دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



آشنایی با باورهای اشتباه در مورد خواب !

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

درست همان‌طور که خیلی دیر به خواب رفتن بد است، اگر سرتان به بالش نرسیده خوابتان ببرد هم مطلوب نیست، زیرا نشان می‌دهد به اندازه کافی نمی‌خوابید.برای یک فرد معمولی باید تقریباً 15 تا 20 دقیقه بعد از دراز کشیدن خوابش ببرد.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 2 ) بنچاق !
نویسنده : tiiiim شماره پست : 28808 تاریخ انتشار : 1398/03/23
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : ramezan , rezatkd ,
فکر می‌کنید خیلی قهرمانید که می‌توانید تنها با چند ساعت خواب شبانه، سرحال باشید و به فعالیت‌هایتان بپردازید؟ اشتباه می‌کنید؛ خواب کافی برای سلامت و تندرستی همه‌ی افراد لازم است و باورهای اشتباهی در مورد خواب وجود دارد که می‌تواند پیامدهای منفی داشته باشد.


با پنج ساعت خواب هم می‌توانید عملکرد خوبی داشته باشید

خیلی از افراد تصور می‌کنند با پنج ساعت خواب یا کمتر راحت‌اند و دچار مشکلی نمی‌شوند اما این‌طور نیست. درست است که نیاز افراد به خواب با هم متفاوت است اما بیشتر بزرگسالان به طور متوسط به هفت تا نه ساعت خواب نیاز دارند تا سالم باشند و عملکرد خوبی داشته باشند. کم‌خوابی موجب مه مغزی و نوسانات خلقی می‌شود و مشکلات بلندمدتی چون فشارخون بالا و افزایش ریسک مرگ زودرس ایجاد می‌کند.


چُرت زدن می‌تواند کمبود خواب را جبران کند

این گفته صحت ندارد. چرت زدن شاید تا حدودی کسر خوابتان را جبران کند؛ اما فقط زمانی باید چرت بزنید که واقعاً به آن نیاز دارید. یک تا دو ساعت خواب در اوج خواب آلودگی بعدازظهر می‌تواند کسر خواب شب را جبران کند؛ اما می‌تواند خواب شبانه‌ و برنامه‌ی منظم خوابتان را به هم بزند. بهتر است شب به اندازه کافی بخوابید.


آخر هفته‌ها بیشتر خوابیدن به نفع بدن است

شاید فکر کنید چیز بدی نیست که آخر هفته‌ها بیشتر بخوابید، حالا چه به خاطر جبران کسر خواب طول هفته و چه به این علت که وقت دارید و می‌توانید. این کار هم مانند چرت زدن می‌تواند برنامه‌ی منظم خواب شبانه‌تان را به هم بریزد. شاید یک شب بیشتر خوابیدن کمکتان کند احساس نشاط کنید؛ اما این احساس موقتی است و فقط 6 ساعت یا حتی کمتر دوام خواهد داشت.


خروپف کردن علامت بدی نیست

تقریباً نیمی از افراد بزرگسال خروپف می‌کنند و علت آن طیف گسترده‌ای دارد، از بی‌خطر و موقتی گرفته تا خطرناک و حتی کُشنده! خروپف کردن ممکن است ناشی از وضعیت خوابتان باشد، گرفتگی بینی و یا داشتن اضافه وزن؛ اما ممکن است نشان‌دهنده‌ی آپنه خواب و فشارخون بالا هم باشد. پس مهم است که این مسئله را با پزشکتان در میان بگذارید.


منبع:تبیان

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : خواب انسان ، خواب کافی ، خروپف
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت