دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



راهکار های طبیعی افزایش دوپامین !

پست های بیشتر از دسته زیبایی، بهداشت و سلامت

دوپامین مسئول انگیزه، حافظه، توجه و حتی تنظیم حرکات بدن است. وقتی دوپامین به مقدار زیاد ترشح می‌شود، احساس لذت و پاداش می‌آفریند که می‌تواند انگیزه‌بخش برای رفتارهایی خاص باشد. اما پایین بودن سطح دوپامین منجر به کاهش انگیزه و اشتیاق برای چیزهایی ...
گزارش تخلف دوست داشتم ( 3 ) بنچاق !
نویسنده : tiiiim شماره پست : 28634 تاریخ انتشار : 1398/02/24
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : marlboro477 , yaser , emadbiggie ,
دوپامین هورمون پیام‌رسان مهمی در مغز است که عملکردهای زیادی دارد. دوپامین مسئول انگیزه، حافظه، توجه و حتی تنظیم حرکات بدن است. وقتی دوپامین به مقدار زیاد ترشح می‌شود، احساس لذت و پاداش می‌آفریند که می‌تواند انگیزه‌بخش برای رفتارهایی خاص باشد.

پایین بودن سطح دوپامین منجر به کاهش انگیزه و اشتیاق برای چیزهایی که می‌شود که بیشتر افراد را هیجان‌زده می‌کند. سطح دوپامین معمولاً در درون سیستم عصبی به خوبی تنظیم می‌شود اما برای افزایش طبیعی آن راهکارهایی نیز وجود دارد.


به اندازه‌ی کافی پروتئین بخورید

پروتئین از واحدهای سازنده‌ی کوچک‌تری به نام آمینواسید درست می‌شود. 23 نوع متفاوت آمینواسید وجود دارد که برخی از آن‌ها را بدن می‌تواند بسازد و بقیه را باید از راه تغذیه دریافت کنید. یکی از آمینواسیدها به نام تیروزین نقش مهمی در تولید دوپامین دارد.

آنزیم‌های بدن می‌توانند تیروزین را به دوپامین تبدیل کنند، بنابراین داشتن مقدار کافی تیروزین برای تولید دوپامین ضروری است.

تیروزین به طور طبیعی در غذاهای پروتئین‌دار مانند بوقلمون، گوشت گوساله، تخم مرغ، سویا و حبوبات وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهند افزایش مقدار تیروزین در رژیم غذایی می‌تواند سطح دوپامین را در مغز بالا ببرد.


کمتر چربی‌های اشباع بخورید

مطالعات نشان داده‌اند چربی‌های اشباع مانند انواعی که در چربی‌های حیوانی، کره، لبنیات پُرچرب، روغن پالم و روغن نارگیل وجود دارند اگر زیاد مصرف شوند می‌توانند سیگنال‌دهی دوپامین را در مغز مختل کنند.

برخی محققان معتقدند رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های اشباع می‌توانند التهاب را در بدن بالا ببرند و منجر به تغییراتی در سیستم دوپامین بشوند.


پروبیوتیک بخورید

در سال‌های اخیر محققان دریافته‌اند روده و مغز ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. گاهی روده را مغز دوم می‌نامند زیرا دارای تعداد زیادی سلول‌های عصبی است که مولکول‌های سیگنال‌دهنده مانند دوپامین را تولید می‌کنند. حالا معلوم شده که انواع خاصی از باکتری‌ها که در روده زندگی می‌کنند نیز می‌توانند دوپامین تولید کنند.

علت ارتباط خلق و خو با پروبیوتیک‌ها و سلامت روده‌ها هنوز دقیقاً مشخص نیست. اما این احتمال وجود دارد که تولید دوپامین در چگونگی بهبود خلق و خو توسط پروبیوتیک‌ها نقش داشته باشد اما برای تعیین تأثیر دقیق آن به تحقیقات بیشتری نیاز است.


لوبیا مخملی بخورید

لوبیای مخملی به طور طبیعی حاوی مقدار زیادی L-dopa است که مولکول پیش‌درآمد برای دوپامین است. مطالعات نشان می‌دهند این لوبیا می‌تواند دوپامین را مخصوصاً در بیماران پارکینسون افزایش بدهد. اگر در جایی زندگی می‌کنید که به این گیاه آسیای شرقی دسترسی دارید، از فواید آن بهره‌مند شوید.


به طور منظم ورزش کنید

ورزش برای افزایش اندورفین توصیه می‌شود. بهبود در خلق و خو را می‌توانید تنها ده دقیقه بعد از فعالیت هوازی ببینید اما بعد از 20 دقیقه به بیشترین میزان خود می‌رسد. این تأثیرات تماماً به دلیل تغییرات در دوپامین نیستند اما طبق یافته‌های علمی، ورزش می‌تواند سطح دوپامین را در مغز افزایش دهد.

مطالعه‌ای نشان داده یک ساعت یوگا، شش جلسه در هفته می‌تواند دوپامین را به میزان قابل توجهی افزایش بدهد.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : افزایش دوپامین ، ترشح دوپامین ، چربی‌های اشباع
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت