دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



اشتباهات رایج ورزشی در سالن‌های تناسب اندام!

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

ممکن است شما جزو افرادی باشید که هر هفته یا چند بار در هفته به سالن ورزشی می‌روند؛ به کلاس‌های گوناگون می‌روید، وزنه می‌زنید و خلاصه حسابی عرق خودتان را در می‌آورید اما هر بار که روی وزنه می‌روید می‌بینید که وزنتان همان مقداری است که بود...
گزارش تخلف دوست داشتم ( 3 ) بنچاق !
نویسنده : tiiiim شماره پست : 29042 تاریخ انتشار : 1398/03/23
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vashty , Fns355 , Mohammadreza0723 ,
برای اینکه وزنتان را کم کنید باید با ورزش کردن کالری بیشتری نسبت به کالری‌ای که با خوردن غذاها دریافت می‌کنید، بسوزانید.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر به سالن ورزشی بروند و صرفاً با ماشین‌های وزنه‌زنی کار کنند، وزنشان کم خواهد شد، در حالی که این‌گونه نیست یا اگر هنگام ورزش کردن حسابی عرق کرده باشند، تصور می‌کنند میزان زیادی کالری سوزانده‌اند، در حالی که وزنی که با عرق کردن از دست می‌دهید، صرفاً مربوط به آب می‌شود و همه آن با خوردن مایعات جایگزین خواهد شد.

مشکل دیگر این است که افراد نمی‌دانند چگونه از ماشین‌های ورزشی استفاده کنند و برنامه ورزشی‌شان را درست طراحی و اجرا نمی‌کنند بنابراین با وجود تقلای جسمی زیادی که انجام می‌دهند، چندان نتیجه نمی‌گیرند. در ادامه به 9 اشتباه رایج ورزش کردن در سالن‌های ورزشی می‌پردازیم.


اشتباه اول: معاشرت کردن بیش از حد با آشنایان به جای ورزش کردن به قدر کافی

بسیاری از افراد هنگامی که به سالن ورزشی می‌روند، آن‌قدر به صحبت کردن با دوستانشان مشغول می‌شوند که یادشان می‌رود برای ورزش کردن به آنجا آمده‌اند و مدت زیادی را تلف می‌کنند. بنابراین در سالن ورزشی بر انجام دادن تمرین‌هایتان متمرکز شوید و گپ زدن را به زمان استراحت پس از ورزش واگذارید.


اشتباه دوم: ورزش نکردن با شدت کافی

بسیاری از افرادی که به سالن ورزشی می‌روند، تمرینات را با شدت کافی انجام نمی‌دهند. آن‌ها فکر می‌کنند صرف حرکت کردن باعث کاهش وزن می‌شود، در حالی که اگر شدت حرکاتتان به حد لازم نرسد، در واقع وقتتان را تلف کرده‌اید.

علاوه بر افزایش میزان شدت انجام حرکات، انجام تمرین‌ها برای مدت طولانی‌تر، افزایش وزنه‌ها یا دامنه حرکات، انجام تمرینات گوناگون به‌طور متوالی، انجام تمرینات روی سطح شیب‌دار یا افزایش دادن فشار ناشی از وزن بدن با پوشیدن جلیقه‌های وزنه‌دار یا آویزان کردن وزنه از قوزک پا نیز می‌تواند مفید باشد.

برای اینکه برنامه تمرینی متناسب با نیازهای‌تان طراحی کنید، بهتر است کمک گرفتن از یک تمرین‌دهنده شخصی مجوزدار یا یکی از کارکنان باتجربه سالن را در نظر داشته باشید. این تمرین‌دهنده شما را از سردرگمی نجات می‌دهد، یک برنامه شخصی شده متناسب با نیازهای خاص شما تدوین می‌کند و ترتیبی می‌دهد تمرینات را به درستی انجام دهید.


اشتباه سوم: تمرین کردن در حدی که همیشه در نمودار ضربان قلب در منطقه «سوزاندن چربی» قرار گیرید

روی ماشین‌های ورزشی نمودارهایی مربوط به میزان فعالیت قلبی- عروقی حین ورزش وجود دارد که به چند «منطقه» تقسیم شده است. در منطقه‌ای که اصطلاحاً «منطقه سوزاندن چربی» خوانده می‌شود، شدت فعالیتتان خیلی زیاد نیست؛ معمولاً در حد 65 تا 70 درصد «حداکثر سرعت ضربان قلب برای سن» .

پژوهش‌ها نشان داده هرچه شدت فعالیت جسمی بیشتر باشد، کالری بیشتری مصرف می‌شود و این موضوع نه‌تنها هنگام ورزش کردن در سالن، بلکه پس از ترک سالن ورزشی در زندگی روزانه نیز صدق می‌کند. صرفاً بالا رفتن ضربان قلب تا حد رسیدن به این «منطقه» کافی نیست؛ این حالت مانند آن است که موتور ماشین‌تان خاموش باشد، اما کاپوتش هنوز گرم باشد.

لازم است که شدت تمرین کردنتان به بالاتر از این حد معین شده روی این نمودار برسد. اگر نمی‌توانید یکباره شدت فعالیت جسمی‌تان را بالا ببرید، سعی کنید به تدریج از این حد عبور کنید.


اشتباه چهارم: دست بالا گرفتن میزان کالری مصرفی که ماشین ورزش نشان می‌دهد

همچنین باید مراقب باشید شماره کالری مصرفی روی صفحه ماشین‌های ورزشی برای فعالیت هوازی گمراهتان نکند. این شماره فقط یک تخمین کلی است و متغیرهای گوناگونی بر آن مؤثرند. ممکن است صفحه نمایش ماشین نشان دهد که شما 500 کالری سوزانده‌اید، اما تنها 250 کالری سوزانده باشید.

این موضوع به‌خصوص در موارد «فریب خوردن» ماشین، مانند تکیه دادن روی میله‌های نگهدارنده آن صدق می‌کند. اگر صرفاً رایانه ماشین را ملاک قرار دهید که بر اساس سرعت و شمار چرخش‌ها کالری مصرفی را محاسبه می‌کند، ممکن است کمتر از حد لازم فعالیت جسمی انجام دهید.

منبع:تبیان

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : اشتباهات رایج ورزشی ، خطاهای ورزشی ، تناسب اندام
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت