذایی گیاهی کسب می‌کند؟

کمبودهای غذایی در کودکان ممکن است در انواع رژیم‌های غذایی دیده شود، اما گیاهخواران و وگان‌ها باید توجه ویژه‌ای به ویتامین B12 داشته باشند که به راحتی می‌توان آن را در غذاهای غنی‌شده با B12، مانند غلات و حبوبات، یافت.

متخصص تغذیه گیاهی توصیه می‌کند که راهنمایی‌های مربوط به رژیم غذایی را که می‌توانید در اینترنت پیدا کنید، بیابید تا اطمینان حاصل کنید که کودک شما ویتامین‌ها و مواد مغذی مناسب را دریافت می‌کند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : گیاهخواری ، گیاهخواری در کودکان ، سلامت کودکان
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت