دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



7پیشنهاد برای آ‌نکه غذای سالم داشته باشید!

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

برخی رنگ‌های مصنوعی که به نوشیدنی‌ها و‌ آب‌نبات‌ها افزوده می‌شوند و به شکل وسیع در غذاهای آماده وجود دارند مسموم‌کننده نورون‌ها هستند. به جای این نوع رنگ‌ها بهتر است از رنگ‌های طبیعی کمک بگیرید.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 3 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 29410 تاریخ انتشار : 1398/04/04
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : marlboro477 , saleh , davoodpooya ,
1- شیرین‌کننده‌های مصنوعی را کنار بگذارید:

هیچ‌گونه آثار مضری در پی مصرف این مواد در حیوانات مشاهده نشده اما در آزمایشگاه بررسی‌ها نشان داده این مواد می‌توانند نورون‌های عصبی را تخریب کنند. پس، از قندهای طبیعی در حد متعادل مصرف کنید.


2- از رنگ‌های طبیعی به جای مصنوعی در غذا استفاده کنید:

برخی رنگ‌های مصنوعی که به نوشیدنی‌ها و‌ آب‌نبات‌ها افزوده می‌شوند و به شکل وسیع در غذاهای آماده وجود دارند مسموم‌کننده نورون‌ها هستند. به جای این نوع رنگ‌ها بهتر است از رنگ‌های طبیعی کمک بگیرید.


3- برای گرم کردن ظرف پلاستیکی مناسب نیست:

اگر قصد دارید غذای‌تان را گرم کنید یا غذا و نوشیدنی‌ گرم بخورید از ظروف شیشه‌ای، سرامیکی یا چینی کمک بگیرید. ظروف پلاستیکی در مواجهه با گرما اگر دارای ترکیبات بیسفنول A یا فتالات‌ها باشند آنها را به غذا پس می‌دهند.


4- شیشه‌های شیر پلاستیکی نخرید:

اگر می‌خواهید برای فرزندتان شیشه شیر بخرید، حتما انواع شیشه‌ای را انتخاب کنید. اگر شیشه شیر پلاستیکی است از ریختن شیر گرم داخل آن خودداری کنید.


5- میوه و سبزی‌های فصل بخورید :

خرید میوه تازه یعنی مصرف کمتر آفت‌کش‌ها و نگه‌دارنده‌ها. به میوه‌های خارج از فصل به منظور ضمانت سالم ماندن بعد از چینش، حمل و ذخیره‌سازی، آفت‌کش و نگه‌دارنده‌های فراوانی زده می‌شود.


6- محصولات طبیعی بخرید:

استفاده از میوه‌های پوست نازک طبیعی و نه گلخانه ای و پرورشی و غلات و شیر به نفع شماست چون این مواد حاوی کادمیوم، PBC و فلزات سنگین کمتری هستند.


7- ماهی پرورشی بهتر از آزاد است :

مصرف ماهی‌های چرب غنی از امگا3 مثل تن توصیه نمی‌شود چون میزان PBC و فلزات سنگین نظیر سرب و جیوه در گوشت آنها بسیار بالاست. اگر تمایل به مصرف این ماهی‌ها دارید، انواع پرورشی را انتخاب کنید چون آنها در مقایسه با ماهی‌های آزاد آلودگی کمتری دارند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : شیرین کننده های مصنوعی ، ظروف پلاستیکی ، نوشیدنی های سالم
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت