دسته بندی پست ها
پست های اسپانسرپیشنهاد سردبیرتازه ترین پست هاپر بازدید ترین پست هامحبوب ترین پست هازیبایی، بهداشت و سلامتتغذیه و آشپزیعلمی و آموزشیروزانه و اجتماعیخانه و خانوادهتکنولوژی و فناوریطنز و داستانیتاریخی و گردشگریعکس و کاریکاتوراینترنت و کامپیوترفلسفی و اخلاقیبازی و سرگرمیخلاقیت و نوآوریفرهنگی و هنریفیلم و سریالاقتصادی و مالیگرافیک و طراحیورزشی و تندرستی
1

مجله میترا

English
ورود به حساب ثبت نام
English خروج پیشخوان پرداخت آنلاین



نقش کاتا در کاراته

پست های بیشتر از دسته ورزشی و تندرستی

کاتاها یا فرمهای رسمی، به عنوان روح و ادبیات کاراته، یکی از بخشهای مهم تمرینات در کاراته میباشند. این مقاله به بررسی مهمترین عوامل مؤثر در اجرای صحیح کاتا و نقش آن در کاراته میپردازد.
گزارش تخلف دوست داشتم ( 1 ) بنچاق !
نویسنده : alborz46 شماره پست : 28126 تاریخ انتشار : 1398/02/07
آخرین کاربرانی که این پست را دوست داشتند : Nikan2020 ,
کاراته کاتا چیست؟

کاراته کاتا (تمرینات رسمی) تنها راه کاراته تا دهه 1930 میلادی بود. در کاتا، تمام عناصر کاراته به درستی وجود دارند. ریشه ی اکثریت قریب به اتفاق کاتاها که امروزه در dojo انجام می شود و در مسابقات مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند به چین یا اوکیناوا بازگردد.

آنها ظاهرا شبیه به رقص هستند، که به طور مداوم توسط هنرجویان تکرار می شوند، اما در این جنبش ها، صدها کاکوشی وازا (تکنیک های مخفی) پنهان هستند. به نظر می رسد این یک روش تکنیکی است، اما در واقع ممکن است کاری کاملا متفاوت انجام دهد.

اغلب، یک تکنیک که در حال حرکت به جلو در عمل کاتا انجام می شود، در واقع حرکتی به عقب در یک وضعیت جنگ واقعی است. کاتا شامل بسیاری از جنبش های ژیمناستیک است که در آن تکنیک های مختلف تهاجمی و دفاعی هماهنگ می باشد.

این تحرک ها می توانند هنرجو را در درک رابطه بین روح و بدن یاری نموده و بنابر این در کاتا برای توسعه آنها به طور مؤثر طراحی شده است. کاتا یک راه تمرینات شخصی برای حفظ توالی مبارزات خاص، بدون استفاده از یک حریف بوده و به خاطر داشته باشید که تکنیک هایی که در هنگام مبارزه با سرعت بالا در موفقیت مؤثر بودند را به یاد می آورند.

قرار دادن کاتاها در یک تمرین تخصصی که می تواند به طور مرتب انجام شود به این معنی است که آنها نه تنها می توانند به راحتی قابل یادآوری باشند، بلکه می توانند به دیگران نیز آموزش داده شوند. بسیاری از تمرین کنندگان هنرهای رزمی چینی و سپس هنرمندان رزمی اوکیناوایی، این الگو را ادامه دادند.

کاتا بیش از یک تمرین در کاراته است. کاتا یک شکل از حرکات در حال حرکت است که باعث افزایش تواناییهای ذهنی و بدنی می شود. یادگیری برای مبارزه کردن، اخلاق کاراته نیست؛ برای کاراته سنت گرایان، یادگیری برای مبارزه ی توأم با شکست خود و حریف، ماهیت واقعی هنر است و این را می توان از طریق آموزش سنگین کاتا به دست آورد.

در حالی که بسیاری از تکنیک های کاراته در طول قرن ها از بین رفته اند، بسیاری از آنها باقی میمانند، و آنها را در dojo تدریس می کنند تا آنها زنده بمانند. آنها نیز قرن ها تغییر کرده اند. این اجتناب ناپذیر است، زیرا یک سنسی ممکن است یک تکنیک را اضافه کند و دیگری ممکن است تکنیک را جایگزین کند.

مهم نیست، آنها هنوز هم یک پیوند به گذشته هستند. بسیاری از سبک های مدرن کاراته، کاتا را به هیچ وجه اجرا نمی کنند، و به نظر من، آنها واقعا کاراته را مطالعه نمی کنند. همچنین هیچ شایستگی بزرگی در توانایی یادآوری کاتاهای مختلف وجود ندارد.

بهتر است چند تا از آنها یاد گرفته شده و آنها به خوبی درک شوند، نه اینکه آنها را یاد گرفته؛ ولی ارزش واقعی از نظر کیفی نداشته باشند. چندین سال طول می کشد تا بعضی از کاتاها کاملا درک شوند.

بسیاری از کمربندهای سیاه پوست اغلب می گویند که بیش از 20 سال طول کشید تا آنها بتوانند به طور کامل یک کاتا که 15 سال پیش یاد گرفته اند را درک کنند. Bunkai (استفاده از تکنیک های کاتا) ارزشمند است.

این عنصر است که در آن کاتا می تواند شکسته شود و تکنیک ها به اجرا درآید، که به هنرجویان نشان می دهد که کاتا را واقعا <می دانند> و به طور دائمی آنها را <پاکسازی> نموده؛ تا زمانی که پیشرفت حاصل گردد.

نمایش کامل کاتا، بونکای آن است که توسط تمرین کننده کاتا انجام می شود و او را قادر می سازد تا یک مبارزه واقعی، بدون حریف انجام دهد. جوهر واقعی کاراته در عمل مداوم تمرینات کاتا است.


هدف کاتا

تمرین و هدف کاتا چیزی است که اغلب مورد بحث قرار می گیرد و می تواند نقطه جدی اختلاف بین هنرمندان رزمی باشد. بسیاری از مردم معتقدند که کاتاها قدیمی و بی فایده هستند و دیگر نباید تمرین شوند. دیگران معتقدند که کاتا تمرین برای تناسب اندام، تعادل و هماهنگی است و بیشتر از این چیزی نیست.

همچنین کسانی هستند که معتقدند که کاتا شیوه های مراقبه ای است که در جهت توسعه ذهن و روح است. کسانی هستند که معتقدند کاتا از روش های عملی-عملی است که به مجموعه ای از تمرینات عمیق انفرادی مرتبط متصل شده اند.

البته، هر یک از این دیدگاه ها به رنگ خاکستری بوده و همچنین نظرات متفاوتی وجود دارد؛ اما در هنگام بحث در مورد هدف کاتا، اینها بزرگترین گروه ها هستند. مشکل تعیین اهداف کاتا این است که هدف شما در کاتا به طور مستقیم به درک شما و آنچه شما دنبال آن هستید مرتبط است.

در این رابطه، نظر همه از هدف کاتا درست است! اگر شما معتقدید که کاتا قدیمی است و هیچ هدف خاصی ندارد، در عمل به هیچ وجه ارزشش را پیدا نخواهید کرد.

اگر بر این باورید که این تنها یک روش توسعه تناسب اندام، تعادل و هماهنگی است، پس این چیزی است که از آن بدست خواهید آورد. اگر فکر می کنید مدیتیشن در حال حرکت است، پس این چگونگی استفاده از آن است.

اگر شما آن را به عنوان مجموعه ای از روش های مبارزه می بینید، پس شما دائما این را از تمرینات کاتا پیدا خواهید کرد. کلید اهداف کاتا، هدف از انجام آن است.

این به ما می آید که چرا تفاوت بین هنرمندان رزمی و دیدگاه های آنها در مورد کاتا وجود دارد. مطمئنا معنی آن این است که کسانی که در هنرهای رزمی که از کاتا استفاده نمی کنند، تمایل به درک بسیار محدودی از آنها دارند، اما درباره هنرمندان رزمی که سیستم هایشان به شدت از کاتا، کوان، هیون و غیره استفاده می کنند، تمایل دارند.

پاسخ به این سؤال چند وجهی است و می تواند بسیار پویا باشد، زیرا حتی در میان متخصصین همان هنر، تجربه و دیدگاه هر شخص کمی متفاوت است. یکی از بزرگترین عوامل در درک افراد از کاتا، نفوذ ژاپن در هنرهای رزمی است. اگر چه تمرین اشکال مختلف در سراسر آسیا و تا حدی در اروپا یافت می شود، اما اغلب با نام کاراته همراه است.

در حالی که کاراته ،هنر اوکیناوا است، در اصل، آشنایی اکثر مردم با کاراته به شدت تحت تأثیر فرهنگ ژاپن قرار گرفته است. این مهم است، زیرا فرهنگ ژاپن دارای دیدگاه های قوی در مورد کاتا است، یعنی برای آنها <کاتا> اساساً همه چیز است.

در این فرهنگ، کاتا اساساً روش دقیق و مناسب ترین برای انجام یک کار است. کاتا برای ساخت چای وجود دارد، برای لباس پوشیدن، برای جارو زدن و غیره. از طریق عملکرد این کاتا، مردم به دنبال توسعه کمال شخصی هستند، و کیفیتی متفکرانه به همه چیزهایی که آنها انجام می دهند وجود دارد.

اگر اینطور است که شما کاتایی را از یک دیدگاه فرهنگی می بینید، آنگاه تمایل دارید بدانید که چطور هنر کاتای رزمی را مشاهده کنید. از آنجا که ژاپنی ها تا حد زیادی مسئول محبوبیت کاراته هستند، ایده ی رسیدن خود به کمال و حرکت مراقبه؛ دیدگاه محبوب در میان اساتید کاراته است، که هدف از کاتا میباشد.

جنبه دیگری از نفوذ ژاپن در کاتا از این واقعیت است که کاراته در ژاپن، عمدتاً در دبیرستان ها و کالج ها تمرین می شود. مردان جوان ورزشی، در زمانی که کشور برای جنگ آماده بود، می خواستند خودشان را از لحاظ ذهنی و فیزیکی ورزیده نموده و محک بزنند.

این امر به طور خاص در مورد جنبه های ورزشی، به مبارزه با کاراته منجر شد، اما همچنان بر تناسب اندام فیزیکی، آموزش کاتا و کیهون تأکید داشت. ضربه ها بالاتر و شدت به حداکثر خود رسیده بود. ژاپن تنها نفوذی است که ما باید در نظر بگیریم؛ البته چین یکی از اعضای اصلی در توسعه و عمل به کاتا است.

در حالی که چین یک کشور واحد است، جامعه کاراته از یک فرهنگ واحد نیست؛ این یک ملت بسیار بزرگ است که از مناطق بسیار متفاوت با یکدیگر تشکیل شده است. این بدان معنی است که حتی در هنرهای رزمی، چشم اندازهای مختلفی در چارچوب هنرهای چینی وجود دارد.

از لحاظ تاریخی، ما می دانیم که اشکال هنرهای چینی تمایل دارند به دو روش مبارزه و فرم ها توسعه یابند. به این معنا که برخی از اشکال، شامل تکنیک های عملی بوده و بعضی از آنها برای توسعه قدرت و جنبش های بنیادی مورد استفاده قرار گرفته تا تمرین کننده را به عنوان اجرا کننده ی تکنیک های کاربردی موجود، در اشکال جنگی مؤثرتر سازد.

چینی ها قرن ها، ارزش سلامتی و طول عمر را میدانند، بنابراین جای تعجب نیست که این مزایا را در شیوه های هنرهای رزمی نیز به رسمیت می شناسند. جنبش ووشو مظهر پیگیری این مزایا است و تأکید بر ورزش و رقابت توسط شیوه های سنتی مبارزات چینی میباشد.

این را می توان در بسیاری از تظاهرات هنرهای رزمی چینی مشاهده کرد، جایی که لگد زدن، تقسیم شدن و موقعیت های کم نظیر برجسته می شود.

عمل تایجویوان (تای چی) به عنوان آمادگی جسمانی یکی دیگر از نمونه های اصلی است، اگر چه بعضی از تمرین کنندگان هنوز هم اشکالی از جنبه های مبارزه ای آن را آموزش می دهند. هنگامی که کاتا برای برنامه های رزمی مطرح میشود؛ ما باید رویکردهای کلاسیک چینی و اوکیناوا را در نظر بگیریم.

در حالی که آنها مزایای کاتا را برای رشد ذهنی و شخصی یا آمادگی جسمانی و سلامتی یا حتی مراقبت از پوست که مردم با کمک مکمل ها و ترکیبات ویتامی جدید انجام می دهند؛ رد نمی کنند.

روشهای قفل کردن، پرتاب کردن و برخورد با انواع حملات در مبارزات واقعی به مبارزه یا کومیته و تمرین های انفرادی به کاتا ترجمه شد. تمرین کنندگان که این برنامه ها را آموزش دیده و بر آنها تأکید دارند، تمایل دارند که این را به عنوان هدف اصلی تمرینات کاتای خود ببینند.

زمانی که شما فرمها یا کاتاها را اجرا مینمایید، کاتا واقعا فقط توالی حرکات است و حرکات می توانند انواع مختلفی از مقاصد، کاربری ها، ضربه ها و دفاع ها را انجام دهند. یک حرکت واحد می تواند برای بیان احساسات، تقویت بدن یا انجام عملیات مبارزه ای استفاده شود.

این چیزی است که از کاراته، <هنر> می سازد. هدف هر جنبشی خاص به طور کامل وابسته به اراده شخص انجام دهنده ی حرکت است. همین امر برای هر کاتا، صحیح است. شما فقط از آنچه فکر می کنید و از آن سود می برید؛ بهره مند خواهید شد.


رفتارهای فرم های شخصی - KATA

اکثریت هنرهای رزمی به هنرجویان آموزش می دهند تا به شیوه ای حرکت کنند که در ابتدا دشوار و غیر طبیعی است. با توجه به حرکت یک متخصص ماهر، آنها با احساس، قدرت و جریان هر تکنیک تحت تأثیر قرار می گیرند. این حرکات اغلب پایه ای، زمانی که در فرم های پیوسته ترکیب می گردند، کاتا نامیده می شوند.

آنها یک سری از تکنیک های تهاجمی و دفاعی علیه یکی از متجاوزان خیالی است. کاتا یک نوع سایه زدن در بوکس است، اما بسیار پویا میباشد. این تمرین های رسمی به عنوان کاتالوگ و شناسنامه ای برای تکنیک ها، در یک سبک خاص از هنر رزمی خدمت می کنند. در هر حال، پایه های ذهنی و فیزیکی توسط بنیانگذاران سبک مورد حمایت قرار می گیرند.

با افزایش سطح مهارت، دانش آموزان پیچیده تر کاتا را می آموزند، اما مهمتر از همه، حتی کاتاهای نسبتاً ساده، باید با مهارت، تمرکز و تمرکز بهبود یابند. کاتا در سطح پایه خود، هماهنگی، تعادل، دقت، سرعت، زمان بندی، استقامت و قدرت را توسعه می دهد. کاتای اجرا شده بطور استادانه، تمام جوانب زیبایی شناسی و روحیه خالق هنر رزمی را تسخیر می کند.

در نهایت، کاتا یک تست برای خود و تلاشی برای کمال می شود. اگرچه رسیدن به کمال نهایی واقعی غیر ممکن است؛ با این حال هنرجو سعی مینماید که با تمرینات کاتا، شخصیت، ذهن وفیزیک بدن خود را ارتقاء و بهبود ببخشد.

یک سؤال که اغلب پرسیده می شود این است: <چرا باید کاتا را در همان نقطه شروع و پایان دهیم؟>

طراحی کاتا شامل تنظیم تعداد مشخصی از مراحل عموماً متقارن است که عمداً در نقطه شروع آن، پایان می یابد. بنابراین، بیان واضحی از تخصص فنی، توانایی کالیبراسیون حرکات است تا آنها به شکل شخصیت و شکل ثابت باشند، و اطمینان حاصل شود که ما در جایی که شروع کردیم، به پایان رسیدیم.

سؤال دیگری که اغلب بوجود می آید این است که <چرا اغلب کاتا با یک حرکت دفاعی آغاز می شود؟>

پروفسور ریچارد کیم، یکی از محققان هنرهای رزمی، میگوید: کاتا نیز از لحاظ تاریخی مهم است. این اولین شیوه کاراته بود که تمرین می شد. برنامه های مختلفی از تکنیک های فردی (برای مبارزه یا دفاع از خود) وجود دارد که می تواند در مجموعه ای از جنبش های سیستمیک یافت شود.

در حال حاضر حدود شصت کاتا در سبک های مختلف سنتی کاراته تمرین می کنند، اما برخی دیگر وجود دارند که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار نمی گیرند. در حالی که کاتا عمدتاً بر اساس تکنیک است و فاکتورهای مهم آن: کنترل دقیق حرکت، تعادل، موقعیت، استفاده از قدرت در موارد صحیح، کنترل سرعت در بین تکنیک ها و انتقال روان حرکات بدن از یک تکنیک به تکنیک بعد میباشد.

با این حال این عناصر بدون ریتم نمی توانند رضایت بخش باشند. ریتم عنصر ضروری در عملکرد تمام تکنیک های هنرهای رزمی و عنصر جدایی ناپذیر از عملکرد کاتا است.


کاتا در کاراته

آموزش کاراته به عنوان یک کل، سه جزء اصلی: کیهون (اصول و تکنیک ها)، کومیته (مبارزه) و کاتا (فرم های رسمی) دارد؛ هر چند ممکن است به طور جداگانه آموزش دیده شوند، ولی واقعا کاملا وابسته به یکدیگرند. یک مثال ممکن است انگشت های دست انسان باشد. هر انگشت ممکن است یک عملکرد خاص داشته باشد.

انگشت اشاره برای اشاره به جهت و فشار دادن دکمه ها مفید است. انگشت دیگری ممکن است ایده آل برای پخش یک دستگاه موسیقی بوده، در حالی که انگشت شست دست راست به طور قابل توجهی در گرفتن نقش داشته باشد. تمام ارقام می توانند به طور مستقل به کار روند؛ اما با هم، یک عدد بسیار بزرگی را تشکیل می دهند.

در هر کلاس آموزش کاراته، کاتا به یک هنرجوی مبتدی معرفی می شود و یک مربی یا هنرجوی ارشد ممکن است آموزش کاتا را به مبتدی، به عنوان <مجموعه ای از تکنیک های کاراته، با انجام در یک الگوی از پیش تعیین شده> توضیح دهد.

در عین حال این اشتباه نیست و احتمالا به اندازه کافی برای یک هنرجوی جدید توضیح داده میشود، این یک روش ساده برای توصیف بخش مهمی از آموزش کاراته است.

آموزش کاتا منحصر به هنرهای رزمی آسیایی است و به همین ترتیب معادل آن در هنر و ورزش غرب وجود ندارد. آموزش كاتا تنها پس از درك ابتدایی اصول و تکنیکهای پایه كاراته (کیهون) به هنرجوی مبتدی معرفی می شود. آموزش کاتا برای تسریع فراگیری این تکنیک های اساسی و گسترش آنها به ترکیب اصول اولیه منجر خواهد شد.

این پایه ای است که موقعیت بدن، حرکت و اصول استفاده از بازوها، پاها، دست ها و پاها را به شیوه ای معین آموزش می دهد. کاتا صرفا ترکیبی کم عمق از تکنیک هایی که در یک سبک به صورت پشت سر هم اجرا شده است نیست؛ بلکه یک شکل ساده ی آموزش است که همچنین تنفس، ریتم، مبارزه با روح و هماهنگی حرکت بدن را آموزش می دهد.


منشأ KATA

اگر ما ریشه های کاراته را از هند به چین در نظر بگیریم تا به اوکیناوا و ژاپن و سپس به دنیای غرب برسیم؛ باید جریان گسترش این دانش و مدت زمان آن را در نظر داشته باشیم.

صدها سال پیش اینترنت نبود، مجلات ماهانه و هفتگی و حتی هیچ عکس دیگری هم وجود نداشت و تجهیزات ضبط اطلاعات امروزی ساخته نشده بود. همچنین زمانی بود که تمرین واقعی هنرهای رزمی ممنوع شد (برای 300 سال در اوکیناوا) و بنابراین انتقال دانش بسیار محدود بود.

در این زمان کاتا قلب سیستم های جنگی شرقی و در واقع ثبت آن سیستم ها تلقی میگردید و یکی از تنها راه های انتقال هنر کاراته از نسلی به نسل دیگر بود. کاتا <متن کتاب> یک سیستم مبارزه خاص بود. یک خط زمانی کوتاه و مهم از کاراته به شرح ذیل میباشد:

1377 - پادشاه اوکیناوا با چینی ها وفادار است که منجر به تبادل فرهنگی میان دو کشور می شود. این تبادل در توسعه هنرهای رزمی اوکیناوا تاثیرگذار بود.

1477 - پادشاه اوکیناوا مالکیت سلاح را ممنوع کرد.

1609 - ژاپن دستور حمله قبیله ساتسوما به اوکیناوا را صادر نمود. ممنوعیت سلاح ادامه یافت و شدت آن برای مبارزه با سیستم اکیناوایی بیشتر شد. این اقدامات باعث گردید تا هنرهای رزمی تنها در راز انجام شوند.

1867 - حکومت Tokugawa Shogunate در ژاپن به پایان می رسد و اکیناوایی ها شروع به تمرین آشکارتر هنرهای رزمی مینمایند.

1901 - یک گروه با نفوذ از هنرمندان رزمی که به رهبری Anko Itosu وFunakoshi Gichin موفق به وارد ساختن کاراته در برنامه درسی مدارس اوکیناوا شدند.

Funakoshi بعداً این کاراته را به ژاپن گسترش داد. کاراته آموزش داده شده در مدارس اوکیناوا در این زمان عمدتاً از کاتا تشکیل شده بود و در واقع نسخه کاهش یافته بود؛ زیرا استاد ایتوسو بعضی از تکنیک های کشنده تر هنر کاراته را برای تدریس به کودکان مدرسه در نظر نگرفت.

این اصلاحات به کودکان اجازه می داد چنین مزایایی را به عنوان بهبود سلامت و نظم و انضباط از کاراته بدست آورند؛ بدون آن که دانش کافی از تکنیک های مبارزه بسیار موثر و خطرناکی که در کاراته اصلی وجود دارد را اجرا نمایند.

كاتا كه امروزه كار ميشود، تلفيق تکنيكها و مفاهيمي است كه در طول صد ها سال گسترش و جا افتاده است. تعالیم کاتا بطور محرمانه و محافظت شده بود که تنها توسط اساتید به افراد مورد اعتماد آموزش داده می شد و اگر چه کاتا ممکن است تمام قصد اصلی کاراته را نداشته باشد، ولی منجر به پیشرفت کاراته مدرن شد.


عناصر KATA

آموزش کاتا نباید یک اجرای مکانیکی از تکنیک های انجام شده در یک خط اجرایی به نام امبوسن و فقط برای تکمیل یک جلسه آموزشی، امتحانات یا برنده شدن در مسابقات باشد. به جای کاراته کاتا باید به عنوان داشتن یک زندگی از خود داشته و بنابراین باید آموزش دیده باشد.

حرکت اول و آخر هر کاتا rei یا به طور خاص، تعظیم ایستاده ritsu rei است. این یک نکته مهم است Rei جزء کلمه ی reigi ژاپنی است که به معنای احترام، حسن نیت، رفتار خوب یا به سادگی تحت آداب معاشرت بیان می شود.

موضوع <ری> چیزی است که می تواند در جزئیات عالی گسترش یابد و شاید درک واقعی آن برای ذهن غرب مشکل باشد. کافی است بگوئیم که بدون ری، کاراته ما فقط یک فعالیت جسمانی است، اما فاقد شخصیت و عمق است که نشانگر واقعی یک هنر رزمی است.

اخلاق، رشته ای را در یک هنرمند رزمی توسعه می دهد، اگرچه ممکن است برای یک دانش آموز ابتدایی درک شود. از این ساختار، انضباط تکامل یافته و از طریق آن، مفاهیم بهتر درک می شود و بیشتر پیروی می کنند. کاراته به شما در دستیابی به نظم و انضباط خود کمک خواهد کرد.

در سطح عمیق تر، در طول زمان، مزایای Reigi در کاراته، به زندگی روزمره جریان می یابد و این می تواند به ویژه برای بچه های کوچک مفید باشد. عملکرد کاتا بر روی بسیاری از عناصر مانند قدرت، سرعت و روش صحیح به نام چند مورد استفاده قرار می گیرد، اما داشتن ذهن آرام و واضح و تمرکز سخت و همچنین حفظ Ki خود (انرژی) نیز حیاتی است.

از ابتدا تا انتها، حرکات کاتا باید روان و در جریان باشد. حتی زیبا و ریتمیک، با نکات برجسته مشخص (kiai یا نقطه فریاد)، نشان دادن کنترل و قدرت عالی است.



سه مورد دیگر ضروری است که باید با کاتا در نظر گرفت:

1. کاربرد سبک و سنگین قدرت
2. انبساط و انقباض بدن
3. حرکات سریع و آهسته در تکنیک ها

هیچ نقشی در استفاده از قدرت وجود ندارد و به هیچ وجه قابل اندازه گیری نیست و سرعت خود ممکن است هدف کمی داشته باشد، اما ترکیبی از سه امتیاز فوق به معنی عمق عملکرد کاتا می دهد.


محتوای پست ها و مطالب این وب سایت، توسط کاربران آن، تهیه و تولید می شود، به همین دلیل تیم مجله میترا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده، نخواهد داشت
کلمات کلیدی : نقش کاتا در کاراته ، کاراته کاتا ، هدف کاتا
برای ارسال نظر و یا سوال، لطفا ابتدا به حساب کاربری تان وارد شوید


تبلیغ با میترا نت