دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



جلوگیری از ریزش مو !

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

کارهای متفاوتی برای متوقف کردن و یا آهسته کردن ریزش مو می‌توان انجام داد اما روشی که برای جلوگیری از ریزش مو در پیش گرفته می‌شود، در واقع بستگی به دلیلی که باعث ریزش مو شده دارد.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 3 ) بنچاق !
نویسنده : tiiiim شماره پست : 28924 تاریخ انتشار : 1398/03/23
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : Bostodl , mahvash , saleh ,
برخی موارد ریزش مو مثل ریزش مو بعد از بارداری، معمولاً به‌خودی‌خود برطرف خواهند شد. نکته دیگر اینکه به یاد داشته باشید ریزش تعدادی مو در هر روز امری کاملاً طبیعی است.

اما اگر ریزش مو مداوم و بیشتر از حد طبیعی باشد لازم است مورد بررسی قرار گیرد و دلیل آن مشخص شود. ریزش مو می‌تواند ناشی از عواملی مثل اختلالات تیروئیدی، استرس، عفونت پوست سر، آلوپسی آندروژنیک و یا افزایش سن باشد.ما در ادامه، چند روش برای جلوگیری از ریزش مو اشاره می‌کنیم.


1- رژیم غذایی مدیترانه‌ای

مشخص شده که رژیم‌های حاوی سبزی‌های خام و گیاهان تازه مثل رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند احتمال آلوپسی آندروژنیک (طاسی) را کاهش دهد و یا فرآیند مبتلا شدن به آن را آهسته کند. در این تحقیق مشاهده شده افرادی که حداقل 3 روز در هفته از این خوراکی‌ها (مثل سبز مثل ریحان، جعفری و سبزی‌های سالادی) مصرف می‌کنند شاهد نتایج بهتری خواهند بود.


2- پروتئین

از انواع بافت محکم مو و یا مدل‌های دم‌اسبی محکم که باعث کشش ریشه مو می‌شود بپرهیزید که منجر به ریزش موی شدید خواهد شد.فولیکول‌های مو اغلب از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده‌اند.

طی تحقیقی در سال 2017 که روی 100 نفر دچار ریزش مو شکل گرفت مشخص شد که این افراد با کمبود برخی مواد مغذی از جمله آمینواسیدها (که نقش بلوک‌های ساختمانی پروتئین‌ها را بر عهده دارد) در بدن خود مواجه هستند.

بنابراین محققان توصیه می‌کنند مصرف غذاهای غنی از پروتئین مثل تخم‌مرغ، آجیل‌ها، لوبیا، نخودفرنگی، ماهی، لبنیات کم‌چرب، مرغ و بوقلمون می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.


3- ویتامین A

ویتامین آ ترکیب شده در رتینوئیدها هستند. رتینوئید ماده‌ای است که در افزایش نرخ رشد موها مؤثر است که به نظر می‌رسد این خاصیت ناشی از وجود ویتامین آ باشد. علاوه بر این به نظر می‌رسد ویتامین آ به چربی ترشح‌شده از غدد چربی پوست کمک می‌کند، پوست سر را سالم نگه می‌دارد و توانایی حفظ بیشتر موها را دارد.

بنابراین توصیه می‌شود که از غذاها و خوراکی‌های حاوی ویتامین آ مثل اسفناج، سیب‌زمینی شیرین و انواع فلفل شیرین مثل فلفل دلمه غافل نشوید.


4- مولتی‌ویتامین

طبق یافته‌های دانشمندان ویتامین‌های A، B، C و آهن، سلنیم و روی برای رشد و نگهداری موها حائز اهمیت هستند. مکمل‌های مولتی‌ویتامین را می‌توان از داروخانه‌ها تهیه کرد. البته مصرف خودسرانه و زیاد ویتامین‌ها بدون مشورت با پزشک به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. 


منبع:سایت تبیان

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : ریزش مو ، علت ریزش مو ، متوقف کردن ریزش مو
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت