دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترطبیعت، حیوانات و محیط زیستفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



لاغری سریع با روزه گرفتن

پست های بیشتر از دسته تغذیه و آشپزی

روزه، بعنوان یک روش کاهش وزن، شهرت خوبی ندارد. اما بعضی از مردم آن را خیلی موثر می‌دانند. این روش، به رژیم گیرنده این امکان را می‌دهد که تا رسیدن زمان وعده‌ی غذایی بعدی، روی چیزهایی غیر از غذا تمرکز کند. همچنین دیگر نیازی به شمارش کالری‌ها نیست.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 7 ) بنچاق !
نویسنده : Mohammadreza0723 شماره پست : 28704 تاریخ انتشار : 1398/02/28
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : marlboro477 , ns6200 , yaser , mahvash , hoomanz , Bostodl ,
روزه، به معنای کاهش و یا پرهیز از خوردن و یا آشامیدن، تنها یک وظیفه‌ی مذهبی نیست؛ بلکه ممکن است بدلایل دیگری همچون کاهش وزن و یا سم زدایی نیز گرفته شود. بنابراین، از اینکه این مطلب را پس از ماه رمضان منتشر کرده‌ایم تعجب نکنید و توجه داشته باشید که آنچه در مورد روزه در این مطلب توضیح داده شده است، بحثی جدای از روزه داری دینی است.

یک تفکر، این است که روزه خطرناک نیست، بلکه یک روش موثر برای کاهش وزن بحساب می‌آید. مدیریت تغذیه و انرژی دریافتی در مدت روزه داری، باعث تغییر زیادی در موثر بودن روش کاهش وزنتان می‌شود. همچنین احساسی که در حین انجامش دارید را نیز تغییر می‌دهد. بسیار خب دوستان، مراحل زیر را دنبال کنید تا با روزه داری، بدون خطر وزن کم کنید:


گام اول

روزه‌ی متناوب بگیرید. راههای زیادی وجود دارد که با استفاده از روزه‌ی متناوب وزن کم کنید. شما برای زمان مشخصی روزه می‌گیرید، مثلا 20 ساعت، سپس حدود 2 تا 4 ساعت فرصت دارید که غذا بخورید. یک نوع دیگر از روزه‌ی متناوب شامل یک روز غذا خوردن معمولی، و روز بعد چیزی نخوردن است. کالری‌ها را هم شمارش نمی‌کنید.


گام دوم

همه‌ی کالری‌ها را بشمارید. وقتی که روزه‌اید مهم است که به میزان کالری که در زمان استراحت مصرف می‌کنید توجه کنید. خوردن غذاهای بیهوده یا نوشابه‌های شیرین، نه تنها فواید روزه را از بین خواهد برد، بلکه مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد بدنتان را نیز فراهم نخواهد آورد.

خوردن پروتئین بدون چربی، چربیهای سالم و کربوهیدرات‌های پیچیده، انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین میکنند تا از شما در زمان روزه داری محافظت کند.


گام سوم

ورزش‌تان را کم کنید. ورزش شدید، بطور معمول یک امتیاز بزرگ برای یک شیوه زندگی سالم است. اما اگر شما مصرف کالری‌تان را بشدت کاهش داده اید‌، ورزشتان را به پیاده روی آرام یا فعالیتهای لذتبخش و سبک دیگر، محدود کنید. ورزش شدید، در حالیکه روزه اید ممکن است باعث افزایش خطر آسیب دیدگی شود و قطعا ادامه‌ی روزه را سخت‌تر می‌کند.


گام چهارم

به بدنتان توجه کنید. حتی برنامه‌هایی که به بهترین شکل تنظیم شده‌اند نیز ممکن است مفید نباشد. اگر احساس بیماری می‌کنید، سردرد دارید، در تمرکز کردن مشکل دارید یا بطور غیرطبیعی خسته هستید، شاید روزه برای شما سودمند نباشد. به بدنتان توجه کنید و یک برنامه‌ی رژیمی دیگر پیدا کنید که برای سبک زندگیتان موثرتر باشد.


گام پنجم

برای زمان یا دوره‌ی مشخصی روزه بگیرید. روزه، فعالیتی نیست که می بایست بطور نامحدود ادامه یابد. در ابتدا تصمیم بگیرید که چه مدتی روزه خواهید بود. روزه گرفتن بدون برنامه، می‌تواند نتیجه‌ی معکوس داشته باشد. از آنجایی که وقتی وزن شما شروع به پایین آمدن کند، انگیزه‌ی بیشتری برای روزه گرفتن پیدا خواهید کرد، ممکن است یک الگوی نامنظم همیشگی در غذا خوردنتان ایجاد شود. اما داشتن یک تاریخ پایان قطعی برای برنامه‌ی روزه داری، باعث می‌شود که آسانتر با روزه گرفتن کنار بیایید.


هشدارها

اگر دیابت یا هر نوع بیماری مزمن دیگری دارید، بدون مشورت با پزشکتان اقدام به روزه گرفتن نکنید.


نکات

در طی روزه برای جلوگیری از کم آبی، به مقدار زیاد آب بنوشید.
خیلی از مردم متوجه شده‌اند که جویدن آدامس یا مکیدن آب نبات‌های بدون شکر، به آنها کمک کرده تا به روزه پایبند باشند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : روزه ، روزه گرفتن ، لاغری ، کاهش وزن


تبلیغ با میترا نت