دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



دلایل کمردرد بی‌ارتباط با آسیب‌دیدگی !

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

کمردرد شرایطی نسبتاً شایع است و می‌تواند فوق‌العاده ناراحت‌کننده و حتی ناتوان‌کننده باشد. اگرچه آسیب‌دیدگی می‌تواند کمردرد را تشدید کند، اما حتی زمانی که اخیراً تجربه یک آسیب‌دیدگی نداشته‌اید نیز ممکن است با این شرایط مواجه شوید.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 2 ) بنچاق !
نویسنده : tiiiim شماره پست : 28926 تاریخ انتشار : 1398/03/23
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : Faren , marlboro477 ,
از شرایط آب و هوا تا سلامت روانی در ادامه با برخی دلایل شایع کمردرد که ارتباطی با آسیب دیدگی ندارند بیشتر آشنا می‌شویم.


مدتی طولانی در وضعیتی یکسان باقی مانده‌اید

باقی ماندن طولانی‌مدت در وضعیتی یکسان می‌تواند موجب فشرده شدن ستون فقرات شود. دیسک‌های بین مهره‌ها برای ریافت مواد مغذی مورد نیاز خود به حرکت وابسته هستند و زمانی که برای چند ساعت در وضعیتی یکسان باقی می‌مانید، این شرایط اثر منفی بر اعصاب اطراف آن‌ها را به همراه دارد.

اگر مدتی است که در وضعیتی یکسان باقی مانده‌اید به خود یک وقت استراحت کوتاه داده و چند حرکت کششی سبک انجام داده یا کمی پیاده‌روی کنید. این حرکات ساده می‌توانند فشار را از روی اعصاب بردارند.


زمانی زیادی را صرف کار با رایانه یا صحبت با تلفن می‌کنید

نشستن طولانی‌ مدت پشت میز می‌تواند به ستون فقرات استرس وارد کند و موجب درد ناگهانی یا پایدار شود.برخی کارهایی که هنگام نشستن پشت میز انجام می‌دهید نیز می‌توانند به کمردرد منجر شوند.

به عنوان مثال، نگه داشتن گوشی تلفن معمولاً در یک سمت، بالا نگه داشتن دست‌ها برای کار با صفحه کلید یا نگاه کردن به نمایشگر ستون فقرات را به طور مکرر در وضعیتی قرار می‌دهند که طبیعی در نظر گرفته نمی‌شود.

هر از چند گاهی از پشت میز بلند شده و کمی قدم بزنید. در حالت ایده آل، هر یک ساعت یک بار از جای خود بلند شده و کمی پیاده‌روی کنید تا از بروز کمردرد به واسطه نشستن طولانی‌مدت پشت میز پیشگیری شود.

افسردگی و اضطراب به واسطه وضع اندامی نامناسب ممکن است به کمردرد منجر شوند. خم شدن به سمت جلو و قوز کردن یا سفت کردن بدن هنگام اضطراب می‌تواند به این شرایط منجر شود.


نگاه کردن رو به پایین به دستگاه‌ها تنها به گردن فشار نمی‌کند

«گردن فناوری» یک مشکل واقعی و فزاینده برای افرادی است که طی روز چندین ساعت روی دستگاه‌های مختلف مانند گوشی هوشمند یا تبلت خم شده و با آن‌ها کار می‌کنند.نگاه کردن رو به پایین به یک دستگاه کوچک روشی ساده برای ایجاد تنش و درد ماهیچه‌ای در گردن است و این می‌تواند موجب کمردرد نیز شود.

هنگام استفاده از دستگاه‌هایی مانند گوشی هوشمند یا تبلت افراد معمولاً خم می‌شوند که معمولاً شامل خم کردن 90 درجه‌ای گردن می‌شود. این شرایط می‌تواند موجب تنش در ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها شود. همچنین، این شرایط به سیستم عصبی تنش وارد می‌کند که می‌تواند موجب احساس ناراحتی در فرد شود.


بلند کردن اشیا سنگین می‌تواند موجب کمردرد شود

زمانی کهشی که برای شما بیش از حد سنگین است را بلند می‌کنید، مغز ماهیچه‌هایی را به خدمت می‌گیرد که برای هدف خاص بلند کردن طراحی نشده‌اند. این شرایط می‌تواند موجب احساس درد در نتیجه تحمل فشار بیش از حد شود.

همچنین، بلند کردن و نگه داشتن اشیایی با شکل عجیب می‌تواند ماهیچه‌ها و مفاصل را در وضعیتی غیرمعمول قرار دهد تا امکان انجام این کار فراهم شود که این شرایط نیز به شکل‌گیری درد منجر می‌شود.


منبع:تبیان

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : دلایل کمردرد ، کمر درد ، آسیب کمر
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت