دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



غذا هایی برای تضمین سلامتی قلب !

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

بیماری‌های قلبی یکی از بزرگ‌ترین عوامل کشنده در سراسر دنیا محسوب می‌شوند. در این مطلب به معرفی 10 غذا می‌پردازیم که با قرار دادن آن‌ها در رژیم غذایی خود، می‌توان در جهت حفظ سلامتی قلب و جلوگیری از بیماری، سکته و نارسایی قلبی استفاده کرد.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 2 ) بنچاق !
نویسنده : tiiiim شماره پست : 28675 تاریخ انتشار : 1398/03/23
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : agastafa , ns6200 ,
بسیاری از کارها وجود دارد که می‌توانیم در راستای حفظ و بهبود سلامت قلب خود انجام دهیم. می‌توان چکاپ‌های دوره‌ای برای اطمینان از سلامت قلب انجام داد، تمرینات ورزشی روزانه داشت، از مصرف مواد دخانی مثل سیگار و قلیان اجتناب کرد و یا اقدامی در جهت کاهش استرس در زندگی روزانه انجام داد.

تمام این موارد می‌توانند نقش مثبتی در سلامت قلب ایفا کنند اما یکی از ساده‌ترین روش‌ها، نظارت بر رژیم غذایی و مواد خوراکی مصرفی است. نزدیک به 6 میلیون نفر در حال حاضر در دنیا زندگی می‌کنند که با مشکل نارسایی قلبی مواجه هستند و حدودا نیمی از آن‌ها در طی پنج سال از زمانی که تشخیص داده می‌شوند خواهند مرد.

پتاسیم علاوه بر قلب، برای استخوان‌ها، عضلات و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه نیز مفید است.مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری امریکا هشدار می‌دهد که خوردن غذاهایی با میزان بالای چربی، کلسترول و سدیم می‌تواند بسیار برای قلب مضر باشد.

بنابراین اگر قرار است برای بهبود وضعیت سلامتی قلب خود برنامه‌ای داشته باشید، اصلاح رژیم غذایی و نظارت بر خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنید می‌تواند نقطه خوبی برای شروع باشد.ما در این مقاله برخی از غذاها و خوراکی‌هایی که قدرت و سلامت قلبی را تضمین می‌کنند، بررسی می‌کنیم.


مارچوبه


مارچوبه یک منبع طبیعی از اسید فولیک است. اسید فولیک یا همان ویتامین B9 به جلوگیری از ساخت یک آمینواسید به نام هوموسیستئین کمک می‌کند. البته این آمینو اسید معمولا در خون افراد وجود دارد اما افزایش سطح آن در خون با دچار شدن به امراض قلبی از جمله بیماری سرخرگ کرونری و سکته قلبی مرتبط است. 


لوبیا، نخود، نخود فرنگی و عدس

لوبیاها، نخودها، نخودفرنگی‌ها و عدس‌ها یا همان‌هایی که با نام حبوبات می‌شناسیم، همگی می‌توانند به‌طور قابل ملاحظه‌ای سطح کلسترول بد یا LDL را کاهش دهند. آن‌ها همچنین دارای فیبر، پروتئین و پلیفنول‌های آنتی‌اکسیدانی هستند. تمام این موارد اثرات خوبی روی قلب و سلامت عمومی انسان دارند.


 توت‌ها

توت‌ها نیز دارای پلی‌فنول‌های آنتی اکسیدانی هستند که باعث کاهش ریسک بیماری‌های قلبی می‌شود. توت‌ها یک منبع غنی از فیبر، اسید فولیک یا همان ویتامین B9، آهن، کلسیم، ویتامین A و ویتامین C هستند و همچنین دارای چربی پایینی نیز می‌باشند.


 کلم بروکلی

نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن منظم کلم بروکلی بخار پز شده می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد و از بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. همانطور که می‌دانید میزان بالای کلسترول با افزایش تهدید سلامت قلب در ارتباط است.


 شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از معدود خوراکی‌هایی است که طعم شگفت‌انگیزی دارد و در عین حال مفید هم هست. دانشمندان اکنون معتقدند شکلات تلخ خواص محافظتی در مقابل تصلب شرایین دارد. تصلب شرایین بیماری‌ای است که با تشکیل پلاک داخل رگ‌ها، خطر وقوع حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد شکلات تلخ از دو مکانیزم که در وقوع تصلب شرایین دخالت دارند جلوگیری می‌کند. سخت شدن شریان‌ها و چسبندگی گلبول‌های سفید خون که در واقع این اتفاق باعث می‌شود گلبول‌های سفید خون به دیواره‌ی رگ‌های خونی بچسبند.علاوه بر این تحقیقات نشان داده که با افزایش میزان فلاوانول شکلات تلخ (ترکیبی که با افزودن به شکلات تلخ باعث خوش طعم و لذیذتر شدن آن می‌شود) نیز از این خواص محافظتی شکلات تلخ کاسته نخواهد شد.


قهوه

یک تحقیق تازه به این نتیجه رسیده است که نوشیدن منظم قهوه ریسک "گسترش نارسایی قلبی و سکته" را کاهش می‌دهد. البته گفتنی است که در این تحقیق فقط ارتباط بین این دو مشخص شده و علت قطعی و تاثیر آن مشخص نشده است.


منبع:وبسایت تبیان

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : سلامتی قلب ، بیماری‌های قلبی ، نارسایی قلبی
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت