دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



علائمی که نشان می‌دهند استخوان‌هایتان سالم نیست!

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

استخوان عملکردهای بسیار مهمی در بدن دارد، از محافظت از اندام‌های حیاتی گرفته تا استحکام عضلات و ذخیره کلسیم؛ بنابراین نباید تعجب کنید که مراقبت از سلامت استخوان‌ها بسیار مهم است. اما چگونه می‌توانیم بدانیم که آیا استخوان‌های ما سالم هستند یا نه...
گزارش تخلف دوست داشتم ( 3 ) بنچاق !
نویسنده : tiiiim شماره پست : 29691 تاریخ انتشار : 1398/04/22
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : ahmadreza6101 , kohzadi , omidrazdani ,
شانس شما برای پیشرفت پوکی استخوان، بیماری‌ای که موجب می‌شود استخوان‌ها ضعیف و شکننده شوند، به میزان توده استخوانی‌ تان در سن 30 سالگی و چگونگی تحلیل آن در سال‌های بعد بستگی دارد. استخوان‌ها به‌طور مدام در حال تغییر هستند: استخوان‌های جدید ساخته می‌شوند، همان‌طور که استخوان‌های قدیمی تجزیه می‌شوند.

در چند دهه‌ی اول زندگی‌تان، بدن شما استخوان‌های جدید را سریع‌تر از تجزیه‌ی استخوان‌های قدیمی می‌سازد و این باعث افزایش توده استخوانی می‌شود؛ اما در حدود 30 سالگی، اگرچه روند ادامه دارد، اما اغلب مردم بیش از به دست آوردن توده‌ی استخوانی، آن را از دست می‌دهند.

 به غیر از واضح‌ترین علامت نشان‌دهنده‌ی ضعف استخوانی یعنی همان شکننده بودن و به راحتی شکستن آن، علائم اولیه‌ی دیگری وجود دارد که می‌توانند نشان‌ دهند توده استخوانی‌تان در حال ضعیف شدن است. تشخیص این علائم در سریع‌ترین زمان ممکن به شما کمک می‌کند تا سلامت خود را برای بهبود کیفیت زندگی‌تان تحت کنترل داشته باشید.


ناخن‌هایتان شکننده شده‌اند

آزاردهنده است که ناخن‌ها به راحتی بشکنند. اگر متوجه شده‌اید ناخن‌هایتان بیشتر از حد معمول شکننده شده‌اند باید علت را پیدا کنید.

ناخن‌های شما می‌توانند به چند دلیل شکننده و سست شوند؛ اما دو تا از شایع‌ترین علت‌ها معمولاً کمبود کلاژن و کمبود کلسیم‌اند. کلاژن، پروتئینی است که از پوست، بافت همبند و اسکلت شما محافظت می‌کند. شما می‌توانید با خوردن غذاهایی مانند توت، سبزیجات برگ‌دار، سویا و مرکبات به سلامت ناخن‌هایتان کمک کنید.

کلسیم، برای سلامت استخوان لازم است. علاوه بر محصولات لبنی می‌توانید از سبزیجات برگ‌دار تیره و ساردین نیز کلسیم دریافت کنید. اگر کلاژن یا کلسیم بدنتان کافی نباشد، عوارض آن را در ناخن‌هایتان خواهید دید.


ورزش نمی‌کنید

اگر بیشتر ساعات روز را مقابل کامپیوتر یا روی مبل سپری می‌کنید، پس به‌احتمال زیاد در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستید. ورزش علاوه بر اینکه به قوی شدن عضلات کمک می‌کند، استخوان‌ها را نیز تقویت می‌کند.

وقتی که ورزش می‌کنید، مخصوصاً زمانی که وزنه می‌زنید و فعالیت‌های هوازی مانند بالا رفتن از پله‌ها یا دوی آهسته انجام می‌دهید، به حفظ توده‌ی استخوان‌هایتان کمک می‌کنید.

سعی کنید دست‌کم هر یک ساعت یک بار از جایتان بلند شوید و در اطرافتان کمی راه بروید یا بعد از زمان کاری‌تان پیاده‌روی کنید. خوب است بدانید که تمرینات قدرتی فقط برای سلامت عضلات مفید نیستند،بلکه استخوان‌هایتان نیز به این تمرینات نیاز دارند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : استخوان بدن ، استحکام عضلات ، سلامت استخوان ها
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت