دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



آنچه باید قبل از مصرف پروبیوتیک‌ها بدانید !

پست های بیشتر از دسته تغذیه و آشپزی

برخی از گونه‌های پروبیوتیک نمی‌توانند در شرایط اسیدی روده زنده بمانند، بنابراین بهتر است از قرص‌هایی استفاده کنید که دارای یک پوشش بیرونی است که آن‌ها را در روده دست نخورده نگه می‌دارد...
گزارش تخلف دوست داشتم ( 3 ) بنچاق !
نویسنده : tiiiim شماره پست : 28657 تاریخ انتشار : 1398/03/23
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : ns6200 , Faren , yaser ,
برخی غذاها دارای ویژگی هستند که آن‌ها را به یک ماده خوراکی بسیار ارزشمند تبدیل کرده و برخی آن را مانند یک غذای مقدس می‌دانند، مانند مواد پروبیوتیک که امروزه رواج پیدا کرده‌اند و بخش بزرگی از صنایع غذایی جهان را به خود اختصاص داده‌اند. درج واژه «پروبیوتیک» بر روی برچسب مواد غذایی کافی است تا فروش آن را بهتر کند.

شاید ادعاهای اولیه فروشندگان این محصولات، مانند رفع اختلالات گوارشی، رفع اسهال و یبوست و ریفلاکس اسید معده، خیلی مورد علاقه مردم واقع نشد. اما در مرحله بعد، این محصولات هم در قالب مواد خوراکی و هم به عنوان مکمل‌ها ارتقا یافتند و تولیدکنندگان ادعا کردند که محصولاتشان، آلرژی و افسردگی را رفع می‌کند، قدرت ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و حتی قادر به مبارزه با برخی بیماری‌ها مانند آلزایمر، دیابت و میگرن است.

در نتیجه پروبیوتیک‌ها تنها به مواد طبیعی مانند ماست و مواد تخمیری مانند خمیر سویا محدود نشدند و همه‌چیز از آب‌های بسته‌بندی شده تا چیپس تورتیلا این باکتری‌های مفید را در برگرفتند.

باکتری‌های موجود در روده، چه آن‌هایی که دائماً در آنجا هستند و چه آن‌هایی که مهمان‌اند، هم نیازمند غذا هستند. پس لازم است از پریبیوتیک‌ها نیز استفاده کنید، آن‌ها کربوهیدرات‌های غیرقابل هضمی هستند که باکتری‌ها از آن تغذیه کرده و تکثیر می‌یابند و این می‌تواند به بازیابی میکروبیوتای از دست رفته به علت استرس هم کمک کند.

این، احساسی را ایجاد می‌کند که به نظر می‌رسد روده، بستر زمینه‌ای برای همه انواع بیماری‌ها است. در دهه گذشته، دانشمندان کشف کردند که سه پوند (حدود یک کیلوگرم) میکروب در داخل سیستم گوارشی، حدود 40 تریلیون باکتری، ویروس و قارچ که به طور کلی به آن‌ها میکروبیوتا می‌گویند، وجود دارد.

به نظر می‌رسد این میکروب‌ها مانند یک ارگان در روده کار می‌کنند، مواد مغذی موجود در خوراکی‌های مصرفی را می‌خورند، به میکروب‌های مهاجم حمله می‌کنند و سیستم ایمنی را تنظیم می‌کنند. و از آنجا که تغییرات در میکروبیوتا به مشکلات دستگاه گوارش مانند سندرم روده تحریک‌پذیر مرتبط است، افزودن باکتری‌های "خوب" به شکل پروبیوتیک‌ها بایستی سلامت شما را ارتقا دهد.

اما به توصیه کارشناسان، باید مصرف موادی مانند کمبوجا (نوعی نوشیدنی تخمیری) را کنار بگذارید. زیرا علم تا به حال کاملاً سودمند بودن این ماده را ثابت نکرده است. از صدها نژاد پروبیوتیک شناخته شده، مطالعات تنها تعداد محدودی از آن‌ها را برای درمان مشکلات خاص مفید می‌دانند و طبق مطالعات اخیر هیچ شاهدی وجود ندارد که نشان دهد که همه آن‌ها اثر زیادی بر میکروبیوتا و سلامت فرد دارند.


 آن‌ها مدت زیادی در روده باقی نمی‌مانند

وقتی شما یک محصول پروبیوتیک را مصرف می‌کنید، آن‌ها مانند باکتری‌هایی که همیشه در روده سکونت داشته‌اند، مکان دائمی نخواهند داشت و می‌تواند جای میکروارگانیسم‌هایی که ممکن است شما را بیمار کنند، بگیرنددر نهایت از روده عبور می‌کنند و دفع می‌شوند. این موضوع به معنای آن است که اگر می‌خواهید از مزایای پروبیوتیک‌ها بهره‌مند شوید باید آن‌ها را به طور روزانه مصرف نمایید.


پروبیوتیک‌های اضافه شده به بدنتان لزوماً عملکرد زیادی ندارند

بسیاری از نژادهای پروبیوتیک اضافه شده به غذاها انتخابی هستند. زیرا بی‌خطر بوده و می‌توانند به آسانی و با قیمت کم ساخته شوند. آن‌ها ضرورتاً بهترین در درمان بیماری و حفظ سلامت نیستند.


انتخاب نژاد مناسب سخت است

تحقیقات اخیر چندین میکروارگانیسم مختلف جادویی را شناسایی کرده است که ممکن است بسته به مشکلتان به شما کمک کند، بنابراین مطمئن شوید که نوع مناسب را انتخاب می‌کنید اگر فردی سالم هستید و می‌خواهید سلامتی‌تان را حفظ کنید، 50 تا 100 میلیارد CFU (واحد شمارش میکروب‌های زنده) شامل ترکیبی از لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم جذب بدنتان کنید.

شروع مصرف با مقدار زیادی از این باکتری‌ها، یا باعث کمک به شما (با حمایت از سیستم ایمنی) می‌شود و یا باعث بروز واکنش کوچک اما شدید (مانند نفخ یا حالت تهوع) می‌شود. اگر متوجه این دو شدید، به همان 20 تا 50 میلیارد بسنده کرده تا زمانی که احساس بهتری به دست آورید.


گرما می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد

حتی اگر بر روی برچسب محصولی نوشته شده باشد که حاوی میلیاردها باکتری است، ممکن است زمانی که شما قرص پروبیوتیک را مصرف می‌کند همه آن باکتری‌ها وارد بدنتان نشود زیرا احتمال دارد آن‌ها در اثر گرمای زیاد از بین رفته باشند (اگر بر روی برچسب حک شده که در یخچال نگه‌داری شود).

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : مصرف پروبیوتیک‌ها ، مواد تخمیری ، باکتری روده
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت