دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



روشهایی برای تمرین کاتا

پست های بیشتر از دسته ورزشی و تندرستی

این مقاله، روشهای تمرین کاتا و اثر آن بر آمادگی جهت دفاع شخصی را مورد بحث قرار میدهد.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 1 ) بنچاق !
نویسنده : alborz46 شماره پست : 28127 تاریخ انتشار : 1398/02/15
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : agastafa ,
1. فرم

الف- فرم اولين روشي است که ياد گرفته میشود و مهم ترين آن است. اگر یک تکنیک با فرم صحیح اجرا شود؛ در قوی ترین و کارآمدترین (و به همین ترتیب سریع ترین) شیوه انجام می گیرد. فرم عاملی است که به طور مداوم تصفیه و تکمیل می گردد و فرد به طور مرتب بهبود می یابد و به کمال نزدیک می شود.

ب- شکل ضعیف باعث آسیب به اصول می شود. هنگامی که یک اصل در کاتا و اجرای تکنیک ها فسخ می شود، قدرت و اثربخشی را به طور مناسب از دست می دهد. به عنوان مثال، اگر آرنج در پشت مشت در هنگام مشت کردن به بیرون بدن حرکت دهید؛ قدرت را از دست می دهد. برای هر درجه افزایشی که آرنج در هنگام مشت زدن به طرف دیگر حرکت می کند، قدرت، بیشتر و بیشتر از دست می رود. این برای همه اصول است و به همین دلیل است که باید به طور مداوم تلاش کرد تا تکنیک ها را با فرم صحیح اجرا نمود.

ج- برای بهبود شکل، کاتا را به آرامی تمرین کنید و تمرکز خود را روی انجام هر روش با توقف های مناسب و استفاده صحیح از اصول داشته باشید. در همان زمان، خودتان را در انجام این تکنیک کاملاً تجسم کنید.


2. قدرت

الف- کلید افزایش قدرت، استفاده از بیشتر بدن است. پاها، باسن، شانه ها و بازوها (برای مشت ها) باید با هم کار کنند تا حداکثر نیرو را تولید کنند. زمان دقیق و هماهنگی حرکات متشکل از تکنیک ها، حیاتی است.

ب- برای بهبود قدرت، تمرکز بر روی انجام هر یک از تکنیک ها و عضلات درگیر در آنها و نیز توقف مورد نیاز بین حرکات، برای ایجاد قدرتی بزرگ در تکنیک بعدی مؤثر میباشد.


3. سرعت

الف- آرامش برابر با سرعت است. یکی از بزرگترین موانع افزایش سرعت، تنش بیش از حد (و غیر ضروری) در عضلات است. متأسفانه تنش اغلب زمانی افزایش می یابد که بتوان سریعتر حرکت نمود.

ب- برای بهبود سرعت، آرام باشید. در مورد میزان نیروی تولید شده توسط تکنیک ها نگران نباشید. برای ایجاد سرعت، باید تکنیک ها سبک و سریع باشند.


4. تماس با چشم

الف- تماس با چشم برای تجسم حریفان در کاتا به کار میرود. بدون این تجسم، عمل کاتا نمی تواند احساس یک مبارزه واقعی را شبیه سازی نموده و تمرینات مفید باشد.

ب- برای بهبود و تمرین تماس با چشم، به شدت در هر حرکت نگاه کنید و حقیقتاً «چشم انداز» حریف را در ذهن داشته باشید. سعی کنید احساس کنید که هر یک از دفاع ها یک حمله را رد می کند و هر حمله به یک حریف اصابت می نماید.


5. تنفس

الف- ایده این است که تنفس را از دیافراگم با اجرای تکنیک ها هماهنگ کنید. این به کنترل تنفس فرد کمک می کند و ممکن است برای تقویت قدرت استفاده شود. برای نفس کشیدن از دیافراگم هنگام استنشاق، پایین شکم (و نه قفسه سینه) باید برای آوردن هوا به ریه بالا و بیرون آورده شود. برای نفس کشیدن از دیافراگم هنگام بازدم، پایین شکم باید به داخل و پایین وارد شود تا هوا را از ریه ها بیرون کند.

ب- برای تمرین تنفس هماهنگ با اجرای تکنیک ها، دم و بازدم، باید کوتاه، متمرکز و انفجار هوا از میان لبها و دندان ها باشد.


6. مبارزه با ریتم

الف- زمان بندی و ریتم حملات و شمارش در یک مبارزه واقعی، بی وقفه است. بنابراین مهم است که خود را برای تنظیم سرعت های مختلف آماده کنیم. تمام تکنیک های دفاع کردن مؤثر هستند؛ اگر آنها خیلی سریع و یا خیلی آهسته انجام نگردند و زمان بندی اجرا باید دقیقا با سرعت حمله مطابقت داشته باشد.

ب- برای تمرین کاتا برای توسعه ریتم های مبارزه، کاتا را به سری هایی که به نظر منطقی متصل هستند، بکشید. هر سری باید یک برخورد با یک یا چند حریف را شامل شود. سعی کنید شبیه سازی، ریتم یک مبارزه واقعی با تغییر سرعت و توقف بین هر سری باشد. اگر اجرا کننده ی کاتا برای مبارزه با ریتم، تمرین نداشته باشد؛ کاتا ممکن است مبهم شده و اجرای تکنیکهای آن کاملا مکانیکی گردد.


7. کیای

الف- Kiai به معنای متحد کردن روح و یا انرژی های داخلی است. ایده این است که همۀ انرژی های موجود در کل را با اجرای تکنیک ها هماهنگ کنید. کیای اغلب با فشار دادن هوا از دیافراگم در هنگام اجرای یک ضربه انجام می شود. آرامش مجدد بعد و قبل از اجرای کیای، فاکتوری است که فریاد بزرگی ایجاد می کند که به طور معمول با کیای مرتبط است.

ب- هنگامی که کیای به درستی انجام می شود؛ انرژی های داخلی خود را با انرژی فیزیکی تولید شده توسط انقباض ماهیچه ترکیب می کند. این باعث می شود تکنیک ها، فوق العاده قدرتمند باشند.

ج- برای تمرین با کیای، تصور کنید تمام انرژی موجود در کل موجود متحد شده و به صورت تکنیکی اجرا می شود. باید احساس تمرکز شدید داشته باشید. این کمک می کند تا فریاد بزرگی به برخی از تکنیکها مانند: مشت، ضربه، و یا حمله با پا در کاتا اضافه کنید.


آیا کاتاهای کاراته واقعاً دفاع شخصی را آموزش میدهند؟

این امر بستگی به عواملی دارد. مشکل این است که روش های آموزش کامل مورد نیاز برای استفاده بیشتر از کاتا اغلب نادیده گرفته می شود. به همین دلیل روش 4 مرحله ای <یادگیری> کاتا را اتخاذ مینماییم:

1- فرم را بیاموزید: به یاد داشته باشید تکنیک ها به چه منظور، در کجا و در چه جهتی به نوبه خود اجرا میگردند.

2- برنامه را یاد بگیرید: گفته شده است که یادگیری کاتا بدون دانستن برنامه مانند خرید یک کتاب است که هرگز خوانده نمیشود. هدف اساتید کاراته که کاتا را توسعه دادند؛ حفظ و انتقال اطلاعات بود. زیرا اطلاعات زیادی را که می توانست توسط آموزش آن در تمرینات فیزیکی مورد استفاده قرار گیرد، محصور کرد. این کاتا، به معنای واقعی کلمه، کتاب درسی کاراته است.

3- اصول پایه را بیاموزید: استراتژی طرح کلی شما است. تکنیک ها ابزارهایی هستند که شما برای اجرای طرح خود استفاده می کنید. کاتا فقط تکنیک ها را آموزش نمی دهد. اگر چه کل کاتا یک زنجیره ترسیم شده از تکنیک ها نیست، یک موضوع کلی وجود دارد. اگر شما می توانید نقطه ها را متصل کنید، می توانید کشش های فوق العاده مهم مبارزه و اصول مبارزه در هر کاتا را بیابید.

4- تجربه اجرای واقعی: اجرای هر یک از تکنیک های کاتاها بطور جداگانه با حریفان تمرینی، انجام تمرینات با حریف مبتنی بر کل کاتای مورد نظر و اجرای بخشهای مجزای کاتا با حریفان تمرینی می باشد. اینها همه راه هایی برای تست مهارت های آموخته شده از آموزش کاتا هستند.

محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : روشهای تمرین ، تمرین کاتا ، کاراته کاتا
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت