دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



5 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

یک سوم ایرانی ها کمتر از 7 ساعت خواب مورد نیاز روزانه را دریافت می‌کنند. کمبود خواب منجر به دیابت، افزایش وزن و فشار خون بالا می شود. بسیاری از افراد به دنبال روشی برای بهبود کیفیت خواب خود هستند.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 2 ) بنچاق !
نویسنده : Peymaan شماره پست : 29270 تاریخ انتشار : 1398/03/24
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : hoomanz , Faren ,
بنا به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، تمام افراد بزرگسال برای داشتن بدنی سالم باید حداقل 7 ساعت در روز بخوابند. در غیر این صورت در معرض عوارض به خصوصی قرار می‌گیرند. در ادامه پنج مورد از نکاتی که می توانند کیفیت خواب شبانه شما را بهبود بخشند آمده است.


1- برای خود برنامه روتین خواب درست کنید

برای ایجاد برنامه روتین خواب لازم است شما در حوالی صبح در معرض نور خورشید قرار بگیرید. این کار باعث ایجاد ریتم پایه در بدن می شود. این کار را به محض بیدار شدن از خواب انجام دهید. نیم ساعت بیرون بودن به بدن اجازه دریافت کافی نور طبیعی خورشید را می دهد.


2- اتاق خواب را کمی سرد نگه دارید

کمی سرد نگه داشتن اتاق خواب اجازه خواب بدون وقفه را می دهد. دمای اپتیموم اتاق برای خواب بین 19 تا 24 درجه سلسیوس می باشد.


3- ملاتونین کافی در بدن داشته باشید

کیفیت خواب را می توان با مصرف مکمل های به خصوصی بهبود بخشید، به خصوص آنهایی که متیلاسیون را افزایش می دهند. متیلاسیون پروسه‌ ای است که برای تولید ملاتونین در بدن لازم است. ملاتونین به شما کمک می کند تا خواب بدون وقفه داشته باشید.

مطالعه‌ای که توسط کتابخانه ملی پزشکی آمریکا انجام شد نشان داد که مصرف مکمل هایی که حاوی ویتامین B6 می باشند، متیلاسیون را افزایش می دهد و این به بدن کمک می کند تا مقدار کافی ملاتونین را برای داشتن خوابی بی وقفه تولید کند. مصرف چنین مکمل هایی ممکن است برای افرادی که به صورت مداوم در میانه شب بیدار می شوند -و این نشانه ای از کمبود ملاتونین در بدن است- مفید باشد.


4- لایف استایل سالم داشته باشید

آمینو اسید تریپتوفان باعث خواب با کیفیت تر می شود. این آمینو اسید از غذاهای پروتئینی به دست می آید. ورزش نیز باعث تولید تریپتوفان می شود. همچنین مصرف مقدار بیشتری کربوهیدرات نیز چنین اثری دارد.

شما میتوانید تریپتوفان در دسترس مغز را با مصرف غذای پر کربوهیدرات در صبحانه و ورزش در طول روز افزایش دهید. مصرف غذای کافی موجب پیشگیری از بی خوابی به علت کمبود کربوهیدرات کبد می شود. کمبود کربوهیدرات در کبد ممکن است باعث نوسان قند خون و خواب نامنظم شود.


5- از روش های آرامش بخش استفاده کنید

می توانید برای سریعتر به خواب رفتن از روش‌های آرامش بخش مانند یوگا و مدیتیشن استفاده کنید. گیم بازی کردن همراه با عینک های فیلتر کننده نور آبی نیز ممکن است در به خواب رفتن سریع تر کمک کند. همچنین می توانید پیش از خواب از خواندن کتاب کمک بگیرید.

منبع: medicaldaily

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : خواب شبانه ، بهبود خواب ، کیفیت خواب
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت