دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



آیا سبزیجات به رشد قد کمک می‌کند؟

پست های بیشتر از دسته تغذیه و آشپزی

برای رشد و نمو طبیعی، یک رژیم غذایی سالم ضروری است. برای اینکه قدتان تا حد ممکن رشد کند، به مواد غذایی مناسبی برای بدنتان احتیاج دارید تا سلول‌های جدید و استخوانهای قوی ساخته شود.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 6 ) بنچاق !
نویسنده : ns6200 شماره پست : 28678 تاریخ انتشار : 1398/02/27
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : marlboro477 , vashty , yaser , emadbiggie , mahvash , Mohammadreza0723 ,
بسیاری از سبزیجات، مواد مغذی را برای بدنتان فراهم می‌کند تا قدتان بیشتر رشد کند. و وقتی آنها را بعنوان بخشی از یک رژیم کاملا متعادل مصرف کنید بیشترین تاثیر را خواهند گذاشت. برای رشد طبیعی، باید رژیم غذایی شما به اندازه‌ی کافی کالری، پروتئین، ویتامین، و مواد معدنی داشته باشد. اما مهم است که توقعتان از رشد، واقع بینانه باشد. ممکن است چون والدین کوتاه قدی دارید از دوستانتان کوتاه‌تر باشید، چرا که پتانسیل ژنتیکی لازم برای قد مورد نظرتان را ندارید. یا شاید باید صبورانه منتظر رشد ناگهانی‌تان باشید چون دیر بالغ می‌شوید.


سبزیجات سبز تیره :

اسفناج، کلم پیچ، کلم، و برگ خردل، بدلیل اینکه مواد مغذی مورد نیاز استخوان‌ها را دارا هستند، می‌توانند برای رشد بیشتر قد به شما کمک کنند. به گفته‌ی «مرکز اطلاعاتی ریز مغذی موسسه پاولینگ لینوس» این سبزیجات، کلسیم که بخش اصلی از مواد معدنی استخوان است، و همچنین منیزیم و پتاسیم که بخشی از مواد معدنی استخوانهای قوی را تشکیل می‌دهند را برای شما فراهم می‌کنند. همچنین این سبزیجات، منابعی غنی از ویتامین کا هستند، که برای لخته شدن خون ضروری است و ممکن است به رشد و تقویت استخوان نیز کمک کند.


حبوبات :

شما در رژیم غذایی تان به پروتئین نیاز دارید تا بدنتان بتواند سلولهای جدیدی برای رشد بسازد، و حبوبات هم منبع گیاهی بسیار عالی پروتئین است. شما تنها از نصف لیوان نخود فرنگی، نخود زرد، انواع لوبیا، و کلیه حبوبات پخته شده، حدود 6 تا 9 گرم پروتئین بدست می‌آورید. حبوبات منابعی غنی از پتاسیم هستند و می‌توانند از کمبود زینک که به گفته‌ی «مرکز اطلاعاتی ریز مغذی موسسه پاولینگ لینوس» یکی از دلایل اختلال در رشد است، جلوگیری کند.


سیزیجات نشاسته‌ای :

شما باید از رژیمتان کالری کافی دریافت کنید تا بدنتان برای رشد، انرژی داشته باشد. برای این منظور سبزیجات نشاسته‌ای، می‌توانند مفید باشند. نشاسته، نوعی کربوهیدرات است که در هر 1 گرمش، 4 کالری انرژی نهفته است. چغندر، کدوی حلوایی، و سیب زمینی شیرین، مقدار زیادی نشاسته دارند. برای رشد و نمو طبیعی، یک رژیم غذایی سالم ضروری است. برای اینکه قدتان تا حد ممکن رشد کند، به مواد غذایی مناسبی برای بدنتان احتیاج دارید تا سلول‌های جدید و استخوانهای قوی ساخته شود.


اسید فولیک :

اسید فولیک هم یکی دیگر از ویتامین‌های ضروری برای رشد سلولهای جدید است، چرا که به بدنتان امکان ساخت مواد ژنتیکی جدید یا DNA را می‌دهد.بنا به گفته‌ی دانشگاه مریلند، این می‌توانید این ویتامین را در شلغم، چغندر و سایر سبزیجاتی که درون زمین می‌رویند بیابید.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : اثر سبزیجات بر رشد ، اثر سبزیجات بر قد ، تأثیر سبزیجات بر رشد قد ، رشد قد کودکان
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت