دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



شرایط بدن در صورت مصرف ناکافی میوه و سبزیجات

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

میوه جات و سبزیجات حاوی برخی از مهم‌ترین مواد مغذی برای سلامت انسان هستند، اما افراد بسیاری به میزان کافی از آنها استفاده نمی کنند.میوه جات و سبزیجات میزبان مواد مغذی مختلفی هستند و بر همین اساس می توانند فواید سلامت مختلفی را برای انسان ارائه کنند.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 2 ) بنچاق !
نویسنده : behnam71 شماره پست : 28822 تاریخ انتشار : 1398/03/09
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : Nikan2020 , ramezan ,
1-شرایط بدن در صورت مصرف ناکافی میوه و سبزیجات:

اگرچه در برخی موارد می توان از مکمل ها به جای این مواد غذایی مفید استفاده کرد، اما مصرف میوه جات و سبزیجات تازه بهترین روش برای دریافت تمام ترکیبات مفیدی است که در آنها وجود دارند. مصرف ناکافی میوه جات و سبزیجات می تواند عوارض سلامت چشمگیری به همراه داشته باشد.


2-با کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مواجه می شوید:

میوه جات و سبزیجات حاوی برخی از مهم‌ترین مواد مغذی برای سلامت انسان هستند، اما افراد بسیاری به میزان کافی از آنها استفاده نمی کنند. مصرف ناکافی میوه جات و سبزیجات می تواند به کمبود مواد مغذی منجر شود. بسیاری از این کمبودها می توانند اثرات جانبی نامطلوبی به همراه داشته باشند. اگرچه می توانید بسیاری از مواد مغذی را از مواد غذایی دیگر تامین کنید، اما میوه جات و سبزیجات حاوی تراکم بالایی از مواد مغذی هستند و از این رو منابعی عالی برای آنها محسوب می شوند.


3-با مشکلات گوارشی مواجه می شوید:

بدون میوه جات و سبزیجات، انسان هرچه بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های گوارشی مانند یبوست، هموروئید و دیورتیکول می شود. میوه جات و سبزیجات حاوی سلولز هستند که وزن مدفوع را افزایش می دهد، عبور مدفوع را تسهیل می کند، و زمان انتقال را کاهش می دهد. افزون بر این، میوه جات و سبزیجات حاوی فیبر هستند که به تسکین و پیشگیری از یبوست کمک می کند، عضلات دستگاه گوارش را تحریک می کند و از این رو آنها قدرت خود را حفظ کرده، و فشار بر قسمت پایینی شکم کاهش می یابد که احتمال تورم سیاهرگ های مقعدی که موجب هموروئید می شود را کاهش می دهد. مطالعه ای در دانشگاه هاروارد نشان داد که یک رژیم غذایی سرشار از فیبر غذایی - میوه جات و سبزیجات از بهترین منابع محسوب می شوند - خطر بیماری دیورتیکولار را کاهش می دهد.


4-فشار خون, ابتلا به افسردگی:

مصرف سبزیجات برگدار سبز و میوه جات با کاهش خطر دیابت مرتبط بوده است


5-خطر سرطان افزایش می یابد؟

هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی تواند در برابر سرطان از انسان محافظت کند، اما یک رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی گیاهی می تواند به کاهش خطر سرطان کمک کند. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E، ویتامین C، و کاروتنوئیدها ممکن است با محافظت از سلول های سالم در برابر آسیب رادیکال های آزاد خطرات سرطان را کاهش دهند.


6-ممکن است افزایش وزن را تجربه کنید:

اگر میوه جات و سبزیجات را به میزان کافی مصرف نکنید، احتمالا غذاهایی با محتوای چربی و تراکم کالری بیشتر مصرف می کنید. مطالعه ای که در کالج پزشکی آلبرت اینشتین انجام شد، نشان داد که جمعیت بزرگسالان آمریکایی دارای اضافه وزن یا چاق میوه جات و سبزیجات کمتری نسبت به گروه دارای وزن عادی مصرف می کردند. بیشتر مواقع، رژیم های غذایی حاوی غذاهایی با تراکم انرژی بالا به پرخوری و اضافه وزن منجر می شوند. میوه جات و سبزیجات کالری و تراکم انرژی کمی دارند. از این رو، مصرف آنها می تواند احساس سیری را با دریافت کالری کمتر در فرد ایجاد کند.


7-فشار خون, ابتلا به افسردگی:

یک رژیم غذایی سرشار از میوه جات و سبزیجات می تواند فشار خون را کاهش دهد


8-احتمال بیشتری دارد به دیابت مبتلا شوید:

از آنجایی که افزایش وزن با دیابت پیوند خورده است، خطر ابتلا به دیابت زمانی که غذاهایی با تراکم انرژی بالا مصرف می کنید، افزایش می یابد. از آنجایی که اضافه وزن یکی از مهم‌ترین عوامل خطرآفرین برای دیابت نوع 2 است، مطالعات نشان داده اند که افزایش مصرف میوه جات و سبزیجات ممکن است به طور غیر مستقیم احتمال وقوع چنین شرایطی را کاهش دهد.


9-فشار خون شما ممکن است افزایش یابد:

یک رژیم غذایی سرشار از سدیم و با محتوای میوه جات و سبزیجات کم به فشار خون بالاتر منجر خواهد شد. یک رژیم غذایی سرشار از میوه جات و سبزیجات می تواند فشار خون را کاهش دهد و در افراد مبتلا به پرفشاری خون نیز چنین رژیم غذایی می تواند به اندازه داروها در کاهش فشار خون موثر عمل کند. دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از میوه جات و سبزیجات به کاهش مصرف سدیم در رژیم غذایی کمک می کند و از این رو فشار خون کاهش می یابد.


10-در معرض خطر بیشتری برای بیماری قلبی قرار دارید:

مصرف میوه جات و سبزیجات با توجه به اثری که در کاهش فشار خون دارند می تواند خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد. میوه جات و سبزیجات فاقد کلسترول هستند، از این رو جایگزینی آنها با غذاهای حاوی کلسترول ممکن است خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.


11-خطر ابتلا به افسردگی افزایش می یابد:

پژوهشگران ارتباط بین غذاهای مصرفی و سلامت روانی ما را مورد بررسی قرار داده اند. به تازگی مطالعه ای بزرگ در اسپانیا نشان داد افرادی که یک رژیم غذایی سرشار از میوه جات و سبزیجات را دنبال می کنند احتمال کمتری دارد به افسردگی مبتلا شوند. این که میوه جات و سبزیجات چگونه ممکن است اثر محافظتی بر سلامت روانی ما داشته باشند همچنان به طور دقیق روشن نیست، اما کمبود مواد مغذی مانند ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) و ویتامین B6 می تواند احتمال ابتلا به افسردگی را افزایش دهد.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : کمبود ویتامین ، نشانه کمبود ویتامین ، میوه و سبزیجات
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت