دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



خوردن این غذا در سحر ممنوع!

پست های بیشتر از دسته تغذیه و آشپزی

ماه رمضان و روزه داری همیشه حال و هوای خاص معنوی، اثرات جسمانی بسیار زیادی دارد و به دلیل مصادف شدن این ماه با روز‌های گرم و طولانی سال، اهمیت تغذیه سالم و مناسب دوچندان می‌شود.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 5 ) بنچاق !
نویسنده : Faren شماره پست : 28539 تاریخ انتشار : 1398/02/21
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : vashty , javadroshani , ns6200 , yaser , fzqueen ,
در ماه مبارک رمضان سه الگوی وعده‌های غذایی، تغذیه‌ای و خواب روزه‌دارن تغییر می‌کند و افراد باید برای آن برنامه‌ریزی کرده و توصیه‌های پزشکی و تغذیه‌ای را رعایت کنند. کارشناسان و متخصصان همواره افراد را به حفظ رژیم غذایی متعادل و نوشیدن مایعات کافی تشویق کرده و اهمیت استراحت و ورزش منظم را به آن‌ها یادآوری نمایند. برخی از توصیه‌ها در ماه رمضان با توجه به حال و هوای این ماه مبارک عبارت است از:

-به هنگام افطار به طور متعادل غذا بخورید و برای وعده سحری، غذایی سالم و کم‌چرب انتخاب کنید. یکی از اشتباهات رایج ماه رمضان حذف وعده سحری است در حالی که این کار باعث افزایش احساس تشنگی و گرسنگی در طول روز می‌شود. در این وعده بهتر است از میوه و سبزیجات استفاده شود تا در طول روز کمتر احساس تشنگی شود.

-گرمای تابستان و روز‌های طولانی نیاز دقت در تأمین آب بدن را پررنگ‌تر می‌سازد. بهترین نوشیدنی برای تأمین آب بدن روزه داران همان آب است. توصیه می‌شود که آب در فواصل بین افطار و سحر مصرف شود.

-نکته دیگری که در ماه مبارک رمضان برای بیشتر روزه‎داران اتفاق می‌افتد تغییر الگوی خواب است که گاه موجب خستگی و کسالت در طول روز می‌شود. براین اساس روزه‌داران باید دقت کنند در طول شبانه‌روز خواب کافی و مناسب داشته باشند.

-پس از افطار دو تا سه ساعت صبر کنید و سپس فعالیت‌های سبکی همچون پیاده‌روی سریع انجام دهید.

-با پزشک خود در مورد نحوه مدیریت دارو‌ها و بیماری‌های مزمن مانند دیابت قبل از ماه رمضان مشورت کنید.

-سعی کنید کار‌های سنگین‌تر خود را اوایل روز انجام دهید و در طول روز با ایمنی کافی رانندگی کنید.

-نکته مهم دیگر پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید است، زیرا این کار باعث تعریق زیاد و از بین رفتن آب بدن و تشنگی می‌شود.

-توجه بر ایمنی در رانندگی و جاده در زمان روزه‌داری و به ویژه در ساعات قبل از غروب آفتاب، زمانی که تمرکز افراد به دلیل طولانی بودن ساعات روزه‌داری کاهش یافته است، اهمیت زیادی دارد.

عدم ایمنی جاده یکی از عوامل تصادفات است و هر ساله حدود یک میلیون و 352 هزار نفر در سراسر جهان در تصادفات جاده‌ای کشته شده و بین 20 تا 50 میلیون نفر نیز دچار مصدومیت‌های جدی می‌شوند.


منبع: خبرگزاری ایسنا

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : الگوی غذایی در ماه رمضان ، عدم حذف سحری ، تغییر الگوی خواب در ماه رمضان
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت