دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



تغذیه مناسب بعد از زایمان سزارین

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

دوره بعد از عمل سزارین به خاطر خستگی ذهنی و جسمی، زمان سختی برای خانم هاست همچنین به دلیل شیردهی و سختی های بعد از زایمان نیاز دارید که رژیم غذایی مناسبی برای خودتان و نوزادتان داشته باشید.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 3 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 29409 تاریخ انتشار : 1398/04/04
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vashty , yaser , hoomanz ,
1-تغذیه روزهای اول:

روز اول پس از عمل نوشیدن مایعات رقیق توصیه می شود، شما می توانید از آب معمولی، چای کمرنگ، شیر بدون چربی، آبمیوه شیرین و شربت قند رقیق استفاده کنید.پس از عمل سزارین باید رژیم غذایی ساده و سبک را انتخاب کنید. آب گوشت یا آب ماهیچه تازه بدون چربی و صاف شده و یا سوپ تهیه شده از مخلوط گوشت تازه و کم چرب، حبوبات، غلات (گندم و جو) و سبزی به صورت صاف شده مناسب است.


2-محصولات لبنی کم چرب:

چه ماست، چه شیر و یا هر محصول لبنی که ترجیح بدهید، نقش بسزایی در کیفیت شیر شما دارد. این محصولات دارای پروتئین و ویتامین‌های B و D هستند. از طرفی منبع غنی کلسیم نیز می‌باشند که برای اسکلت بندی نوزاد شما ضروری است. از طرفی کلسیم مورد نیاز خودِ مادر شیرده نیز هست. حداقل 3 سهم از لبنیات به صورتِ روزانه، برای مادر شیرده ضروری است.


3-تخم مرغ :

بهتر است روز خود را با یک صبحانه دلچسب آغاز کنید، تخم مرغ به شما کمک می کند تا پیش از شروع فعالیت های روزمره خودتان مقدار قابل توجهی پروتئین دریافت کنید.البته فراموش نکنید زمانی می توانید از تمامی خواص تخم مرغ بهره مند شوید که زرده آن هم به طور کامل بخورید. نگران افزایش کلسترول خون نباشید، زیرا پس از زایمان تغییرات اساسی در هورمن های رخ می دهد که کلسترول به باز تنظیم آنها کمک شایانی می کند.


4-غذاهای با گوارش آسان برای بعد از زایمان :

مادران باید مواظب باشند که غذاهای نفاخ یا غذاهایی که باعث یبوست میشوند نخورند. از نوشیدنی های گازدار و غذاهای سرخ شده دوری کنند. سوپ های گرم به راحتی هضم میشوند و مقوی هم هستند. ماست و پنیر محلی هم مناسب هست. ماست تعادل باکتریایی بدن شما را بعد از سزارین بازیابی میکند. وقتی که درد ناشی از دفع، از بین برود یعنی سیستم گوارشی شما ریکاوری شده که میتوانید به رژیم غذایی عادیتان برگردید.


5-غلات کامل :

بعد از یک شب بی‌خوابی برای مادر شیرده، یک صبحانه تهیه شده از غلات کامل تمام انرژی از دست رفته در شب قبل را به او بر می‌گرداند. غلات را با شیر گرم و تمشک مخلوط کنید تا برای خود یک صبحانه ایده آل تهیه کنید.موقع صرف غذا حتما در جایی با آرامش بنشینید و غذا بخورید زیرا ایستاده غذا خوردن علاوه بر اینکه باعث می‌‌شود احساس کنید یک وعده غذایی دریافت نکرده اید، باعث خستگی شما شده و یا حتی ممکن است باعث بیش‌خوری شود. علاوه براین سبب می‌‌شود مواد غذایی به خوبی هضم نشوند


6-استفاده از اغذیه ی گرم:

اغذیه ی گرم موجب به تعادل رسیدن بدن مادر می شود اما نباید به صورت افراط و یا تفریط باشد کاچی اگر از مادربزرگ ها سوال کنید در گذشته غذای بعد از زایمان حتما کاچی بود و به زائو تا مدت ها کاچی می دادند. این غذا باعث تعادل بدن و جلوگیری از سرما بیش از حد میشود.


7-خرما:

غذایی که نه تنها بعد از زایمان بلکه در دوران بارداری نیز بسیار به خوردن آن توصیه می شود و باعث جلوگیری از سردی بدن می شود.


8-ارده شیره :

ارده شیره به نوعی فست فود طب سنتی محسوب میشود، این غذا فوق العاده است و می تواند گرمای مطبوعی را به شما هدیه کند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : تغذیه مناسب ، عمل سزارین ، تغذیه مناسب برای زایمان
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت